Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja ja nyt alkoi 2,5kk kesäloma, jee!

Vierailija
01.06.2025 |

On niin nautinto lomailla kun muut vielä pitkään töissä. Ja lomapalkka juoksee. Tämä on kyllä ammatin paras puoli!

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoolaisille tiedoksi: Ei ole kolmen viikon joululomaa eikä 2,5 kk kesälomaa. 

Porvoolaisille lisätietoa.

Ei oo opettajilla kesä eikä talvilomaa ollenkaan, eikä edes mitään virkaa.

Vierailija
22/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin rankkaa se opettajan työ🙄 (Monen muun alan työntekijä nauraa tällä opettajien hokemalle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole opettajan kirjoittama aloitus, vaan kateellisen vanhemman. Veikkaisin.

ei ole opettajan kirjoitus koska lomaa ei ole 2,5 kk

Vierailija
24/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin rankkaa se opettajan työ🙄 (Monen muun alan työntekijä nauraa tällä opettajien hokemalle).

siitä vaan kokeilemaan jos kerta helppoa on

Vierailija
25/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.

Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.

Vierailija
26/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä opettajan hommaa lomien takia jaksa tehdä. Järkevämpää olisi tehdä paremmin palkattua työtä ja ottaa palkattomia vapaita sen verran kuin haluaa lomailla ja silloin kun itse haluaa. Ei olisi sidottu koulun loma-aikoihin.

Muuten hyvä, mutta palkaton vapaa ei ole subjektiivinen oikeus, ei niitä joka paikassa noin vain saa.

Vierailija
27/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeat opettajat ovat lomansa ansainneetkin, kun mammojen äpäriä kasvattavat. Tsemppiä-8

Vierailija
28/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa lomaa opelle. 

Vierailija
29/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä opettajan hommaa lomien takia jaksa tehdä. Järkevämpää olisi tehdä paremmin palkattua työtä ja ottaa palkattomia vapaita sen verran kuin haluaa lomailla ja silloin kun itse haluaa. Ei olisi sidottu koulun loma-aikoihin.

Muuten hyvä, mutta palkaton vapaa ei ole subjektiivinen oikeus, ei niitä joka paikassa noin vain saa.

No ei ole. Aloitin vuoden vaihteessa uudet työt ja olisin halunnut sovittujen ja tienattujen lomien lisäksi vielä kaksi viikkoa palkatonta. Olin yllättynyt, kun vain yksi hyväksyttiin.

Vierailija
30/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope täälläkin. Ostettu liput Guns and Roses, Provinssi, Ilosaarirock ja Weekend ja hotellit/majoitus varattu. Täydellä palkalla rokkia ja iloista rokkielämää.

Et voi olla tosissasi. Olet varmaan koulunkäyntiavustaja.

Miten niin? Miksi 25-30-V haarukassa oleva sinkku ei saisi kulkea rokkielämää viettämässä?

Olen tosissani. 

Vierailija
31/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen opettaja ja lomailen vain heinäkuun. Kesäkuun teen hallinnollisia ja projektitöitä ja myös elokuussa ennen opetuksen alkua 

Vierailija
32/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen opettaja ja lomailen vain heinäkuun. Kesäkuun teen hallinnollisia ja projektitöitä ja myös elokuussa ennen opetuksen alkua 

Et varmaan tee koko kesäkuuta niitä hallintohommia? 

Vierailija
33/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa syyslukukausi 5.8. Ei se loma ole 2,5 kuukautta ollut enää vuosikymmeniin. 

Mutta toki aion nauttia joka päivästä joka tapauksessa. 

Syysloma

Joululoma

"Hiihtoloma"

Pääsiäisloma

Helatorstai

Kaikki arkipyhät ja liitännäiset perjantait  muunmuassa (tai muut vapaaksi haettavat palkattomat vapaapäivät)

Vierailija
34/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ja kunnan virkahenkilöillä myös 10 viikkoa vuodessa lomaa.

No ei ole. Paitsi ehkä jos vaihtaa lomarahansa, mutta muistelen ettei silloinkaan kyllä täyty 10 viikkoa. Mutta he harvemmin saavat pitää putkeen kuin 4 viikkoa, ehkä 5. Mä olin valtiolla töissä jossa max 3 viikon loma kesällä putkeen, muut ripoteltu pitkin vuotta. Se 3 viikkoa on ihan hirveän vähän, ei siinä kerkiä päästä irti työstä. 

Vierailija
35/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.

Vierailija
36/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa syyslukukausi 5.8. Ei se loma ole 2,5 kuukautta ollut enää vuosikymmeniin. 

Mutta toki aion nauttia joka päivästä joka tapauksessa. 

Syysloma.     Syys-lokakuu

Joululoma.   Joulu-tammikuu

"Hiihtoloma"   Helmikuu

Pääsiäisloma  Maalis-huhtikuu

Helatorstai.  Toukokuu

Kaikki arkipyhät ja liitännäiset perjantait  muunmuassa (tai muut vapaaksi haettavat palkattomat vapaapäivät)

Vierailija
37/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani opettaja samanlaisissa fiiliksissä. Kohta hällä lähtee lento lomalle pois suomesta. Taitaa olla stressaava työ, kun kotimaasta pitää päästä pois heti kun koulun ovi menee säppiin.

Lukion opettajana sain tänä vuonna kutsun 5 lakkiaisiin lauantaille ja 2 sunnuntaille. Onneksi olin tehnyt ratkaisun jo viime syksynä ja varannut lennot heti lakkiaispäivälle 31.5., enkä pystynyt osalllistumaan. Voi harmi. Terveisiä Italiasta!

Vierailija
38/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin hihhuloida tässä kohtaa siitä, että saan tehdä etätöitä kotona ihanan rauhallisissa olosuhteissa ja tämä työmuoto sopii minulle niin hyvin, että itse työn tekeminen ei väsytä juuri ollenkaan!

Isot koulut tai ala/yläkoulut ovat niin järkyttävän hektisiä paikkoja, että olisin aivan kaput kahdessa viikossa jos joutuisin sellaiseen työumpäristöön. Sama kuin koittaisi tehdä ajatustyötä Prismassa pahimpaan ruuhka-aikaan. Ei kiitos minulle.

Vierailija
39/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tuplapalkkaa.

Vierailija
40/125 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole opettajan kirjoittama aloitus, vaan kateellisen vanhemman. Veikkaisin.

Ei kun joku höynäyttää hölmöjä. Saa someraivon syttymään. Virn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi