Onko suvussasi ns. mustalammas?
Onko suvussasi henkilö, jonka persoona tai elämä aiheuttaa (aiheellista tai aiheetonta) kritiikkiä tai paheksuntaa muissa sukulaisissa.
Kutsuuko "normaalit" sukulaiset tätä "mustaalammasta" juhliinsa? Jos kutsuu, tuleeko hän? Jos tulee, miten häneen suhtaudutaan? Jos ei tule, puhutaanko hänestä juhlissa, vai unohdetaanko hänen olemassaolonsa?
Entä kutsuuko hän sukulaisia juhliinsa? Jos kutsuu, osallistutteko?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siskon kanssa naurettu, että me taidetaan olla. Ei nyt sanan varsinaisessa merkityksessä, koska sisko on koulutettu ainoa lukion käynyt ja vielä dippainsinööri. Mä sitten olen tämmöinen vihervassari, en ma mupatja, mutta vielä hankalamman kanssa naimisissa. Suomalaisen vegaaninaisen! Siskon mies on tummahipiäinen, mutta on suomalainen kuitenkin, mutta on sivari.
Meidän suku on täynnä pikku rikollisia ja persuja. Ja meitä ei kutsuta oikein mihinkään juhliin, kun me ollaan niin hankalia. Sisko on liian hieno ja nyrpistelee kuulemma kaikille, eikä sen miehen kanssa saa oikein keskusteltua, kun mitä nyt sivareiden kanssa voi puhua! Niin me veget ollaan vielä hankalampia. Kuulemma julistetaan agendaamme kaikkialla.
Äitimme häpeää meitä tyttäriään, mutta onneksi pojillaan voi ylpeillä. Ovat armeijat käyneet, huumeita käyttäneet
:D
Voi ei kun sulla meni ihon alle. On mullakin sukulaisia, en vaan niin kovin usein tapaa heitä vai teitä? Kato kun politiikka ei ole mun juttuja. Kirjoitin vaan korostaakseni oman näkemykseni moneen muuhun nähden. Pyrin olemaan politiikan ulkopuolella, muttei se aina onnistu.
Vassariudesta huolimatta olen yrittäjä. En mä sais sossusta mitään, jos vaikka tarvisinkin. Betonikuutiossa talvisin kyllä, mutta nyt ollaan muutettu mökkiin viljelysten keskelle. viime kesänä mun broidi (ehkä sä?) kävi pummimassa rahaa. Kamapäissään se repi turnipsit maasta, että varmasti nähdään talvella nälkää. Ei onnistunut.
Älä jaksa kun kukaan ei usko säälittäviä valheitasi kuitenkaan. Teet vain itsestäsi ja muista vassareista entistä säälittävämpiä pellejä meidän silmissämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan siskon kanssa naurettu, että me taidetaan olla. Ei nyt sanan varsinaisessa merkityksessä, koska sisko on koulutettu ainoa lukion käynyt ja vielä dippainsinööri. Mä sitten olen tämmöinen vihervassari, en ma mupatja, mutta vielä hankalamman kanssa naimisissa. Suomalaisen vegaaninaisen! Siskon mies on tummahipiäinen, mutta on suomalainen kuitenkin, mutta on sivari.
Meidän suku on täynnä pikku rikollisia ja persuja. Ja meitä ei kutsuta oikein mihinkään juhliin, kun me ollaan niin hankalia. Sisko on liian hieno ja nyrpistelee kuulemma kaikille, eikä sen miehen kanssa saa oikein keskusteltua, kun mitä nyt sivareiden kanssa voi puhua! Niin me veget ollaan vielä hankalampia. Kuulemma julistetaan agendaamme kaikkialla.
Äitimme häpeää meitä tyttäriään, mutta onneksi pojillaan voi ylpeillä. Ovat armeijat käyneet, huumeita käyttäneet ja vankilassa istuneet. Yksi on sentään työllisty
Eli te olette suvun ainoat normaalit ihmiset, onnittelut siitä. On nimittäin saavutus ponnistaa tuollaisesta taustasta ns. normaaliksi, kuin jatkaa vain jotain mihin kasvoi - hyvässä ja pahassa.
Noloa vastailla omiin viesteihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suvussa tosi paha alkoholiongelma, nimittäin minä.
Minäkin olen. Anoppi vetää perseet jos ollaan samoissa juhlissa ja pn helpompi jättää minut kutsumatta kuin hän.
Minä. Ilman rahaa ja koulutusta ihminen ei ole mitään. No, en enää kauaa ole täällä...
Ei kauhean pahaa mustaa lammasta, mutta jossain vaiheessa oli yksi, jonka "pisnekset" menivät huonosti ja hän oli aina anelemassa lainaa sukulaisilta, koska ei saanut sitä enää mistään muualta. Sanomattakin selvää, että takaisinmaksun kanssa oli erittäin suuria ongelmia. Noh, onneksi monella sukulaisella ei ollut itselläänkään vipata sellaisia summia, joita tämä musta lammas tarvitsi, mutta ne muutamat joilla oli alkoivat kartella häntä. Tyylilleen uskollisena hän on edelleenkin tyhjätasku ja bisnekset menevät miten menevät, mutta enää hän ei kauheasti kerjää lainaa sukulaisilta.
Ei, kutsutaan se homo exän (nainen) kanssa juhliin kuten ennenkin. Onhan se noloa kun aiba juo itsensä ympärihumalaan. Katsotaan sitten muualle.
Surullisena luen näitä viestejä, jossa ollaan ns "mustia lampaita" vain sen takia ettei olla koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Surullisena luen näitä viestejä, jossa ollaan ns "mustia lampaita" vain sen takia ettei olla koulutettuja.
Noinhan se Suomessa nykyään meneekin?
Minä ainakin olen, osittain aiheesta ja suurimmaksi osaksi aiheetta.
Sukuun kuuluu monen kulttuurista väkeä, kaikki eivät sitä hyväksy.
Kyllä kaikki kutsut saa, mutta se on eri asia mihin osallistutaan. Kyllä sen tietää minne on tervetullut ja minne ei. Sukulaisuus ei ole velvoite mihinkään, vaan joskus jopa paha rasite.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kukaan ei ole tullut kertomaan, puhutaanko siitä suvun mustasta lampaista/hylkiöstä/luuserista pahaa silloin kun hän ei ole paikalla, vai pyritäänkö hänen olemassaolonsa unohtamaan?
Me sukulaiset, jotka emme saa niitä kutsuja tai emme halua tulla kuuntelemaan kiusallisia kysymyksiänne tms., emme tiedä, mitä te meistä puhutte silloin, kun emme ole paikalla. Vai puhutteko yhtään mitään?
Joillakin on ilmeisesti riittävän hyvä itsetunto ettei tarvitse tällaista tapana pitää
Minä! Olin aina se Viallinen jota haukkumalla muut pönkitti keskinäistä ryhmäänsä. Äidin viha alkoi kun aloin kehittyä muodokkaaksi teininä, kai koki kilpailijaksi. Koko elämäni olen ollut se musta lammas. Vanhemmat ei voi vittuilla toisilleen mitä tahansa ilman eron uhkaa, mutta lapsi on täysin suojaton. Sain molempien vanhempien vihat vuosikymmenet.
Joskus perheestä on hoidossa väärä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Menee se toisinkinpäin. Äidin puolen suvussa minä olen musta lammas, koska olen siellä suvun ainoa korkeakoulutettu. Voi sitä paheksuntaa ja haukkumista äidilleni, kun aikoinaan ysärillä pääsin yliopistolle. Kuulemma tyhmempää temppua ei voisi tehdä. Valmistuttuani maisteriksi jatkoin vielä opintojani ja väittelin tohtoriksi. Eipä ole äidin puolen sukulaisista kuulunut sitten vuosituhannen ensimmäisen vuosikymmenen pihahdustakaan.
Joo, sisko tappanut pari tyyppiä. On tosin taas vankilassa, joten ei ole ongelmaa kutsujen kanssa. Ei pääse tulemaan vaikka kutsuttais. Ainoa suvussa, ihan sekopää.