Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, jos olisit ostanut nettikirppikseltä jotain ja myyjä lähetti sen liian vähillä postikuluilla eikä tullutkaan?

Vierailija
03.06.2024 |

Eli eräällä nettikirppiksellä oli myynnissä tuote niin, että hinta oli ilmoitettu posteineen. Ostin sen, maksoin pyydetyn summan myyjälle etukäteen. Ja myyjä lähetti paketin. Mutta oli varmaan vahingossa arvioinut postikulut väärin? Lähetti nimittäin liian vähillä postikuluilla sen tuotteen ja nyt minä sain postilta lapun, että voin lunastaa paketin postista maksamalla puuttuvat postikulut ja lisäksi käsittelymaksun. Mitä tekisit? Maksaisitko vain ja olisit hiljaa? Vaatisitko myyjää maksamaan lisäkulut? Entä jos ei maksa? Jättäisitkö lunastamatta ja menettäisit tuotteen ja rahat?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin vihaisen viestin.

Vierailija
2/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alle 10 e tuote niin jättäisin lunastamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaisin kyllä myyjälle ja vaatisin rahat.

Vierailija
4/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin myyjään yhteyttä, että noin on käynyt. Voi olla vahinko. Ihmeellisiä nää kommentit, että valittaisin, laittaisin vihaisen viestin, jne. Voihan se olla vahinko ja myyjä maksaa yli menneen summan aloittajalle.

Se on sitten taas eri homma, jos myyjä ei vastaa, tai ei maksa...

Vierailija
5/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin myyjään yhteyttä, että noin on käynyt. Voi olla vahinko. Ihmeellisiä nää kommentit, että valittaisin, laittaisin vihaisen viestin, jne. Voihan se olla vahinko ja myyjä maksaa yli menneen summan aloittajalle.

Se on sitten taas eri homma, jos myyjä ei vastaa, tai ei maksa...

En usko että myyjä maksaa jos kyseessä halpa tuote. Muutenhan myyjä jää tappiolle.

Vierailija
6/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti näkee myynti-ilmoituksia joista heti huomaa ensimmäisenä ettei voi mitenkään ilmoitetulla postimaksulla lähettää. Kannattaa siis itse perehtyä hyvin tarkkaan mitä mikäkin pakettikoko maksaa ennen kuin ostaa.

Laittaisin viestin myyjälle ja pyytäisin maksamaan lunastusmaksun tililleni. Jos ei maksa ja halpa tavara, antaisin palautua myyjälle. Jos Facebookista tai torista ostettu, ilmoitus ylläpidolle.

Vierailija
7/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin. Ostin euron käytetyn bodyn ja myyjä sanoi että se on posteineen 3,5 euroa. Mutta ei tullutkaan sillä postilta tuli tuo sama lunastusilmoitus ja siinä olisi pitänyt maksaa melkein vitonen postille saadakseen kirjeen. Eli euron bodylle melkein kymppi lopulta hinnaksi :( .

Vierailija
8/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan usein käy niin, että tuote on 6 e ja postikulut 5 e, ostaja maksaa 10 e ja laittaa tietoa, että käykö näin. Miksipä ei, minä lähetän kirjeen 4 e postimerkeillä ja jos ei mene perille, ei vika ole minussa.

Vierailija
9/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhan usein käy niin, että tuote on 6 e ja postikulut 5 e, ostaja maksaa 10 e ja laittaa tietoa, että käykö näin. Miksipä ei, minä lähetän kirjeen 4 e postimerkeillä ja jos ei mene perille, ei vika ole minussa.

Minä en määritellyt niitä postikuluja enkä tinkinyt hinnassa ollenkaan. Vaan myyjä oli laittanut tuotteen hinnan suoraan postikuluineen, en tiennyt mikä osuus hänen mielestä oli niitä posteja. Ap

Vierailija
10/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tajua kirjeiden painorajoja. 50g jälkeen pitää jo olla kaksi tai useampi postimerkki. Tuo tulee jo pienempienkin lähetysten kanssa täyteen. Vaatteet ei millään mahdu tuohon rajaan ellei ole kyse jostain alushousuista.

Vierailija
11/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 50 g -> 1 kpl ikimerkkejä. Alle 250 g, 2 kpl ikimerkkejä. Alle 2 kg, korkeus alle 3 cm, pikkupakettina laatikkoon kotikantona 5.90 euroa (EI postimerkkeinä vaan Postin sivujen kautta pikkupakettina). Alle 250 g painaa esim. kevyt miesten pyöräilypaita, Marimekon  ohut T-paita jne. Toisaalta joskus paksut alushousut voivat painaa 270 g eli sillion postikulut 5.90. Itse punnitsen tuotteet ennen kuin edes laitan ne avoimeksi.

Olkaa hyvä!

PS. Myyn paljon nettikirppiksellä enkä aina ole ehtinyt vaihtaa uusia postimaksuja kohteisiin. Kuitenkin automaattiviestissäni on aina ajantasalla olevat maksutiedot. Arvatkaas, kuinka moni ostaja jaksaa lukea ne kolme-neljä lausetta asiasta??? Eli usein osa postimaksuista jää saamatta, mutta en kyllä niitä kyselekään, jos kyse ei ole yli 2 euron summasta.

Vierailija
12/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa pitää mitata paketti ja sen mukaan valitaan paketti. Ei voi ohittaa tuota jos verkkokaupasta ostaa postimaksun.

Oliko paketissa helposti koodi?

Vierailija
13/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postissa pitää mitata paketti ja sen mukaan valitaan paketti. Ei voi ohittaa tuota jos verkkokaupasta ostaa postimaksun.

Oliko paketissa helposti koodi?

Niin oliko paketti vai kirje?

Vierailija
14/14 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa on kohteliasta ilmoittaa että tulee lunastusmaksu joka on tuplasti todellinen postimaksu. Ellei suostu maksamaan oikeaa postimaksua.

Minä en lähetä mitään jos ostaja ei maksa ilmoittamaani summaa sentilleen.