Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli nelikymppisenä naisena, kumpi parempi:

Vierailija
01.06.2025 |

Hoikka kroppa mutta uurteita ja ryppyjä enemmän kasvoissa ja kaulassa

Vai

Lievästi ylipainoinen kroppa mutta täyteläisemmät kasvot (eli ei juuri ryppyjä tai uurteita)

Mietin tässä pudotanko painoa vai enkö pudota. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti tärkeämpää on laihduttaa normaalipainoon.

Miksi? Noin pieni ylipaino ei ole terveyshaitta.

Vierailija
42/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa itse päättää? Jos ainoa syy pudottaa painoa on ulkonäkö, jätä väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vanhentaa, ainakin kaukaa katsottuna. Vaihdevuosissa tullee painoa kuitenkin lisää joten pyrkisin vähentämään jos kerta mahdollista.  

Vierailija
44/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis makuasiahan tämä on että kumpi on parempi. Olet joko vähän pyöreämpi täti tai sitten vähän tikkumaisempi täti, mutta nelikymppinen täti kuitenkin.

Ovatko kaikki nelikymppiset tätimäisiä? Itse olen mielestäni aika tyttömäinen ja minua on usein sanottu nuoremman näköiseksi. On veikattu jotain 33. 

Tällainen uutinen nelikymppiselle: ihmiset ovat kohteliaita ja haluavat piristää, kun ikää ruvetaan veikkaamaan alakanttiin.

Näytän omastakin mielestäni nuoremmalta. Ei juonteita naamassa, monella minua nuoremmallakin on ilmejuonteita. 

Vierailija
45/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis, pudotanko VIELÄ painoa vai enkö pudota. 

Paino nyt 70 kg, pituutta 165.

Oon pudottanut 10 kg pari vuotta sitten.

Ap

Eihän sulla edes ole ylipainoa kuin pari kiloa, joten ei sen pudottaminen ainakaan ulkonäössä paljo näy. 

Vierailija
46/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vastaavassa tilanteessa niin hitaasti pudottaisin muutaman kilon ja jos alkaisi näyttää siltä että naama ei enää ole omasta mielestäni kiva, niin lopettaisin pudotuksen siihen. Voihan se olla että pidät kasvoistasi muuten laihempena ja sekin voi olla että et laihdu kasvoista vielä muutaman kilon pudotuksella. 

Itse olen hoikka ja ryppyinen, mutta minulle pyöreät kasvonpiirteet eivät vain sovi vaikka näyttäisin pulleampana nuoremmalta. Lihon naaman lisäksi mahasta, eikä sekään ole toivottavaa.

Toisaalta pelkkä paino ei edes ole hyvä mittari. Toisilla kannattaa olla enemmän kiloja koska on enemmän lihaksia, ja lihaksethan ovat paljon tiheämpää kuin rasva. Usein urheilulliset ihmiset painavat enemmän kuin mitä päällepäin uskoisi. Tiedän monia jotka painavat enemmän kuin minä mutta näyttävät hoikemmilta,  ja itsekin olen ollut joskus useamman kilon painavampi mutta vyötäröstä näkyvästi hoikempi.

Vierailija
47/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yli 40-vuotiaalla pitäisi vielä olla ryppyjä....

Vierailija
48/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurankovartalo ja ozempic-naama = hyi

Läski 40v. suomalainwn muija = hyi 

Jos ei sulla oo aikakonetta, niin lopeta haaveilu seurustelusta, koska sun narkkina-arvo = 0

Vierailija
49/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta, vaan anna painon pudota pari kiloa pikkuhiljaa.

Vierailija
50/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut suurimman osan elämästäni alipainon rajalla, mutta nyt nelikymppisenä BMI on noussut jonnekin 21-22. Enempää en haluaisi lihoa, mutta en haluaisi olla enää yhtä laihakaan kuin aiemmin.

Vierailija
51/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikille tädeille ollaan joskus kateellisia hoikkuudesta. Mutta ihan turhaan. Tädin elämä on tädin elämää, on paino mitä tahansa. 

Vierailija
52/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä sä oikeen kyselet? Meiltä muilta nsisilta? Palstsmiehiltä? Miks meidän mielipiteillä olis jotain väliä? Tee niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. 

Vierailija
53/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luurankovartalo ja ozempic-naama = hyi

Läski 40v. suomalainwn muija = hyi 

Jos ei sulla oo aikakonetta, niin lopeta haaveilu seurustelusta, koska sun narkkina-arvo = 0

No, ei oo sunkaan markkina-arvos huima. Ei arvosta nuoret missitkään noita mielipiteitäsi. 

Vierailija
54/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoikka treenattu. 170 pitkä, painoa 58, rasvaprosentti 15. Vielä 42-vuotiaana näytin kasvoiltani nätiltä, sitten "rupsahdin" ihan tosi lyhyessä ajassa. Mulla ei ole kauheasti juonteita tai uurteita, kasvot vaan valahti oudosti. 

Jos saisinkin kiloja nätisti naisellisiin paikkoihin, keräisin vähän rasvaa mielelläni. Mulle se vaan tulee ikävästi vyötärölle. Tykkään kapeasta vyötäröstä joten mä olen vaan oppinut hyväksymään rupsahtaneen naamani. Onneksi sitä ei itse tarvitse katsella :) 

Vierailija
55/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti tärkeämpää on laihduttaa normaalipainoon.

Miksi? Noin pieni ylipaino ei ole terveyshaitta.

Riippuu vartalotyypistä. Jos on päärynä, ei minkäänlaista ongelmaa. 

Vierailija
56/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino nuorentaa vain jos kilot ovat samoissa paikoissa kuin nuorilla. 

Vierailija
57/64 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka kroppa. Eikä välttämättä edes tule mitään kummempia "uurteita", tuttu 60+ nainen pudotti juuri kymmenien kilojen ylipainon pois ja on nyt normaalivartaloinen siro itsensä, eikä ollenkaan mitenkään uurteinen tai vanhentuneen näköinen. Päinvastoin hyvinvoivan ja freesin oloinen. 

Vierailija
58/64 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha, jonkun verran pyllyä treenattu, muulla ei väliä. Pienet tissit on melkein aina kauniimmat kuin isot, ellei ole silarit. 

"Liikaa" lihasta voi naisella olla natunakin, mutta voittaa se läskin ja ei kyllä siihen suhde kaadu. Harvoin kukaan on hoikkana myöskään niin ruma, ettei pienellä meikillä saisi siedettävän näköistä. Kyllä se on se lihavuus, joka sen naamankin tekee rumaksi.

M30

Vierailija
59/64 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu että näytän tätimäiseltä tässä 70 kilon painossani. Varsinkin kun olen sellaista erittäin leveälanteista maatalon emäntä - tyyppiä. 

Myönnän että mulla ikäkriisi. Kuvittelen, että hoikempi kroppa saisi minut näyttämään nuorekkaammalta. Mutta mahdollinen naaman kurtistuminen ja roikkuminen kieltämättä mietityttää...

Ap

Mä olen pituisesi ja suunnilleen ikäisesi ja painan 65kg. Jos yhtään paino tästä nousee olemus menee just tuollaiseksi tätimäiseksi ja kömpelöksi. Olen kyllä ihan eri mallinen kuin sinä, mulla on y-mallinen kroppa ja kaikki ylimääräinen yläkropassa ja mahassa.  58-60kg olisi paras paino minulle. 

Vierailija
60/64 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta normaalipainon keskivaiheille, ei tarvitse äärimmäisyyksiin mennä. Muutenkin on terveydelle parempi olla normaalipainon rajoissa ja jo kymmenenkin kilon laihdutus auttaa esim. niveliä ja antaa sulle enemmän energiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi