Mua harmittaa ihan hirveästi että joudun köyhänä ja sairaana konservatiivina äänestämään seuraavissa eduskuntavaaleissa SDP
Seuraava hallitus, jos se on vasemmistojohtoinen, tullee pistämään kaiken perinteisen ja kristillisen suomalaisen uusiksi. Toisaalta haluan pysyä elossa ja saada sairauteeni hoitoa sekä iäkkäille vanhemmilleni vanhushoivaa. Tämän siitä saa kun kaikki konservatiivit ovat lähteneet seuraamaan mammonaa. KD:kin, vaikka Raamatussa kielletään mammonan palveleminen ja köyhien laiminlyönti.
Kommentit (47)
Kun näin aloituksen, jouduin ihan tarkistamaan ajankohdasta, etten ole itse kirjoittanut sitä. Samat mietteet tuntuvat olevan nykyisin hyvin monilla.
Harmittaa kyllä, ettei sopivaa vaihtoehtoa puoluekartalla tosiaankaan ole sitä vähääkään, mitä kenties aikaisemmin. Tilausta perinteisiä arvoja kannattavalle työväenpuolueelle olisi kyllä.
Toisaalta SDP on kuitenkin maltillinen yleispuolue, josta löytyy myös kristittyjä ja vähemmän liberaaleja jonkin verran. Kd ja Ps ovat kyllä siirtynyt keskeltä oikealle ja Keskustasta on vaikeaa sanoa, ovatko köyhän kannalta yhtään parempi. Vasemmisto ja Vihreät taas ovat liberaalimpia.
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä uskon, että persuja ja kokkareita (osaa heistä) v*tuttaa ankarasti se, että tuli äänestettyä persuja ja kokkareita ryssimään ja kusemaan kaiken.
Onhan se varmaan ikävä myöntää, että muut osaa paremmin.
Minä persumoukka myönnän. Persujen kannatus romahti rökääleesti vaaleissa kaksi kolmasosaa. 🤣🤣🤣🤣 ...ja kansasta vin yksi kolmasosa enää luottaa hallitukseen. Nauretaan yhdessä heille. 😅😅😅
Demareita minäkin ajattelin äänestää jatkossa. Hyvinvointivaltio on arjen ja useimpien ihmisten elämän kannalta kuitenkin hyvä juttu. Kovin perinteisen arvomaailman mukaista politiikkaa ei nykyinenkään johtoporras ole tehnyt.
Olen äänestänyt pari vuotta Vasemmistoa. Olen uskossa. Luterilainen ja aika liberaali tosin.
Mä toivoin, että kunnallisvaalit olisi olleet jo herätys ja tein radikaalin liikkeen oikealta aivan vasemmalle. Ekaa kertaa elämässä. SDPtä en äänestä, siitä pidin kiinni. Ei tainnut hallitukselle tulla mitään herätystä, joten jatkan.
Tarvehierarkia tekee tehtävänsä, ensijaista olisi kuntoutustuella pysyä leivässä katto pään päällä ja saada vielä tarvitsemiani lääkäripalveluja. Muu tulee sitten. Lapseni ovat opiskelijoita ja haluan myös heille parempaa kuin mitä tämä hallitus tekee leikkauksineen.
Näinhän se on. Äänestämällä demareita, annat äänen myös Palestiinan mukamas valtiolle, pakkoruotsille ja kritiikittömälle maahanmuutolle, mutta tärkeämpää on kuitenkin oikeudenmukaisempi suhtautuminen pienituloisiin ja työttömiin kuin oikeistolaisilla. Harmi, ettei ole sellaista puoluetta, joka ajaisi asioita minun näkemysteni mukaan.