Miksi ihmeessä joku menee lukion jollain 7 keskiarvolla tai 7.5
Vanhemmatko pakottaa?
Nää on sit niitä nuoria jotka menee lukion jälkeen amikseen tai ovat ässän kassalla viettämässä välivuosia.
ja ne jotka meni amikseen ja amikseksi haukutut ovat sitten jatkamassa opintojaan korkeakoulussa suorittamassa insinöörin tutkintoa tai vastaavaa.
Kommentit (49)
Minä menin.
Kijoitin ällän paperit.
Isäni vain kuoli kun olin ysillä sairastettuaan pitkään. Häiritsi keskittymistä.
On paikkakuntia, että tuolla pääsee lukioon, mutta ei amikseen.
Ja, ellet tiedä, amis ei ole haukkumasana.
No miksei menisi? Saa aikaa miettiä mitä tekisi ja saattaa opiskelukin innostaa enemmän kuin peruskoulussa.
Samasta syystä kuin se, joka menee 10,0 keskiarvolla. Tyypillisin syy on se, että nuori HALUAA LUKIOON. Eikö olekin ihmeellistä tämä maailma, sinä 10-vuotias ap?
Ap:llä ei ole oikein tietoja maailmasta. Esimerkiksi nykyinen ja edellinen presidentti olivat ihan helvetin laiskoja koululaisia, ja heillä oli kehnot todistukset, mutta ylioppilaita ja sittemmin presidenttejä heistäkin vain tuli.
Minä et itse ikinä hyväksyisi, että mun lapsi menee lukioon jos keskiarvo peruskoulussa 7-7.7
Lukiossa on hyvä korottaa arvosanoja.
Minä menin amikseen, vaikka peruskoulun päättötodistuksen keskiarvoni oli 9,8. Halusin töihin tienaamaan. Työllä olen vuosien varrella edennyt tehtäviin, joissa kuukausipalkka on päälle 5 000€/kk. Oman asunnon ostin siinä vaiheessa, kun lukioon menneet kaverit vasta aloittelivat jatko-opintojaan.
Niin. Miksi ei menisi, ap? Onko sinulla jotakin tätä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä et itse ikinä hyväksyisi, että mun lapsi menee lukioon jos keskiarvo peruskoulussa 7-7.7
Onneksi sinulla ei lapsia olekaan. Turhaan siin uliset.
Vierailija kirjoitti:
Ei lukiossa voi korottaa peruskoulun arvosanoja. Lukiossa on jatko-opintoja peruskoululle, ei mitään peruskoulun kertaamista. Kymppiluokka on sitä varten, että korotetaan peruskoulun arvosanoja. Tai tuva-luokka se kai nykyisin on nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän arvosanoja meinasit lukiossa korottaa? :D
Kannattaa mennä, jos on aitoa halua parantaa tilannetta. 7.6 lähtökohdasta kirjoitin itse kolme e:tä ja m:n pakollisista.
Olisin mennyt, mutta opo nauroi, että olen ihan hullu ja lennän sieltä parissa viikossa pihalle. Olin pahasti kiusattu yläasteen ja odotin uuteen kouluun pääsyä. Sitten syrjäydyin ja lopulta aikuisena kirjoitin 5 ällää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ammattikoulu kiinnosta?
Tai jos ylisummaan koko elämä ei kiinnosta.
Sir No Thanks
Ei päässyt amikseen 1. Sijaiseen toiveeseen.
Minä menin, sain lakin ja opiskelin sen jälkeen insinööriksi. Töitä on riittänyt ja palkkakin on jo yli 6000€/kk. Eli kai siinä jotain järkeä oli.