Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin yhden omaishoitajan toivovan hoidettavansa kuolemaa!

Vierailija
31.05.2025 |

Mietin edelleen, soitanko poliisille vai en. Ettei vaan 'Kalle' löydy kohta kylmänä jostain...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita että aikoo tehdä jotain. Ehkä on uupunut hoitamiseen ja jos se hoidettava kärsinyt vaivoista.

Vierailija
2/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monikin toivoo siinä kohtaa kun hoidettavan toimintakyky ja elämänlaatu alkaa olla lähes nolla ja mitään ei ole tehtävissä vaikka toinen selvästi kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabu mutta moni ainakin hetkellisesti niinkin ajattelee, varsinkin jos on tosi vaikea hoidettava.

Vierailija
4/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, kun ihminen makaa vain vuoteessa, syö ja kakkii ja valittaa koko ajan, niin silloin tulee mieleen että pääsisipä kärsimyksistään kun ei tästä maailmasta enää mitään ymmärrä.

Vierailija
5/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä toiveessa ole mitään väärää. Tietäisit jos itselläsi olisi saattohoitokokemus parantumattomasti sairaasta läheisestä.

Vierailija
6/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävä toive.

Vierailija
7/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käytännössä omaishoitaja tai ainakin kotiorja tahtomattani. Virallisesti olen työtön. Elämä muuttuu koko ajan vaikeammaksi ja on jo oikeastaan mahdotonta. Voin itsekin koko ajan huonommin, itsellänikin on diagnooseja ja elämästäni on viety oikeastaan jo kaikki. En vaan voi lähteä kun ei ole rahaa, eikä mitään paikkaa, johon voisin mennä. Tarvitsisin apua ihan jo itselleni kun en pysty huolehtimaan edes itsestäni, mutta silti joudun vastuuseen toisesta ihmisestä. En kuitenkaan saa apua mistään, eikä ketään kiinnosta. Voin oikeastaan jo niin huonosti, että itseänikin pelottaa. 

Vierailija
8/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaaja: käy itse edes yhden viikon hoitamassa sitä omaistasi itse. Ja sen jälkeen kuvittele itsesi hänen paikalleen. 

Vierailija
9/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan armeliaisuudeksi. En ymmärrä joidenkin ideologiaan pitkittää sitä elämää, joka ei ole elämisen arvoista. 

Vierailija
10/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse käytännössä omaishoitaja tai ainakin kotiorja tahtomattani. Virallisesti olen työtön. Elämä muuttuu koko ajan vaikeammaksi ja on jo oikeastaan mahdotonta. Voin itsekin koko ajan huonommin, itsellänikin on diagnooseja ja elämästäni on viety oikeastaan jo kaikki. En vaan voi lähteä kun ei ole rahaa, eikä mitään paikkaa, johon voisin mennä. Tarvitsisin apua ihan jo itselleni kun en pysty huolehtimaan edes itsestäni, mutta silti joudun vastuuseen toisesta ihmisestä. En kuitenkaan saa apua mistään, eikä ketään kiinnosta. Voin oikeastaan jo niin huonosti, että itseänikin pelottaa. 

Pakkohan sinun on jaksaa! Muutenhan saat syytteen heitteillejätöstä. Missä on moraalisi?

AP

Vierailija
11/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko omaishoitaja, poika, kumppani, tuttu tai mikälie, mutta kaikille hoidettaville: Hae apua! Kerro sosiaalitantoille, että sinuun kohdistuu uhka/väkivaltaa, tee rikosilmoitus, hakeudu turvakotiin ja aloita turvallinen elämä muualla. Aivan järkyttävää nähdä avuttomaan kohdistettuja uhkauksia/väkivaltaa. SINÄ OLET ENEMMÄN ARVOINEN! Pyristele pois tuollaisesta hoito/perhesuhteesta. Turva ja rauha yksin on parempi kuin uhkailu ja väkivalta. Ja joo, tein ilmoituksen näkemästäni, mutta eihän täällä Suomessa ketään kiinnosta.

Vierailija
12/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko omaishoitaja, poika, kumppani, tuttu tai mikälie, mutta kaikille hoidettaville: Hae apua! Kerro sosiaalitantoille, että sinuun kohdistuu uhka/väkivaltaa, tee rikosilmoitus, hakeudu turvakotiin ja aloita turvallinen elämä muualla. Aivan järkyttävää nähdä avuttomaan kohdistettuja uhkauksia/väkivaltaa. SINÄ OLET ENEMMÄN ARVOINEN! Pyristele pois tuollaisesta hoito/perhesuhteesta. Turva ja rauha yksin on parempi kuin uhkailu ja väkivalta. Ja joo, tein ilmoituksen näkemästäni, mutta eihän täällä Suomessa ketään kiinnosta.

Suloista.

Vierailija
13/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä toiveessa ole mitään väärää. Tietäisit jos itselläsi olisi saattohoitokokemus parantumattomasti sairaasta läheisestä.

Komppaan.

Jos petiinsä vangitun kipupotilaan/sairautensa loppuvaiheessa kamppailevan kroonikon tai täysin dementoituneen omaisen elämä on täyttä via dolorosaa 24h 365, vuodet toisen perään ilman toivon hiventä, nousee siinä kenties väistämättä näitä ajatuksia hoitavalta tontilta.

Armeliaisuus. Niin hyvä sana.

Vierailija
14/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*#12 ei minulta. 🍀

Vierailija
15/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan sinun on jaksaa! Muutenhan saat syytteen heitteillejätöstä. Missä on moraalisi?

AP

Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh Öyh öyh öyh

AP

Vierailija
16/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin, että se on hoitajalle "raskasta". Hyvin pian tämän jälkeen hoidettava kuoli. Hoidettava siis hyökkäsi laittomasti minunkin (tuntemattoman) kimppuun, joten voin vaan kuvitella miten huonosti kohtelee sitä hoitajaansa, joka on tuttu. Olen todella pahoillani niiden puolesta, jotka kantavat tällaisia taakkoja ja joutuvat läheistensä pahoinpitelemiksi. 

Vierailija
17/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se hoidettava tekeekin kuolemaa, mutta sulla vaun henkirikos mielessä kun toinen toivoo nopeaa ja kivutonta lähtöä kuolemansairaalle läheiselleen?

Hmm. Sun ei ainakaan kannata hoitaa yhtään ketään.

Vierailija
18/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Väsyneenä kuka tahansa voi todella sairaasta hoidettavastaan sanoa, että parempi olisi kun hän (siis hoidettava) pääsisi jo pois!

Eri asia, jos joku rupeaa kertomaan suunnittelevansa jonkun tappamista!

Vierailija
19/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoidettava kituu niin voi ihan hyvällä omallatunnolla toivoa pikaista loppua.

Vierailija
20/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin helpottunut kun vanhempani kuolivat. Sain elämäni takaisin. Ei tarkoita etten olisi heitä rakastanut . He olivat hyvät vanhemmat ja vielä paremmat isovanhemmat lapsenlapselleen, joka sai nauttia heistä yli 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan