Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zoely- tai Qlaira-ehkäisypillerit 45-vuotiaalle

Vierailija
03.06.2025 |

Kokemuksia ja ajatuksia Zoely- tai Qlaira-ehkäisypillereistä 45-vuotiaalle naiselle, kiitos! 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt Zoely jo jotain kolme vuotta. Suosittelen.

N45

Vierailija
2/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo ole yhdistelmäehkäisypillereitä?

Mulla minipillerit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qlairaan siirryin viime syksynä hormonikierukan jälkeen. Nämä pillerit sopii todella hyvin! Enpä edes huomaa syöväni mitään. Tosin aiemminkin koin, että pillerit on minulle parhain vaihtoehto.

En tiedä onko pillerin ansiota, mutta kärsin ennen niiden aloitusta yöheräilystä. Se on loppunut. Kuukautiset on kyllä ihan mitä sattuu, mutta onneksi hyvin niukat.

Vierailija
4/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qlairaan siirryin viime syksynä hormonikierukan jälkeen. Nämä pillerit sopii todella hyvin! Enpä edes huomaa syöväni mitään. Tosin aiemminkin koin, että pillerit on minulle parhain vaihtoehto.

En tiedä onko pillerin ansiota, mutta kärsin ennen niiden aloitusta yöheräilystä. Se on loppunut. Kuukautiset on kyllä ihan mitä sattuu, mutta onneksi hyvin niukat.

Kätkö pippeli pimpissä?

Vierailija
5/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksista! 

Itselläni on myös heräilyä öisin, hieman nivelkipuja ja muutaman kilon painonnousua parin viime vuoden aikana. Toisaalta myös säännöllinen kierto sekä ovulaatiotuntemuksia joka kuukausi edelleen. Raskauden mahdollisuus stressaa hieman sekä itseäni että miestä. Lapset jo teinejä. Ehkäpä nuo pillerit voisivat hieman auttaa esivaihdevuosioireisiin.

Painoindeksi 25, jotain. Verenpaine ok/matala. Kunto hyvä. Astma, mutta hyvä vaihe.

Uskaltaisikohan kokeilla. Olen ollut pitkään ilman hormonaalista ehkäisyä. 

Saakohan noihin pillereihin reseptin kunnan ehkäisyneuvolasta, vai onko se vain nuorille ja nuorille aikuisille?

ap

Vierailija
6/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qlaira on lopettanut mun kuukautisvuodot lähes kokonaan, ennen oli pari päivää tosi kivuliasta ja nyt ei melkein edes huomaa mitään. Samoin pitää tämän aikuisiän hormonaalisen aknen kurissa. Huonoja puolia en ole huomannut. N45

Vierailija
7/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qlaira on lopettanut mun kuukautisvuodot lähes kokonaan, ennen oli pari päivää tosi kivuliasta ja nyt ei melkein edes huomaa mitään. Samoin pitää tämän aikuisiän hormonaalisen aknen kurissa. Huonoja puolia en ole huomannut. N45

Kuulostaa hyvältä! Varmasti kiva asia, että akne on myös parempi.

Vierailija
8/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne määräsi Zoelyn esivaihdevuosiin; vuotohäiriöt alkoivat ihan yhtäkkiä tänä keväänä. Ikää on siis 49 ja hormoniehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin. Ylipainoa on n. kymmenen kiloa, verenpaine normaali ja sukurasitteita ei ole riskitekijöitä lisäämässä.

Vierailija
9/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tällaiselle nelivitoselle Qlaira sopii. Näin gyne sanoi. Voin syödä näitä vaihdevuosiin asti. Loistava juttu.

Vierailija
10/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kuulostaa hyvältä! Kiitos vastauksista!

ap 

Vierailija
11/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli Qlairasta aikamoisia monipäiväisiä migreenejä kerran kuussa, kuten yasmine?stakin aikanaan vaikka aluksi kummatkin vaikutti sopivan. Vaihdoin sitten minipillereihin eli Cerazetteen.

Vierailija
12/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Qlairasta aikamoisia monipäiväisiä migreenejä kerran kuussa, kuten yasmine?stakin aikanaan vaikka aluksi kummatkin vaikutti sopivan. Vaihdoin sitten minipillereihin eli Cerazetteen.

Minkä ikäinen olet? Onko tuo Cerazette auttanut esivaihdevuosioireisiin, mikäli sinulla on sellaisia ollut?

Vierailija
13/21 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja syönyt Qlairoja 13 vuotta. Ainoat ehkäisypillerit joista ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Minullekin gyne sanoi että voin syödä vaihdevuosiin asti.

Vierailija
14/21 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä kokemuksia ja ajatuksia kyseisistä merkeistä tai miksei vaikka minipillereistäkin suurin piirtein tämän ikälsillä?

Vierailija
15/21 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mennyt Zoely jo jotain kolme vuotta. Suosittelen.

N45

Mennyt?

Vierailija
16/21 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä saa kirjoittaa kommentteja, ajatuksia ja kokemuksia aiheesta. 

t. ap

Vierailija
17/21 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuon ikäiset enää raskaaksi tulee vaikka haluaiskin. Turhaa rahanhukkaa popsia hormonipillereitä, kun vaihdevuodet jo kohta kolkuttelee ovella.

Vierailija
18/21 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuon ikäiset enää raskaaksi tulee vaikka haluaiskin. Turhaa rahanhukkaa popsia hormonipillereitä, kun vaihdevuodet jo kohta kolkuttelee ovella.

Totta ehkä. Ajattelin sitäkin, että nämä mainitut valmisteet saattavat auttaa esivaihdevuosioireisiin.

Vierailija
19/21 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoely oli minulla kokeilussa, mutta oli pakko lopettaa ennen kun sain kolmannen liuskan loppuun. Kamalat alavatsa- ja yhdyntäkivut, mutta silti vielä pahempaa oli vaikutus mielialaan. Olen normaalisti ihan rauhallinen ja suht hyväntuulinen ihminen, mutta noiden kanssa itketti ja raivostutti koko ajan.

En tiedä uskaltaisinko kokeilla vielä jotain muuta vaihtoehtoa. 

Miten muuten pillerimerkin vaihto onnistuu, onko pakko varata uusi lääkäriaika tuon takia? Ei kiinnostaisi maksaa yli satasta yksityisellä siitä, että juttelee lääkärin kanssa pari minuuttia ja saa uuden reseptin.

Vierailija
20/21 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zoely oli minulla kokeilussa, mutta oli pakko lopettaa ennen kun sain kolmannen liuskan loppuun. Kamalat alavatsa- ja yhdyntäkivut, mutta silti vielä pahempaa oli vaikutus mielialaan. Olen normaalisti ihan rauhallinen ja suht hyväntuulinen ihminen, mutta noiden kanssa itketti ja raivostutti koko ajan.

En tiedä uskaltaisinko kokeilla vielä jotain muuta vaihtoehtoa. 

Miten muuten pillerimerkin vaihto onnistuu, onko pakko varata uusi lääkäriaika tuon takia? Ei kiinnostaisi maksaa yli satasta yksityisellä siitä, että juttelee lääkärin kanssa pari minuuttia ja saa uuden reseptin.

Kunnan ehkäisyneuvola taitaa olla ihan ilmainen palvelu. Riittäisikö se? Varmaan sieltä saa reseptin toiseen merkkiin. Kurja juttu, etteivät nuo pillerit sopineet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan