Miten ne useimmissa muissa maissa pärjää ilman kummoisia sosiaalitukia?
Miten ne pärjää, kun täällä kuolo korjaa pienimmästäkin leikkauksesta?
Kommentit (369)
Esimerkiksi ryöstelyllä. Kai olet lukenut että jossain maissa on turvatonta? Lapset laitetaan töihin 7- vuotiaana. Toisaalta monessa maassa on niin lämmintä että yölläkin pärjää ulkona. Sitten esim. Jenkeissä, missä kyllä jonkinlainen perusturva on, vaikka muuta väitetään, on valtava määrä kaikenlaisia vapaaehtoisjärjestöjä jotka auttavat vähävaraisia js kodittomia.
Toivoisin, että kaikki suomalaiset kävisivät Amerikassa. Losista voi aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturva on Euroopan mittakaavassa heikko. Me ollaan ne, joita muissa maissa mietitään, että mitenhän ne pärjää.
No huhhuh, mikä valhe. Uskoiko joku tämän?
Tämä on fakta. Kannattaa etsiä tietoa. Etenkin Suomen hintatasoon ja elämisen kalleuteen nähden Suomessa on surkeat sosiaalituet.
En ole se, joka tämän ensimmäisenä kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturva on Euroopan mittakaavassa heikko. Me ollaan ne, joita muissa maissa mietitään, että mitenhän ne pärjää.
Totisinta totta on. Moni suomalainen ajattelee että suomessa on hyvä sosiaaliturva kunnes itse joutuu tilanteeseen jossa pitäisi saada jotain apua. Ei nimittäin tule. Pakolaiset ja muut muualta tulleet huolehditaan kyllä, mutta jos satut olemaan suomessa syntynyt suomalaisille vanhemmille niin tiukassa on sosiaaliturva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kvg. Suomi saa tästä jatkuvasti huomautuksia EU:lta. Ei olla enää mikään hyvinvointivaltio, vaan itä-Euroopan kurjalistoa. Oikeiston unelma.
Voipi googlella etsiä eri maiden sosiaaliturvaa, itse en nyt ehdi enempää. Mutta ei tarvitse luulla mitään, kaiken voi itse tarkistaa. Vauva.fi tai mutu ei ole luotettava tietolähde.
https://www.visualcapitalist.com/unemployment-benefits-in-oecd-countrie…
Yy uli uli arvosta että saat ruokaa yy kodittomaksi. Suomessa joopa joo
Vierailija kirjoitti:
Voipi googlella etsiä eri maiden sosiaaliturvaa, itse en nyt ehdi enempää. Mutta ei tarvitse luulla mitään, kaiken voi itse tarkistaa. Vauva.fi tai mutu ei ole luotettava tietolähde.
Tämän jälkeen on tullut vielä uusia kiristyksiä.
Kartelli, mafia, torimyynti ja mitä lienee. Sää on parempi bisneksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on fakta. Kannattaa etsiä tietoa. Etenkin Suomen hintatasoon ja elämisen kalleuteen nähden Suomessa on surkeat sosiaalituet.
Lisään tähän vielä, että olen aina ihmetellyt puhetta Suomen ilmaisesta terveydenhuollosta. Ilmaistahan se ei ole koskaan ollut, vaikka tietenkään julkisella puolella ei joudu maksamaan täyttä hintaa mistään.
Vasta vähän aikaa sitten sain tietooni, että Helsingissä terveyskeskuskäynnit ovat olleet ilmaisia. Me kaikki muut olemme maksaneet niistä aina. Eli tästä harhaluulo Suomen ilmaisesta terveydenhuollosta. Toki myös alaikäisille terveydenhuolto on osittain ilmaista kaikkialla Suomessa.
Vakava sairaus on taloudellinen katastrofi suurimmalle osalle suomalaisista. Toisin kuin monelle muulle länsieurooppalaiselle.
Joillakin on ryöstöliiga, ihmisten koteihin? Autoja katoaa yms? Ulkomailla on parempi sää kasvattaa kaikenlaisia vihreitä asioita ja muuta pensasta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kaikki rajoitetumpaa, et saa myydä mitään esim. omatekoisia ruokia kadulla ilman lupia kuten monissa muissa maissa saa tehdä.
Jossain Meksikossa saat ostaa lavallisen vaatteita ja leluja ja mennä torille myymään, mutta eipä sama onnistu Suomessa kovin helposti.
Tämähän on vain hyvä. Meillä Elintarvikevirasto ja THL valvovat elintarvikkeiden ja valmisruokien puhtautta ja bakteerittomuutta. Niissä maissa, joissa myynti on vapaata, ei valvota, ja se näkyy ikävästi tartuntatilastoissa. Suomi on tässäkin muita edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe, ystävät ja naapurusto auttavat.
Miksi ne täällä eivät auta?
Kun kukaan ei halua olla tekemisissä naapureiden kanssa ja välit pitää katkaista sukulaisiin, ku mää oon niin itsenäinen.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ansiosidonnaisten mukaan laskettu, eli ei pidä ihan täysin paikkaansa.
Missä maassa ei muka ole sosiaaliturvaa? Et kai hölmö kuvittele, että Suomi olisi joku ainutlaatuinen poikkeus? Esim Ranskan sosiaaliturvamenot suhteutettuna väkilukuun ovat paljon suuremmat kuin Suomessa.
Eikö olekin hienoa, että on erilaisia maita. Ap voi koittaa muuttaa vaikka johonkin noista, joissa sitä sosiaaliturvaa ei liiemmälti ole. Heihei!
Maantierosvous, merirosvous, kartellit, mafiat yms.
No ei kai pärjääkään?
Muistan lapsena miten erilaista se oli, kun ulkomaanreissuille mennessä lentokentillä oli ilmoituksia kadonneista lapsista, köyhiä ja kerjäläisiä kaduilla ja piti olla tarkkana, kun oli kaikin tavoin vaarallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä, että olen aina ihmetellyt puhetta Suomen ilmaisesta terveydenhuollosta. Ilmaistahan se ei ole koskaan ollut, vaikka tietenkään julkisella puolella ei joudu maksamaan täyttä hintaa mistään.
Vasta vähän aikaa sitten sain tietooni, että Helsingissä terveyskeskuskäynnit ovat olleet ilmaisia. Me kaikki muut olemme maksaneet niistä aina. Eli täs
Helsinkiläiset veronmaoksajat ovat halunneet maksaa kaikkien tkmaksut. Maakunnissa eivät.
Kaikissa länsimaissa on paremmat tai yhtä hyvät tuet kuin Suomessa.