Olen opettaja ja nyt alkoi 2,5kk kesäloma, jee!
On niin nautinto lomailla kun muut vielä pitkään töissä. Ja lomapalkka juoksee. Tämä on kyllä ammatin paras puoli!
Kommentit (125)
Se on niin rankkaa se opettajan työ🙄 (Monen muun alan työntekijä nauraa tällä opettajien hokemalle).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole opettajan kirjoittama aloitus, vaan kateellisen vanhemman. Veikkaisin.
ei ole opettajan kirjoitus koska lomaa ei ole 2,5 kk
Vierailija kirjoitti:
Se on niin rankkaa se opettajan työ🙄 (Monen muun alan työntekijä nauraa tällä opettajien hokemalle).
siitä vaan kokeilemaan jos kerta helppoa on
Vierailija kirjoitti:
Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.
Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä opettajan hommaa lomien takia jaksa tehdä. Järkevämpää olisi tehdä paremmin palkattua työtä ja ottaa palkattomia vapaita sen verran kuin haluaa lomailla ja silloin kun itse haluaa. Ei olisi sidottu koulun loma-aikoihin.
Muuten hyvä, mutta palkaton vapaa ei ole subjektiivinen oikeus, ei niitä joka paikassa noin vain saa.
Kyllä oikeat opettajat ovat lomansa ansainneetkin, kun mammojen äpäriä kasvattavat. Tsemppiä-8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä opettajan hommaa lomien takia jaksa tehdä. Järkevämpää olisi tehdä paremmin palkattua työtä ja ottaa palkattomia vapaita sen verran kuin haluaa lomailla ja silloin kun itse haluaa. Ei olisi sidottu koulun loma-aikoihin.
Muuten hyvä, mutta palkaton vapaa ei ole subjektiivinen oikeus, ei niitä joka paikassa noin vain saa.
No ei ole. Aloitin vuoden vaihteessa uudet työt ja olisin halunnut sovittujen ja tienattujen lomien lisäksi vielä kaksi viikkoa palkatonta. Olin yllättynyt, kun vain yksi hyväksyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.
Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.
Miten niin? Miksi 25-30-V haarukassa oleva sinkku ei saisi kulkea rokkielämää viettämässä?
Olen tosissani.
Minäkin olen opettaja ja lomailen vain heinäkuun. Kesäkuun teen hallinnollisia ja projektitöitä ja myös elokuussa ennen opetuksen alkua
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen opettaja ja lomailen vain heinäkuun. Kesäkuun teen hallinnollisia ja projektitöitä ja myös elokuussa ennen opetuksen alkua
Et varmaan tee koko kesäkuuta niitä hallintohommia?
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa syyslukukausi 5.8. Ei se loma ole 2,5 kuukautta ollut enää vuosikymmeniin.
Mutta toki aion nauttia joka päivästä joka tapauksessa.
Syysloma
Joululoma
"Hiihtoloma"
Pääsiäisloma
Helatorstai
Kaikki arkipyhät ja liitännäiset perjantait muunmuassa (tai muut vapaaksi haettavat palkattomat vapaapäivät)
Vierailija kirjoitti:
Valtion ja kunnan virkahenkilöillä myös 10 viikkoa vuodessa lomaa.
No ei ole. Paitsi ehkä jos vaihtaa lomarahansa, mutta muistelen ettei silloinkaan kyllä täyty 10 viikkoa. Mutta he harvemmin saavat pitää putkeen kuin 4 viikkoa, ehkä 5. Mä olin valtiolla töissä jossa max 3 viikon loma kesällä putkeen, muut ripoteltu pitkin vuotta. Se 3 viikkoa on ihan hirveän vähän, ei siinä kerkiä päästä irti työstä.
Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkaa syyslukukausi 5.8. Ei se loma ole 2,5 kuukautta ollut enää vuosikymmeniin.
Mutta toki aion nauttia joka päivästä joka tapauksessa.
Syysloma. Syys-lokakuu
Joululoma. Joulu-tammikuu
"Hiihtoloma" Helmikuu
Pääsiäisloma Maalis-huhtikuu
Helatorstai. Toukokuu
Kaikki arkipyhät ja liitännäiset perjantait muunmuassa (tai muut vapaaksi haettavat palkattomat vapaapäivät)
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.
Lukion opettajana sain tänä vuonna kutsun 5 lakkiaisiin lauantaille ja 2 sunnuntaille. Onneksi olin tehnyt ratkaisun jo viime syksynä ja varannut lennot heti lakkiaispäivälle 31.5., enkä pystynyt osalllistumaan. Voi harmi. Terveisiä Italiasta!
Mä voisin hihhuloida tässä kohtaa siitä, että saan tehdä etätöitä kotona ihanan rauhallisissa olosuhteissa ja tämä työmuoto sopii minulle niin hyvin, että itse työn tekeminen ei väsytä juuri ollenkaan!
Isot koulut tai ala/yläkoulut ovat niin järkyttävän hektisiä paikkoja, että olisin aivan kaput kahdessa viikossa jos joutuisin sellaiseen työumpäristöön. Sama kuin koittaisi tehdä ajatustyötä Prismassa pahimpaan ruuhka-aikaan. Ei kiitos minulle.
Vierailija kirjoitti:
Saat tuplapalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole opettajan kirjoittama aloitus, vaan kateellisen vanhemman. Veikkaisin.
Ei kun joku höynäyttää hölmöjä. Saa someraivon syttymään. Virn.
Porvoolaisille lisätietoa.
Ei oo opettajilla kesä eikä talvilomaa ollenkaan, eikä edes mitään virkaa.