Sekopää kirjastossa (miten toimia)
Sellainen vanhempi mies, varmaan lähempänä 50 ikävuotta. Nuhjuinen olemus. Höpisee itsekseen helvetin sekavia juttuja, kun kuvittelee että ihmiset eivät näe, niin näyttää heille agressiivisesti keskisormea ja huutaa jotain sekavaa. Välillä kävelee hermostuneesti ja kun kuvittelee, että ihmiset eivät katso häntä, niin tekee jonkinlaisia "valelyöntejä" eli on ikään kuin lyömässä, mutta pysäyttää liikkeen. En tiedä mikä tämän tyypin ongelma on, mutta varmaan huumeilla ollut jotain osuutta asiaan. Ihmettelen että pääsee kirjastoihin, eikä ole saanut porttikieltoa.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kallion kirjasto?
Saattaa olla, olen törmännyt tähän parissa pääkaupunkiseudun kirjastossa.
Voi olla myös skitsofreenikko, joka ei käytä lääkkeitään.
Se on töissä siellä. Kirjastonhoitaja. Ovat erikoisia.
No ilmoita henkilökunnalle, jos käyttäytyy uhkaavasti. Ei sinun tarvitse toimia sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös skitsofreenikko, joka ei käytä lääkkeitään.
Sitten kyseessä on vielä vaarallisempi tapaus, kun ei tiedä mitä keksii tehdä seuraavaksi. Huomaa kyllä, että mielenterveyspalveluista on leikattu raskaalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
No ilmoita henkilökunnalle, jos käyttäytyy uhkaavasti. Ei sinun tarvitse toimia sen kummemmin.
En minä häntä uhkaavana koe, mutta helvetin häiritsevää toimintaa. Kirjastossa pitäisi pyrkiä hiljaisuuteen ja rauhoittumiseen. Nyt ei pääse rentoutumaan, kun pitää toisella silmällä vahtia koko ajan, ettei sekopää hyökkää kimppuun tjt.
Itse olen ollut välivuotenani Helsingissä kirjastossa töissä ja jos joskus esim. juopoista oli häiriötä, niin kirjaston vahtimestari ohjasi heidät ulos.
Vierailija kirjoitti:
Soita vartijalle.
Älä nyt, siellä ghostbuster tekee töitä ja hakkaa kummituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä häntä uhkaavana koe, mutta helvetin häiritsevää toimintaa. Kirjastossa pitäisi pyrkiä hiljaisuuteen ja rauhoittumiseen. Nyt ei pääse rentoutumaan, kun pitää toisella silmällä vahtia koko ajan, ettei sekopää hyökkää kimppuun tjt.
No kysyit mitä pitäisi tehdä: ilmoitus henkilökunnalle. Jos et sitä tee niin mitä ihmettä sitten kyselet?
Dementia iski, en muista sen jutun nimeä, mutta on sairaus/oireyhtymä, jossa henkilö kiroilee ja puhuu itsekseen, saattaa olla myös pakkoliikkeitä...
Vierailija kirjoitti:
Dementia iski, en muista sen jutun nimeä, mutta on sairaus/oireyhtymä, jossa henkilö kiroilee ja puhuu itsekseen, saattaa olla myös pakkoliikkeitä...
Tourette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tourette?
Sehän se oli...
Vierailija kirjoitti:
Soita vartijalle.
Kaikilla meillä kirjastonkäyttäjillä on luonnollisesti vartijan puhelinnumero yhteystiedoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tourette?
Sehän se oli...
Eikö toureten hoitoon ole hyvät lääkkeet ja terapiat. En osaa yhdistää sitä tuohon tapaukseen, saatan toki olla väärässä.
Kaikki ja narkit on nykyään tourette. Mielisairas vanha juoppo on vain sureva leski, neljän vuoden jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ja narkit on nykyään tourette. Mielisairas vanha juoppo on vain sureva leski, neljän vuoden jälkeenkin.
Välillä kyllä mietityttää, että mitä tapahtui hulluille, kun tuntuu että kaikkeen on aina joku muu selitys. Ennen ihmiset saattoivat olla hulluja, enää sellaista ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Se on töissä siellä. Kirjastonhoitaja. Ovat erikoisia.
Hmm. Eipä kai kuitenkaan.
Kallion kirjasto?