Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja ja nyt alkoi 2,5kk kesäloma, jee!

Vierailija
01.06.2025 |

On niin nautinto lomailla kun muut vielä pitkään töissä. Ja lomapalkka juoksee. Tämä on kyllä ammatin paras puoli!

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.

Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.

Miten niin? Miksi 25-30-V haarukassa oleva sinkku ei saisi kulkea rokkielämää viettämässä?

Olen tosissani. 

Opettaja ei kirjoita yhdyssanoja ja rajakohtamerkintöjä väärin: 25-30-V haarukassa

Vierailija
102/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä opettajan hommaa lomien takia jaksa tehdä. Järkevämpää olisi tehdä paremmin palkattua työtä ja ottaa palkattomia vapaita sen verran kuin haluaa lomailla ja silloin kun itse haluaa. Ei olisi sidottu koulun loma-aikoihin.

Muuten hyvä, mutta palkaton vapaa ei ole subjektiivinen oikeus, ei niitä joka paikassa noin vain saa.

No ei ole. Aloitin vuoden vaihteessa uudet työt ja olisin halunnut sovittujen ja tienattujen lomien lisäksi vielä kaksi viikkoa palkatonta. Olin yllättynyt, kun vain yksi hyväksyttiin.

Oletkohan samassa koulussa opettajana kuin itse? 

Rehtorimme on sanonut, että koululukukauden ajan lopettajien omiin suhtautuu lähtökohtaisesti kielteisesti. Että siksi opettajat on töihin valittu, että ovat töissä ja loma-aikoina lomilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein, nautit siitä kun muut ovat töissä? Kuulostaa kauhean ahdistavalta elämältä :( 

monilla alkaa juhannukselta kesäloma ja suurimmalla osalla heinäkuussa

Vierailija
104/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla sama juttu. Itselläni taas päinvastoin, kesät töitä yötä myöden ja talvella vapaanpaa. Näitä on hieman haastavaa sovittaa yhteen, sääli. 

Vierailija
105/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.

Opettajan julkisessa somessa taas kännäyskuvia koulun muiden opettajien kanssa. Terveystiedon opettaja tietysti mukana! Mitä auktoriteettia tuollaiset pystyy oppilaiden kanssa pitämään?

Opettajan vapaa-ajan vietto ei tietenkään vanhemmille tai edes reksille kuulu. Some-julkaisut näistä reippailuista tietenkin pitäisi pitää yksityisinä, mutta sitten vaan menisi ihanat kaupalliset yhteistyöt sivu suun, jos koko profiili olisi yksityinen eikä hyväksyisi oppilaita seuraajiksi.

pääasia että koulussa ollaan selvinpäin

Vierailija
106/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.

Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.

Miten niin? Miksi 25-30-V haarukassa oleva sinkku ei saisi kulkea rokkielämää viettämässä?

Olen tosissani. 

Opettaja ei kirjoita yhdyssanoja ja rajakohtamerkintöjä väärin: 25-30-V haarukassa

Kännyllä näpyttelin, enkä ole äidinkelen opettaja. Ymmärsit kuitenkin.

Vierailija
107/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun todistuksia jakaessa kansakoulussa miesopella oikein teltta pystyssä.

Naisopettaja isot rinnat hylly, ku kahto sinne päin.

Vanhemmiten oon ymmärtäny asian paremmin.

Ja sulla nupissa lainehtii keltainen neste. 

Vierailija
108/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa syyslukukausi 5.8. Ei se loma ole 2,5 kuukautta ollut enää vuosikymmeniin. 

Mutta toki aion nauttia joka päivästä joka tapauksessa. 

Syysloma

Joululoma

"Hiihtoloma"

Pääsiäisloma

Helatorstai

Kaikki arkipyhät ja liitännäiset perjantait  muunmuassa (tai muut vapaaksi haettavat palkattomat vapaapäivät)

Laaketko omiin lomiisi pääsiäisen ja helatorstain?

Vierailija
109/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun tuli kolmen viikon joululomat, kesäloma sentään vähän lyheni

Se oli hyvä uudistus, vaikka hintana tosiaan on viikkoa aiemmin töihin paluu elokuussa. Joulun aika on pimeää ja kylmää. Mukava levätä kunnolla.

Vierailija
110/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka paljon lomaa opettajilla on, ei saisi mua mitenkään alalle. Huono palkka ja mulla leviäisi kasetti nykyoppilaiden ja -vanhempien kanssa varmaan viikossa. Teen mieluummin konttorirotan hommia lyhyemmillä lomilla ja isommalla palkalla ilman kullannuppukontakteja.

Vierailija
111/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat nuoria vonkaavalta tätinaiselta taikka setämieheltä;)

Vierailija
112/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen viikon lomaa ei ole julkisella alalla. Toki silloin voi olla, jos ottaa lomarahat vapaana, palkatonta lomaa tai ylityöstä tulleita vapaapäiviä.

Vierailija
113/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat nuoria vonkaavalta tätinaiselta taikka setämieheltä;)

Ammatinvalintakysymys :)

Vierailija
114/125 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen viikon lomaa ei ole julkisella alalla. Toki silloin voi olla, jos ottaa lomarahat vapaana, palkatonta lomaa tai ylityöstä tulleita vapaapäiviä.

Kuten ketjussa jo ollut, aina ei esimies suostu edes palkattomiin vapaisiin 

Vierailija
115/125 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naputtelin juuri Saksaan oluttilauksen, kun entiset viikon-parin päästä loppuu. Sitten uudella satsilla alkaa Juhannus jo ajoissa! Hyvää lomaa vaan kaikille 

Vierailija
116/125 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä opettajan hommaa lomien takia jaksa tehdä. Järkevämpää olisi tehdä paremmin palkattua työtä ja ottaa palkattomia vapaita sen verran kuin haluaa lomailla ja silloin kun itse haluaa. Ei olisi sidottu koulun loma-aikoihin.

Muuten hyvä, mutta palkaton vapaa ei ole subjektiivinen oikeus, ei niitä joka paikassa noin vain saa.

No ei ole. Aloitin vuoden vaihteessa uudet työt ja olisin halunnut sovittujen ja tienattujen lomien lisäksi vielä kaksi viikkoa palkatonta. Olin yllättynyt, kun vain yksi hyväksyttiin.

Oletkohan samassa koulussa opettajana kuin itse? 

Rehtorimme on sanonut, että koululukukauden ajan lopettajien omiin suhtautuu lähtökohtaisesti kielteisesti. Että siksi opettajat on töihin valittu, että ovat töis

Viisas rehtori.

Vierailija
117/125 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja lämmitän rantasaunaa ja hörpin Lapin Kultaa. Elämä on mukavaa!

Vierailija
118/125 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on niin pzka duuni, että pitkä kesäloma on paikallaan. 

Itse vietän kesälomaa vain kuusi viikkoa.

Vierailija
119/125 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHuomenna Gins and Roses! 

Vierailija
120/125 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa tämä on provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi