Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsia, mutta en tiedä kestääkö mielenterveyteni.

Vierailija
01.06.2025 |

Olen ollut aina helposti väsyvä. Siis todella helposti. Tarvitsen paljon unta tai menen sekaisin enkä pysty esim. ajamaan autoa, tiputtelen tavaroita käsistäni, takeltelen puheessani. Vaikutan humalaiselta. Teininä oli kausi kun en saanut nukuttua kunnolla ja aloin kokemaan harhoja, näin varjo-ihmisiä silmäkulmassa ja olin vakuuttunut siitä että kirjoittamani tekstit eivät olleet oikeasti olemassa vaan katosivat kun suljin vaikkapa kouluvihkoni. Näin jälkikäteen on ihme etten möläyttänyt näitä asioita jollekin ja joutunut johonkin osastolle.

Myös elämänhallinnan kanssa on ollut ongelmia koska en oikeasti jaksa arjessa mitään ekstraa, vaan teen juuri ne asiat jotka on pakko enkä yhtään enempää. Puolisoni ei ole ikinä oikein oppinut ymmärtämään tuota, pitäisi ihan sekopäänä jos kertoisin oikeasti miten optimoitua ja suunnitelmia perusarkeni on. Kun energiani loppuu, saatan istua sohvalla pari tuntia ja tuijottaa tyhjyyteen. En saa vartaloani liikkumaan. Usein tuon energian loppumisen jälkeen myös saatan nukahtaa heti, vaikka kädet puuskassa ruokapöydän ääreen.

Tiedän että tämä ei ole normaalia, mutta kaikki mahdollinen on tutkittu ihan pikkulapsesta asti. Mitään ei ole löytynyt eli olen todennäköisesti vain väsyvä ja matalaenerginen perusluonteeltani.

Nyt alkaa olla se aika elämästä kun pitäisi alkaa miettiä hankkiiko niitä lapsia vai ei. Pelkkä tuttujen perhearjen seuraaminen väsyttää, en tiedä jaksaisinko jos olisi omia joita ei saisi mitenkään mihinkään hoitoon jos väsyttää tai palaa loppuun.

Vaikeaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univelka vauvan kanssa tulisi vain pahentamaan tilannettasi ja ehkä uupuisit kokonaan. Älä tee sitä. Olet kuitenkin viimekädessä vastuussa lapsesta yksin. Ihan sama, mitä muut läheiset ja jopa se mies väittää

Vierailija
22/23 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoito on helppoa kun vauva pysyy paikallaan mutta auta armias kun oppivat kävelemään pitää silmät olla selässäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksaisi omaa lasta, aikalailla samoista syistä kuin AP, mutta entäs sellainen tukiperheenä toimiminen, edes kokeilumielessä? Viikonloppu kuukaudessa olla turvallinen aikuinen sitä tarvitsevalle lapselle, siitä mä aloittaisin jaksamiseni testaamisen, jos olisi kuitenkin haaveissa ehkä omakin lapsi :)

Olisi hirveää, jos Ap hyväksyttäisiin tukiperheäidiksi! Ei herranen aika! Lapset - varsinkin sellaisen elämäntilanteen keskellä, että tukiperhettä tarvitaan - eivät ole mitään KOEKANIINEJA joita mielenterveysongelmista kärsivä Ap saisi KOKEILUmiessä yrittää hoitaa. Tyhmin mahdollinen ehfotus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän