Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten todistusten esittely netissä

Vierailija
01.06.2025 |

Miksi se ärsyttää minua? Omillakin lapsilla oli aikoinaan hyvät todistukset, ei olisi tullut mieleenkään esitellä. 

Toinen on koenumeroista maksaminen ja leuhkiminen: "Tulee kalliiksi Otto-Liina sai taas kympin".

Yritän siis oikeasti miettiä, mikä tässä ärsyttää.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin se ärsyttää. Katsoin juuri kaverin fb-postausta, jossa hän kertoi, miten poika pääsee yläkouluun melkein kympin ka:lla ja sai stipendin. Vanhemmat ovat korkeakoulutettuja, minäkin olen. Omat lapset pärjäävät koulussa hyvin ja ovat saaneet stipendejä. Ärsytyksen syy ei siis ole kateus. En tiedä, ehkä se johtuu siitä, että meillä päin ei tavattu leuhkia saavutuksilla, kun olin lapsi. Sitä pidettiin huonona käytöksenä. Eihän siinä järkeä oikein ole, saahan sitä kertoa ja iloita, mutta jotenkin se vaan särähtää omaan korvaan silti.

Ei se välttämättä ole leuhkimista. Tuohan on vain sinun näkemys. Voi olla vain ilon ja riemun jakamista, siihen saa lähteä mukaan! Italiassa ym tosi normaalia

Vierailija
22/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ap jotenkin epävarmalta, vihaiselta ja pettyneeltä. Miksi nämä tunteet? Mitä niiden alla on?

Noita tunteita en tunnista. Olen aidosti iloinen nuorten menesryksestä ja valmistumisesta.

No ehkä jokainen tavallaan.

"No ehkä jokainen tavallaan." 

Etkä ole katkera ja ankea sitten yhtään..? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mutta en missään nimessä ole laittanut lapsesta tunnistettavi kasvokuvia tai hänelle kuuluvia asiakirjoja kuten todistuksia nettiin. Olen ehkä joskus maininnut siitä että lapsi aloitti koulun tai että lapsen koulutie päättyi...nyt en viitsinyt erikseen leuhkia sitä että lapsi pääsi ensi yrittämällä haluamaansa tiedekuntaan. 

Vierailija
24/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi ap, ilmeisesti omat lapsesi on jo aikuisia, mutta silti omasta nuoren äidin epävarmuuden. Mistä saisit vähän rempseyttä ja varmuutta keskittyä olennaiseen?

Pieni irtiotto arjesta tekee aina hyvää! 

Vierailija
25/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laita itsestäni enkä lapsistani someen mitään. Instassa mulla on yksityinen tili, jolla seurailen itseäni kiinnostavia sisältöjä, siinä kaikki.

Minusta toi loukkaa lasten yksityisyyden suojaa, vaikka sinänsä ymmärrän halun hehkutella lapsen hyvää suoritusta.

Vierailija
26/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Mutta en missään nimessä ole laittanut lapsesta tunnistettavi kasvokuvia tai hänelle kuuluvia asiakirjoja kuten todistuksia nettiin. Olen ehkä joskus maininnut siitä että lapsi aloitti koulun tai että lapsen koulutie päättyi...nyt en viitsinyt erikseen leuhkia sitä että lapsi pääsi ensi yrittämällä haluamaansa tiedekuntaan. 

Miksi se olisi leuhkimista? En ymmärrä, minä olisin niin iloinen puolestasi ja onnittelisin! Nyt nyt hyvät naiset, pois ankeudesta!!

Vierailija
27/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi outoa, että noi iloiset tiedotukset tulkitaan täällä leuhkimiseksi! Mitä ihmettä?!

Kyllähän hyviä saavutuksia on juhlittu tuhansia vuosia toreilla ja turuilla kertoen.

Tuntuu, että jotkut ymmärtää vain jääkiekkosankareiden juhlimisen... Ite kyllä hehkutan mieluummin omien lasten onnistumisia.

Vierailija
28/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiontavoittelua ja leuhkimistahan se on, pinnallisiin asioihin keskittymistä. "Kattokaa meidän Väinö on näin etevä"

Vierailija
29/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina Inkeri Ankeinenko se siellä?

Vierailija
30/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomiontavoittelua ja leuhkimistahan se on, pinnallisiin asioihin keskittymistä. "Kattokaa meidän Väinö on näin etevä"

Höpsis! Nyt on kyllä luutuneet ja ankeat näkemykset. Ihan normaalia kevätjuhlarallia.

Vierailija
31/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ennen vanhaan ollut tapana ettei missään nimessä saa kehua lapsiaan, etteivät ylpisty. 

Ilmankos elämme kateellisena, katkerana kansana, pelkkää pahaa ja ikävää naapureille toivoen.

Vierailija
32/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, mun äiti oli just tuollainen kitkerä ja kateellinen kyttääjä. Mitään ei juhlittu meillä vapautuneesti, vaan kömpelösti haukkui noita avoimesti juhlijoita selän takana.

Tavatessa muita sitten maireasti onnitteli, mutta ei osannut sanoa juuri mitään järkevää. Kai se oli hänen olemattoman surkea itsetuntonsa, joka näin reagoi. 

Minulle jäi tuosta sellainen b-luokan arvontunne, olen tosi vahvasti sitä rikkonut ja rakentanut omille lapsille vahvan preesensin olla ja elää. 

Vaatimattomuus ei aina kaunista. Siinä jää vain hyvät työt saamatta.

Vierailija
33/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kestäisi päivääkään vaikka kreikkalaisten nimipäiväjuhlintaa! 😁

Vierailija
34/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävät lastensa kautta, kun vanhemmat itse oli penaalin tylsimmät kynät. Menestyjille se on normaalia että lapsetkin menestyy.

Menestyjät kylläkin jakaa menestyksensä estotta muiden kanssa. Se on osa koko kuviota työmaailmassakin, jossa kilpaillaan koko ajan pinnan alla. Kyllä mun äveriäät tuttavat tekee postauksia lastensa tähtihetkistä ihan linkkariinkin. Nämä auttaa sitten töiden saamisessa kun on mielikuva, että "Jormalla on sitten fiksut nuoret".

Vierailija
35/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap vaatimattomista oloista?

Vierailija
36/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kovinkaan laillista todistuksien sisältöä kuvata nettiin. Lapsilla on oikeus yksityisyyteen.Lasten arvosanojen mainitseminenkin on siinä ja siinä, kun lapset ei välttämättä tykkää, että kaikki tietävät hänen arvosanansa netissä.Lasten etua pitäisi ajatella aina.

Vierailija
37/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, taidat olla niitä tosikkoja ja naama perusnäkkkärillä kulkevia tusinafriiduja, joiden mielestä kaikenlainen ilottelu ja riemu ei saa näkyä ja kuulua! 

Arvaa mitä: pidä tunkkis! Meidän suvun voimavara on ollut se, että osataan ilo irti hyvistä hetkistä - niitä huonojakin riittää! 

Sain vuosi sitten tietää, että tällainen hapanjuuri oli motkottanut kun on olin muka "postannut lapsen todistuksen someen". Paitsi ettei siinä kaukaa otetussa kuvassa näkynyt edes mikään teksti. Oli vissiin kuullut muualta, että lapseni peruskoulun päättärikeskari oli 10 ja harmistui. 

Yhyy yhyy, aina joku ei tykkää. So what? Karavaani kulkee ja koirat räksyttää.

Mäkin sai katkeraa jupinaa aikanaan kun musta tuli ekonomi ja pääsin hyviin tehtäviin. "Kun ei olis ikinä susta uskonut.." Ai miksei? Vissiin se kun uskalsin vastavirtaan hankkia lapset nuorena enkä stressannut urasta silloin. 

Trololoo vaan sullekin!

Vierailija
38/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu, Pirkkoseni. 

On hyvä varautua siihen, että perheet ei enää ole niin pidättyväisiä ja omaa samaa tiukkarajaista ja niukkaa käytöskoodistoa kuin sotien jälkee n oli muodissa pitkään. 

Lastenlasten kasvatukseen ehkei kannata sinun sitten puuttua liikoja. Ennustan arvomaailmojen törmäyksiä. 

Vierailija
39/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole soveliasta laittaa nettiin tai ei ainakaan jos ei oman lapsen todistus. 

Varsinkin vanhemmat ihmiset eivät tajua,  että nykyaikana ei kannata nettiin laittaa mitään. 

Esim kun äitini lähetti miesystävälleni lapseni todistuksesta kuvan, en tykännyt. Ihan vaan sen takia, että ei siitä tarvitsexkuvis lähetellä ja tuo miesystävä saattaa sen pistää eteenpäin. Mistä sitä tietää. Vaikka olisi vain 1% epäilys, että tekisi niin,  en halua lapseni todistuksista kuvia kellekään muille kun omille isovanhemmilleen korkeintaan. Ei edes mitään hävettävää  todistuksessa, mutta mieluiten päätän itse keille  lähetän siitä kuvat, jos lähetän. 

Ja sitten taas syytetään jostain ihmeellisestä kun ei haluta että otetaan kuvia mistään ja lähetetään perheen ulkopuolisille? Hui onpas järkyttävän vainoharhaista? 

Moni ihminen on naurettavan luottavainen toisiin ihmisiin esim. juuri  suvun ulkopuolelta tuleviin. Sitten jos esität epäilyksen tuosta niin suututaan ja olet hullu. Moni kuittaa asian sillä, että kukaan sitä lähetä eteenpäin ja jos lähettää niin mitä sitten. No mutta onko se väärin jos joku ei tykkää tuollaisesta ajatuksesta? 

Ei se mitään vainoharhaisuutta ole.  

Voi voi jotsin persoona ja itsetunto ongelmia taas.

Psykologiaa pukkaa niih kun ei halua että vieraat ihmiset ottaa kuvia tsi heille lähetetään kuvia omista lapsista tai todistuksista? Eiköhön lasten  osalta täysin vanhempien oma asia? 

Vierailija
40/101 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla kovinkaan laillista todistuksien sisältöä kuvata nettiin. Lapsilla on oikeus yksityisyyteen.Lasten arvosanojen mainitseminenkin on siinä ja siinä, kun lapset ei välttämättä tykkää, että kaikki tietävät hänen arvosanansa netissä.Lasten etua pitäisi ajatella aina.

Teepä rikosilmoitus! Ja löysää nutturaa.