Olen opettaja ja nyt alkoi 2,5kk kesäloma, jee!
On niin nautinto lomailla kun muut vielä pitkään töissä. Ja lomapalkka juoksee. Tämä on kyllä ammatin paras puoli!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.
Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.
Miten niin? Miksi 25-30-V haarukassa oleva sinkku ei saisi kulkea rokkielämää viettämässä?
Olen tosissani.
Miksei kuka tahansa saisi kulkea rokkielämää viettämässä?
Sex, drugs & rock and roll. Huumeista ei parane jäädä kiinni poliisille, ja huumeriippuvuus aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Vapaaseen seksiin liittyy monenlaisia riskejä siihenkin. Suosittelisin harkintaa ja malttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.
Lukion opettajana sain tänä vuonna kutsun 5 lakkiaisiin lauantaille ja 2 sunnuntaille. Onneksi olin tehnyt ratkaisun jo viime syksynä ja varannut lennot heti lakkiaispäivälle 31.5., enkä pystynyt osalllistumaan. Voi harmi. Terveisiä Italiasta!
Itse samaa mieltä. Kun loma alkaa, niin heti jonnekin, ainakin muutamaksi päiväksi. Tällä kertaa suuntasin vuokramökille. Ja olisihan tuollainen juhlien kiertäminen pari päivää rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkalleen ottaen lomaa ei ole kuin heinäkuu. Muu aika on kesäkeskeytystä. Opettajahan tekee töitä kesäkuussa, esimerkiksi lukioissa uusintakokeita, turhia mutta pakollisia kokouksia, nykyään yhä enemmän pedagogisesti kyseenalaisten verkko-opintojen kanssa sähläämistä. Ja heti elokuun alusta alkaa rumba. Lisää kokouksia, tänä vuonna neljäntenä päivänä jo VESO-päivä, ja sen jälkeen täyttä höökiä.
Liian vähän lomaa, liian huono palkka, liikaa töitä.
Joku matemantiikan opettaja voi vetää samalla sabluunalla 30 vuotta ja nauttia 3kk lomaa vuodessa 👍 Kyllä kelpaa 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opet olisi syytä lomauttaa kesäksi. Näin saataisiin kymmenien miljoonien säästöt. Kaikki julkisen puolen pitkät lomat tulisi puolittaa ja portaittaiset palkanalennukset voimaan n.10v ajalle.
Ei saataisi säästöjä ollenkaan. Jos opettaja lomautettaisiin kesäksi, hänelle maksettaisiin yhdeksältä opetuskuukaudelta sitten isompaa palkkaa. Opettajan työ on urakkaluonteista. Palkanmaksu vaan on jaettu tasaisesti vuoden kaikille kuukausille, ja siksi opettajan "kuukausipalkka" juuri on niin pieni.
Ja taas tämä urbaanilegenda. Asia ei todellakaan ole näin, ja moni määräaikainen opettaja on tämän karvaasti tilipussissaan todennut. Ei ole palkka isompi, vaikka työsuhde loppuisi suvivirteen. Tunnen jopa opettajia, jotka ovat hoitovapaalta käsin tulleet kesäkeskeytykselle töihin. Ei onnistu muissa ammateissa.
Ei, koska muissa töissä hoitovapaa siirtää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.
Lukion opettajana sain tänä vuonna kutsun 5 lakkiaisiin lauantaille ja 2 sunnuntaille. Onneksi olin tehnyt ratkaisun jo viime syksynä ja varannut lennot heti lakkiaispäivälle 31.5., enkä pystynyt osalllistumaan. Voi harmi. Terveisiä Italiasta!
Itse samaa mieltä. Kun loma alkaa, niin heti jonnekin, ainakin muutamaksi päiväksi. Tällä kertaa suuntasin vuokramökille. Ja olisihan tuollainen juhlien kiertäminen pari päivää rankkaa.
Eikö teidän täydy olla muutama päivä tavoitettavissa arvosana-asioissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan julkisessa somessa taas kännäyskuvia koulun muiden opettajien kanssa. Terveystiedon opettaja tietysti mukana! Mitä auktoriteettia tuollaiset pystyy oppilaiden kanssa pitämään?
Huolestuneempi olen oppilaiden vanhempien kännäyskuvista. Olisiko lasun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Valtion ja kunnan virkahenkilöillä myös 10 viikkoa vuodessa lomaa.
Ei ainakaan kunnalla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkalleen ottaen lomaa ei ole kuin heinäkuu. Muu aika on kesäkeskeytystä. Opettajahan tekee töitä kesäkuussa, esimerkiksi lukioissa uusintakokeita, turhia mutta pakollisia kokouksia, nykyään yhä enemmän pedagogisesti kyseenalaisten verkko-opintojen kanssa sähläämistä. Ja heti elokuun alusta alkaa rumba. Lisää kokouksia, tänä vuonna neljäntenä päivänä jo VESO-päivä, ja sen jälkeen täyttä höökiä.
En tiedä yhtään opettajaa, joka ei olisi täsmälleen tuota mieltä. Tarkoitan tietenkin sellaisia opettajia, jotka ovat tehneet vakityötä vähintään muutaman vuoden.
Ja suunta on kaikkiaan huono monella tavalla.
Muissa töissä hoitovapaa ei kerrytä lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän täydy olla muutama päivä tavoitettavissa arvosana-asioissa?
Kyllä täällä mökillä netti toimii. Kirjoitanhan tätä mökiltä, katselen tunturiin ja hörpin kaffetta.
Vierailija kirjoitti:
Joku matemantiikan opettaja voi vetää samalla sabluunalla 30 vuotta ja nauttia 3kk lomaa vuodessa 👍 Kyllä kelpaa 😎
Oletko sinä sellainen matikanope, kun niin tietäväisenä esiinnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole opettajan kirjoittama aloitus, vaan kateellisen vanhemman. Veikkaisin.
Tarkoitus saada palstailijat haukkumaan opettajia. Harvassa koulussa on enää 2,5 kuukautta lomaa.
Ja oppilasaines on muuttunut niin, että parina viime vuotena on pitänyt alkaa järjestää jopa alakoulussa ehtolaiskuulusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein, nautit siitä kun muut ovat töissä? Kuulostaa kauhean ahdistavalta elämältä :(
Trolli tuo on, älä välitä, pääosa opettajista kausityöläisiä joutuvat hakemaan paikkaa uudelleen, ovat työttömänä säästösyistä koko kesän, tätä tehty jo vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajan julkisessa somessa taas kännäyskuvia koulun muiden opettajien kanssa. Terveystiedon opettaja tietysti mukana! Mitä auktoriteettia tuollaiset pystyy oppilaiden kanssa pitämään?
Huolestuneempi olen oppilaiden vanhempien kännäyskuvista. Olisiko lasun paikka.
Ei olisi lasun paikka. Vanhemmathan tietenkin sanovat, että lasten ongelmat ja huono käytös ovat koulun syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään opettajaa, joka ei olisi täsmälleen tuota mieltä. Tarkoitan tietenkin sellaisia opettajia, jotka ovat tehneet vakityötä vähintään muutaman vuoden.
Ja suunta on kaikkiaan huono monella tavalla.
Niin, tämä on hankala kysymys. Suurin osa opettajista vastustaa työajanseurantaa ja mieluummin tekee hommat omalla tavallaan ja itse priorisoiden. Miten tässä voisi auttaa muuten kuin maksamalla lisää liksaa, mikä taas ei auta jaksamiseen?
Onhan tämä ihanaa, kun kesällä voi tehdä töitä kotona eikä hälyisässä luokassa! Vielä on yhtä jos toista suunnittelu- ja perehtymishommaa (mm. oppimisen tuen uudistus) jäljellä tähän lukuvuoteen, mutta eipä tarvitse raahautua kotoa minnekään. Heinäkuun voi hyvillä mielin lomailla ja palata 1.8. työpaikalle järjestämään luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on 100% trolli. Kesäloma päättyy heinäkuun lopussa kun alkaa seuraavan lukuvuoden suunnittelu. Eka koulupäivä on muistaakseni tänä vuonna 7.8. jos en väärin muista.
t. Ex ope
Voi apua! Kahden kuukauden kesäloma, syysloma, hulppea joululoma, hiihtoloma, pääsiäinen ja mitä näitä muita vapaapäiviä onkaan. Muutama hassu tunti opettamista hyvällä palkalla niin kuin joku opettaja päivä pari sitten leveili. On teillä erinomaiset edut moniin muihin palkollisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole opettajan kirjoittama aloitus, vaan kateellisen vanhemman. Veikkaisin.
Tarkoitus saada palstailijat haukkumaan opettajia. Harvassa koulussa on enää 2,5 kuukautta lomaa.
Ja oppilasaines on muuttunut niin, että parina viime vuotena on pitänyt alkaa järjestää jopa alakoulussa ehtola
Eli oppilasaines on muuttumassa taas parempaan? Mä olen vuosikertaa 1978, jota pidetään Suomen historian parhaana koulumenestykseltään, ja mun luokalla alakoulussa tuplattiinkin.
Se on monelle perinteinen loman aloitus, saa nollautua töistä. Onko sekin väärin?