Kuinka paljon olette laihduttaneet/laihtuneet ja millä tavalla?
Kuinka paljon olette laihduttaneet ja kuinka? Itse tein niin, että laitoin tavoitteen palasiksi ja laihdutin ensin viisi kiloa ja annoin painon pysyä uudessa lukemassa puolen vuoden ajan. Sitten laihdutin taas viisi kiloa ja sen jälkeen puolen vuoden tauko.
Paino on pysynyt aloillaan ottamatta huomioon neste- ja hormonipöhötyksiä aika hyvin, vaikka en ole joka päivä syönytkään kuin arkisin syön suunnitelmieni mukaan. Finelin ruokapäiväkirja on minulle tärkeä työkalu ja olen pysynyt terveenä, koska en ole ollut niin paljoa syömättä että olisin saanut puutostaudin.
Aloitin tänään viimeisen viiden kilon pudottamisen. Tuntuu mielettömältä, että aikoinaan epärealistisen oloinen tavoite on nyt niin lähellä. Tietenkin laihtumiseni tulee olemaan hidasta, koska en voi enää vähentää päivittäisistä kaloreista 500 kilokaloria sairastumatta puutostauteihin. Jos saavutan tavoitteeni, olen samanpainoinen kuin vuonna 2004.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää noin hyvä keino diettaamiseen ja painonhallintaan, mutta alapeukutetaan =D Ihmetyttää kun aina etsitään sitä taikakeinoa laihtumiseen, sitten kun sellainen on. Niin kauhistellaan :D
Tuota sokerijuomien alapeukuttamista piti kommentoida. Varmaan sokerittomat juomat tehnyt musta tyhmän, niin vahingossa burgeroin
Psykiatrisella osastolla ollessa tuli herkuteltua ja opittua syömään herkkuja. Se syöminen jäi päälle kotiuduttuakin joskus 2021. Sitä menoa tuli jatkettua vuosi ja paino kipusi 105kg korville. Jossain vaiheessaheräsin tilanteeseen ettei voi vain lihota ja vaatteet ei oikein mahtunut päälle. Osastolle joutuessa paino siis 77 kg. Olin lihonnut melkein 30kg vuodessa-parissa.
Aloin tekemaan tunnin kävelylenkkejä päivittäin ja laitoin herkut pannaan. Laihtuminen oli suht nopeaa ja ensimmäisessä kesässä laihduin 5kg. Jatkoin seuraavina vuosina laihdutusta ja paino tippui 90kg. Siihen olin jo melko tyytyväinen ja pari vuotta paino pysyi siinä. Tänä vuonna olen nyt laihtunut 5kg ja paino nyt 80,5kg. Vielä löytyy ylimääräistä rasvaa, jota olen yrittänyt poltella kävelyllä. Tämä kehonkoostumuksen muutos nyt työn alla.
Kaikille laihduttaneilla voisi suositella kuntosalia varsinkin bodaus mielessä. Ihan uskomaton aineenvaihdunta nykyään. Ennen lihoin syömällä kotiruokaa ja herkuttelemalla viikonloput. Nykyään herkuttelen lähes päivittäin ja paino nakittaa 95-98 välissä. Pari pv kun tulee enemmän liikuntaa ja herkut jää väliin paino on 94-95. Vaatisi valtavasti herkuttelua päästäkseen yli 98kg. Siis sellaista että jokapäivä olisi paha olla.
Noin 70 kiloa lihavuusleikkauksella ja nahan poistolla. Eka leikkaus 2016, toinen 2019.
Katsoin skinny-tok -videoita ja laihdutin vesipaastolla kuukaudessa 15kg.
8-16 paastot ja 5km iltalenkki 6 päivää viikossa. 1,5 vuotta ja painoa tippui n.25kg.
Laihduin 40 kg 10 kuukaudessa kun jätin alkoholin, sokerit ja hättöhiilarit pois. Aloin myös lenkkeillä. Kilot on pysyneet poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatus laihduttamisesta on jo lähtökohdissaan väärä ja tulee varmuudella epäonnistumaan.
Homma menee niin, että kun laitat virheelliset ja väärät elämäntapasi uuteen uskoon, niin siitä seurauksena paino laskee juuri siihen lukemaan, minkä itse pystyt määrittämään, kunhan vain valitset oikeat ruokailu- ja liikuntatottumukset, ja pysyt niissä.
Ei voi onnistua sellainen, että "laihdutat" vaikka 20 kiloa, ja sitten palaat takaisin niihin hällä väliä, pullaa ja viinaa ja herkkujen mussutusta- elämänarvoihisi? Jonka jälkeen "yllätyt" että se painopirulainen tuli jostain takaisin?
Minä laihdutin ensimmäisen kerran 12-13-vuotiaana ihan älyttömällä kitudieetillä. Merkkasin vihkoon kaiken syömäni ja laskin niille kalorit tietosanakirjasta löytämäni taulukon perusteella. Olin laskenut myös päivittäisen kulutukseni. Muistan, kun itkin väsymyksestä, kun halusin nukkumaan, mutta vielä piti jaksaa kiertää huoneessa ympyrää, kun nukkumaanmenoaikaan oli aikaa viisi minuuttia. Lopetin dieetin epäonnistumiseen, kun yhtenä iltana söin mansikoita iltakuuden jälkeen. Olin odottanut päivää, että saisin taas syödä. Eipä mennyt kauaa, kun painoin enemmän mitä aloittaessani. Olin ennen laihduttamistani normaalipainoinen.
pienensin annoskokoja ja vähensin hiilareita
lisäsin liikuntaa 5km kävelyä 3krt viikossa
paino tippui 10kg 3;ssa kuukaudessa
söin noin 1000-1200 kcal päivässä
Mulla ainakin sokerittomat limsat lisää makeanhimoa, koska mitä enemmän syön/juon makeaa, sitä enemmän mun tekee mieli makeaa. Ja lisäksi makeutusaineet ei ole hyväksi, ja happamat juomat syövyttää hampaita. Ihan turhia nuo juomat.
N. 2 vuoden aikana paino on tippunut 8 kiloa normaalipainon sisällä, bmi lasku vähän yli 24-> hieman alle 22. Menetelmänä arkiliikunnan lisääminen ja valmisruuan karttelu, kaikki ruuat teen itse. Ulkona syömistä vähennetty. Herkkuja syön edelleen päivitin. Ei ole tehnyt tiukkaa eikä nälkää ole ollut, painonlasku tapahtui vahingossa elämäntapamuutosten ohessa. fyys. kunto on selvästi parempi kuin 2 v. sitten. Ja tulokset pysyy yllä.
Kuntosalitreenillö ja siistimällä syömiset, 15kg 9kk aikana
En liiku ja syön samoja juttuja kuin ennenkin (mukaan lukien herkut ja mätöt), mutta nykyään lasken kalorit ja pidän itseni useimpina päivinä 500 kcal vajeella laskennalliseen normikulutukseen nähden. Eli syön noin 2000 kcal päivässä. (olen M50, 189 cm, lähtöpaino 125 kg)
Ekana vuonna lähti 15 kg ja samaa rataa aion jatkaa. Ei tunnu pahalta tai edes dieetiltä, koska saa syödä herkkujakin, kunhan ei syö liikaa.
Huom! Seuraan myös, että proteiinia tulee tarpeeksi, mutta muuten syön aika huolettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Noin 70 kiloa lihavuusleikkauksella ja nahan poistolla. Eka leikkaus 2016, toinen 2019.
Paljonko nahkaa lähti?
Laihdutin siten, että laskin ensin kaloritarpeeni sekä Kuntoplussan että Laskurini.fin laskureilla. Kokeilin molempia lukemia ja päädyin lopukta niiden keskiarvoon. Sitten aloitin calorie cycling-dieetin eli ensimmäinen päivä -500 kcal omasta arvioidusta kalorientarpeesta, toinen päivä -250 kcal ja kolmantena päivänä osapuilleen oman kulutuksen verran energiaa. Kalorienvaihtelun ideana on pitää aineenvaihdunta tehokkaana.
Kannattaa huomioida, että painon laskiessa pienenee myös oma kalorientarve. Siten pitää pitää ruokapäiväkirjaa pysyäkseen kärryillä saaduista kaloreista. Dieetin hyvä puoli on se, että mitään ei ole varsinaisesti kieltämällä kielletty. Dieetin huono puoli on se, että pitää selvittää itse ainakin kerran viikossa tilanteen kehittymistä. Laihdutukseni jatkuu. Voin hyvin. Tämä on ensimmäinen laihdutustapa, joka toimii minulla. Vielä on kolme kiloa pudotettavana ja sitten olen normaalipainoinen.
Esimerkiksi varhaiskaalia saa silputa, hauduttaa pienessä määrässä voita ja parissa lusikallisessa siirappia tai hunajaa niin paljon kuin jaksaa. Kalorimäärä/100 grammaa jää pieneksi ja haudutettua kaalia voi syödä -500 kilokalorin päivinä niin paljon ettei jää nälkä. Intialaisesta ruoasta pitävä maustaa haudutetun kaalinsa intialaisella mausteseoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko nahkaa lähti?
Kysyin asiaa tekoälyltä. Nykyään tehdään niin paljon tummy tuckeja, että keskimääräinen vähentyneen painon määrä on viisi kiloa puoli vuotta leikkauksen jälkeen. Tuossa keskiarvossa on ihmisiä laidasta laitaan.
Tuli sappikivet, odotin leikkaukseen pääsemistä, ja sinä aikana en pystynyt syömään, kuin todella pieniä annoksia kerralla, koska alkoi koskemaan mahaan.
Vuonna 2009 painoin 114 kg. Sitten aloin laihduttaa ja laihduin 34 kg 6 kuukaudessa.. En laskenut kaloreita vaan aloin liikkumaan paljon enemmän ja kotona poljin kuntopyörää jokapäivä.
Ei voi ymmärtää noin hyvä keino diettaamiseen ja painonhallintaan, mutta alapeukutetaan =D Ihmetyttää kun aina etsitään sitä taikakeinoa laihtumiseen, sitten kun sellainen on. Niin kauhistellaan :D