Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos keikkatyöilmoituksessa sanotaan "saat ilmoituksen puhelimeesi tulevista vuoroista, ja voit valita niistä

Vierailija
26.08.2024 |

itsellesi sopivat", mahtaako tuo tarkoittaa että tulee viesti vai että soittavat?

Itse toivoisin keikkahommaa jossa vuorot olisi viesteinä tai jossain sovelluksessa, joudun joka kerta kuitenkin miettimään useammankin liikkuvan palasen yhteensopimisen, ennen kuin tiedän voiko keikan ottaa vastaan.

Ja toinen kysymys, kuinka vapaasti noissa oikeasti saa valita, vai tuleeko valitusta jos ei ota työtarjousta vastaan, ja keikkailee vain harvakseltaan?

Kokemusta? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, riippuu kai firmasta. olen staffpointilla eikä ole koskaan valitettu jos tekee vuoroja harvoin.

viestinä tulevat vuoroehdotukset (no nykyään sähköpostiin) ja menevät saman tien niin nopea saa olla. olen toissessakin paikassa töissä koska tuolta saa niin vähän

Vierailija
2/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon että missä työt sijaitsee ja paljonko niitä on. Pienemmillä paikkakunnilla useasti soittavat. Isoissa kaupungeissa paikat taas usein ilmoitetaan viestillä tai ne menee jonnekin äppiin. Välillä tietyt halutut työvuorot voidaan varata nopeastikin jos on paljon ekstroja, jotka haluaa lisää työtunteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eezyn extraajana tulee sovellukseen vuorot, siitä niitä voi sitten napata jos ehtii. 

Vierailija
4/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eezyn extraajana tulee sovellukseen vuorot, siitä niitä voi sitten napata jos ehtii. 

Tuo extraaja taitaa olla Eezyllä vain kaupan alalla. Miten Eezyllä mahtaa olla ravintola/keittiö- keikoissa, tarjotaanko niitä sovelluksessa, viesteinä vai soittamalla?

Vierailija
5/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan jos ehtii. Tässä on se ongelma että tuntuu kuin olisi 24/7 töissä kun pitää kytätä puhelinta, oma kun ei aina reaaliaikaisesti niitä hälytyksiä anna.

Vierailija
6/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus niissä on sääntö että pitää ottaa vähintään kolmen tai kuuden kuukauden välein joku vuoro vastaan tai joutuu järjestelmästä pois yms.

Vierailija
7/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tuon lauseen saat ilmoituksen puhelimeen, ymmärtäisin niin että tulee joku viesti. 

Vierailija
8/28 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tätäkin aloitusta jotkut alapeukuttaa? 

Vierailija
9/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö lisää kokemuksia/tietoa asiasta?

Vierailija
10/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keikkailen päätyökseni, Temporella. Tulevat kalenteriin ja viestinä, ketään ei kiinnosta paljonko teet. 6 kk:n tauon jälkeen  täytyy soittaa aspaan, mulla ei ole sellaista ollut.

Vierailija
11/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa puhelimen kyttäystä 24/7.

Itse en ikänä suostuisi. Teen keikkaa vain niihin paikkoihin, joissa esimies on suostunut vuorolistan tehtyään sopimaan kanssani tietyistä runkovuoroista, jotka takaavat toimeentulon. Lisävuoroja voi sitten poimia ryhmistä, jos sattuu sopivia tulemaan.

Vierailija
12/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikänä suostuisi. Teen keikkaa vain niihin paikkoihin, joissa esimies on suostunut vuorolistan tehtyään sopimaan kanssani tietyistä runkovuoroista, jotka takaavat toimeentulon. Lisävuoroja voi sitten poimia ryhmistä, jos sattuu sopivia tulemaan.

No mutta ihan parasta niille, jotka tekevät keikkaa vain ekstratulojen takia. Aina ei osaa ennustaa viikkoa tai päiviäkään etukäteen miten on aikaa tehdä.

Vierailija
13/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tarkoita soittamista. Viesti tai sovellus. Ilmoitus varmasti lähetetään kaikille keikkalaisille ja ne varaa vuorot jotka haluaa ja ehtii. 

Vierailija
14/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tätäkin aloitusta jotkut alapeukuttaa? 

No kun aloitus liittyy työhön, eli oikeaa asiaa.

Vierailija
15/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärsin tuon avauksen niin, että keikkasovellus lähettää ilmoituksen, kun vuoro tulee tarjolle. Ei tarvitse kytätä yhtään mitään.

Meillä on mahdollisuus ilmoittaa ns varmalla saatavuudella että on käytettävissä, jolloin antaa luvan kiinnittää keikan suoraan, täälläkään ei kytätä.

Vierailija
16/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjotaan sunnuntaivuoroa, et ehdi miettiä kun se meni jo sekunnissa.

Vierailija
17/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovellus mistä vuoroja saa varata. Sovellus ei itse lähetä puhelimeen ilmoitusta, mutta sähköpostiin tulee viesti samaan aikaan kun vuorot on lisätty sovellukseen tarjolle. 

Vierailija
18/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Eezystä kokemusta, miten vuorojen tarjoaminen käytännössä toimii? Ja ei siis extraajista, vaan joku toinen ala.

Vierailija
19/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon aiemmin vuorot tulevat varattavaksi. 

Toisin sanoen miten paljon ennen vuoron alkamisaika pitää tietää, onko itsellä tuolloin aikaa?

Ei-ap

Vierailija
20/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. puolisolleni tulee whatsappilla viesti "tarjolla nämä vuorot siellä ja siellä" 

Kuka ensin ilmoittaa ottavansa, saa ko. vuoron. Välillä menee hujauksessa, välillä ehtii neuvotella ja sopia työajoista jos ei osu ihan kohdilleen.

Hän on kirjoilla myös toisessa vuokratyöfirmassa, josta on kerran soitettu henkilökohtaisesti, muuten ei ole kuulunut mitään. 

Vaihtelevia käytäntöjä siis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi