Kokemuksia siitä kun narsisti saa uhrin näyttämään hullulta muiden silmissä ja siksi kaikki uskovat eron jälkeen narsistin puheita uhrista
Kommentit (77)
Sama ilmiö tapahtuu valtamediassa: aivopestään ihmiset uskomaan agendajournalismin siivellä tiettyä ideologiaa. Eri mieltä olevat ovat "salaliittoteoreetikkoja" ja "foliohattuja".
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemus on, että narsisti paljastuu kyllä. Se voi viedä 20 vuotta, mutta totuus tulee ilmi. Narsistille jää vain pieni ydinjoukko, joka ei näe narsistin hulluutta.
Niinhän ne aina paljastuu, mutta sitten ne narsistit vaan lähtee uuden uhrin hakuun, jonka kanssa jopa kostetaan sille entiselle uhrille. Exän uusi tyttöystävä valehteli röyhkeästi miehestä oikeudessa. Mikäs siinä oli valehdellessa, kun ei noista Suomessa tuomita mitenkään, ei edes moitetta saa oikeuden kusettamisesta. Vaikka tonkin tytön jutut oli ihan samaisessa istunnossa todisteena esitetyn miehen rikosrekisterin takia kumottavissa välittömästi. Oli nuori likka, ei tajunnut mistään mitään. Vielä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Narsistilla on usein paljon lapsia, joita hän manipuloi. Kontrolli jatkuu pesästä lentämisen jälkeenkin, vaikka hän olisi harmaantunut ukko tai botox-otsainen mummo.
Narsisti palaa haaskalle eli kiusaamaan lapsiaan vaikka 20 vuoden jälkeen, jolloin ei tavannut kertaakaan lapsiaan. Jos niistä irtois vielä jotain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyspäiset kyllä tajuaa tämän vedätyksen, muut narsistit hehkuttaa mukana, kannattaa karsia pois tuttavapiiristä.
No en usko että ystäväni, jotka alkuun uskoivat exäni tarinat, olisivat narsisteja. Ihan täypäisiä ihmisiä, mutta heille ei vain tullut mieleen että tuttu, kunnollisen oloinen ihminen valehtelisi heille. En syytä heitä siitä että olivat aluksi järkyttyneitä, kun luulivat exän juttuja todeksi, mutta kyllähän se ärsytti silloin aikanaan aika huolella. En ollut itse heti selittänyt ystäville eron syytä, kun halusin käsitellä sitä ensin itse, mutta ex oli ehtinyt mustamaalata minua ympäri kyliä. Jotkut narsistit voivat olla niin viileän rauhallisia ja uskottavia, ettei ulkopuoliset meinaa millään arvata mikä on totuus.
Kamala tilanne, oon pahoillani puolestasi! Mutta niinhän se on, ei tavallinen rehellinen ja toisista hyvää olettavat ihminen jolla ei ole kokemusta narsistista pysty keksimään mitä narsisti ei keksisi...
Narsisti ei ole koskaan väärässä. Hänen väkivaltansa on aina oikeutettua. Hän vihaa heikkoutta
Eron jälkeen mulla lähti kaikki kaverit ja kaikki tutut välttelee eikä puhu mulle mitään. Mutta mietin että ne ei varmaan ollu ees mitään oikeita kavereita. Outoa että mun puolta asioissa ei haluta edes kysyä. No poliisi kyllä tietää ja olen turvassa, se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on suuruudenhullu ja hänellä on paljon velkaa.
Ei ole aina näin. Narsisti voi olla hyvin pihi, ja leveillä omalla vaatimattomuudellaan. Kaikki narsistit eivät myöskään ole rikollisia, niinkuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää, vaan narsisti voi olla hyvin kunnollinen ja ratsastaa esim. sellaisella että hän ei ole koskaan myöhästynyt töistä tai että hän lahjoittaa paljon hyväntekeväisyyteen. Tärkeintä on kiillottaa omaa kruunua, mutta tapoja on erilaisia. Juuri näistä "kunnollisista" narsisteista ei ulkopuoliset helposti totuutta arvaa tai edes usko. Narsisti osaa kehua itseään ja haukkua toista ohimennenkin, taitava osaa pitää myös ihmiset puolellaan vetelemällä sopivista naruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aina näin. Narsisti voi olla hyvin pihi, ja leveillä omalla vaatimattomuudellaan. Kaikki narsistit eivät myöskään ole rikollisia, niinkuin tässä ketjussa annetaan ymmärtää, vaan narsisti voi olla hyvin kunnollinen ja ratsastaa esim. sellaisella että hän ei ole koskaan myöhästynyt töistä tai että hän lahjoittaa paljon hyväntekeväisyyteen. Tärkeintä on kiillottaa omaa kruunua, mutta tapoja on erilaisia. Juuri näistä "kunnollisista" narsisteista ei ulkopuoliset helposti totuutta arvaa tai edes usko. Narsisti osaa kehua itseään ja haukkua toista ohimennenkin, taitava osaa pitää myös ihmiset puolellaan vetelemällä sopivista naruista.
On se muiden tahallinen henkinen kiusaaminenkin nykyään rikollista, siitä voi saada tuomion. Sitä ei niin vaan tunnisteta. Suomessa on niin paljon pikkupäälliköitä, jotka johtaa alaspainamalla epäreilusti muita. Tai pelottelemalla ja uhkailemalla. Se ei ole enää laillista. Valitettavasti aiheettomien potkujen antamisesta tehtiin juuri helpompaa. Narsistithan haluaa aina valtaa. Se väkivaltakin on niille vallankäyttöä. Ja kuulemma seksi ja ra*iskaaminen on niille vallankäyttöä, mutta siitä ei onneksi ole omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on kunnolla ollut narsistin otteessa, tunnistaa kyllä helposti kaikki narsistit ja psykot. Kun tulin uuteen työpaikkaani, arvasin heti, keitä pitää varoa, ilman että muut ehti varottaa. Ja ihan kaikki on pitäneet paikkansa. Aiemmassa elämässä olin se sinisilmäinen hölmö, joka uskoi kaikista hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen mulla lähti kaikki kaverit ja kaikki tutut välttelee eikä puhu mulle mitään. Mutta mietin että ne ei varmaan ollu ees mitään oikeita kavereita. Outoa että mun puolta asioissa ei haluta edes kysyä. No poliisi kyllä tietää ja olen turvassa, se on tärkeintä.
Saat uudet tilalle. Älä huoli. Mekin ollaan täällä sun kanssa.
Upeimmat pariskunnat, mitä olen eläessäni tavannut, ovat niitä jotka ovat aikoinaan omilla tahoillaan olleet narsistin uhreja, ja sittemmin löytäneet toisensa. Sitä nöyryyden, hyvyyden ja muiden auttamisen määrää, ja toinen toisistaan suunnatonta kiitollisuutta tuntevaa ei muissa pariskunnissa tapaa, vaikka olisivat ihan onnellisia ja hyviä ihmisiä. Kriisit kasvattaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se muiden tahallinen henkinen kiusaaminenkin nykyään rikollista, siitä voi saada tuomi
No on toki. Mutta itselle ei tullut mieleenkään tehdä rikosilmoitusta exästä (vaikka hän käytti fyysistä ja seksuaalistakin väkivaltaa), sillä sehän olisi nimenomaan ollut juuri sellaista mielenvikaiselta vaikuttavaa draamailua, mistä ex minua syytti. Olisi käyttänyt sitä vain minua vastaan. Halusin vain mahdollisimman vähällä draamalla eroon, ja otin neutraalin grey rock -asenteen, että sain eroon liittyvät käytännön asiat sovittua. Helppoa se ei ollut, sillä pahaa oloa, pelkoa ja ahdistusta oli valtavasti. Tiedän, että kaikki eivät tälläistä menettelyä kannata, mutta ehkä joku samassa asemassa oleva ymmärtää syyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on kunnolla ollut narsistin otteessa, tunnistaa kyllä helposti kaikki narsistit ja psykot. Kun tu
Tämä, mutta sepä se, että kokemattomat eivät näe, vaikka moni saattaa kuvitella että tunnistaisi narsistin. Ei niillä ole aina psyko-hymy naamalla ja vankilatatuoinnit hauiksessa, eikä se ole aina se työpaikan äänekkäin tai lusmuin. Se voi olla se työkaveri, joka ilmoittautuu innokkaana ensimmäisenä paskahommiin, se ystävän puoliso joka vie ystävälle joka kuussa ruusuja, se kaverin äiti jolla on niin hyvät käytöstavat, tai sun kaveri joka remontoi kadehdittavan unelmakodin.
On tyypillistä. Ja kun pitkän hyväksikäytön jälkeen vihdoin eroaa narsistista, saattaa menettää myös omat ystävänsä. Itsellä ihan sellaiset ihmiset jotka ovat tunteneet minut lapsesta asti uskoivat narsistia eivätkä halunneet minulta edes kuulla mitään. Itsekin olen hiljainen ja sulkeutuva ja narsisti iloinen, osaa jutella ihmisille ja vaikuttaa tosi mukavalta. Ja kun itselle oli tosi vaikea löytää voimia erota niin onhan se lisää surua samaan tämä ystävien käytös. En ole heille kuin pinnallisesti kertonut exän teoista tai eron syistä mutta eivät usko niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se muiden tahallinen henkinen kiusaaminenkin n
Narsistit velkaantuivat nollakorkoaikana hallitsemattomasti. Piti saada isompaa ja parempaa. Kerskakuluttivat näyttääkseen muille
Vierailija kirjoitti:
On tyypillistä. Ja kun pitkän hyväksikäytön jälkeen vihdoin eroaa narsistista, saattaa menettää myös omat ystävänsä. Itsellä ihan sellaiset ihmiset jotka ovat tunteneet minut lapsesta asti uskoivat narsistia eivätkä halunneet minulta edes kuulla mitään. Itsekin olen hiljainen ja sulkeutuva ja narsisti iloinen, osaa jutella ihmisille ja vaikuttaa tosi mukavalta. Ja kun itselle oli tosi vaikea löytää voimia erota niin onhan se lisää surua samaan tämä ystävien käytös. En ole heille kuin pinnallisesti kertonut exän teoista tai eron syistä mutta eivät usko niitäkään.
Voimia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se
Etsivät kuumeisesti multimiljonääriä maksamaan jättivelkansa
Heitä ap se mies pois, aiheuttaa vaan pahoinvointia kaikille
Jouduin narsistin pahoinpitelemäksi, hän tietysti kiisti kaiken ja sanoi muille että minä olen se ilkeä ihminen.
Ovat kyllä vahvan asenteellisia ja eivät todellakaan osaa peittää näitä asenteitaan niin hyvin kuin ilmeisesti kuvittelevat.
Lisäksi psyk.puoskarointi ei ylipäätään kuulu näille ihmisille ja kertoo paljon myös heidän omasta persoonastaan taipua sellaiseen SEKÄ itsessään tuollaiselle kentälle, joka ei ole mitään muuta kuin vikojen keksimistä, kehittämistä, ja ihmisten haukkumista. Kai tiedät, että psykologia on täysin päästä keksittyä ja kaikista vallitsevista aloista kaikkein negatiivisin. Että siinä mielessä lasu on suomen viemäri monessakin mielessä, jopa heidän asiakkaansa ovat "parempia", koska eivät ole tällaisia aktiivisia tuholaisia ja haittaajia, vaan yksinkertaisesti elävät omaa elämäänsä. Siinä on puhtautta ja pyhyyttä sentään.