Mistä asioista lapsettomat jää paitsi? Mitä myönteisiä asioita tulee mieleen?
Mulle tulee tähän vuodenaikaan mieleen lasten kevätjuhlat.
Kaikki ei niistä tietenkään tykkää, mutta kyllä itsestäni on aina ihana käydä omien lasten kevätjuhlissa ja nauttimassa siitä tunnelmasta, mikä siellä on.
Kommentit (608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat jäävät paitsi unettomista öistä, katkerasta puolisosta, seksittömästä suhteesta, riitaisasta erosta, vuoroviikko härdellistä,...
Noista ainoastaan viimeisellä on jotain tekemistä lapsien kanssa ja silloin vain, jos on eronnut. Minulla on ainakin seksiä enemmän kuin lapsettomalla ystävälläni. Ja sama tilanne taitaa olla miehellänikin, kun vertaa itseään sinkkukavereihinsa.
Mistä tiedät paljon ystäväsi harrastaa seksiä? Mulla on vaki seksikumppani, mutta en minä hänestä ja edellisistä ole kertonut kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen halaukset ja aidot hellyydenosoitukset. Sanat:"Äiti olet rakas!"💖
🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat jäävät paitsi unettomista öistä, katkerasta puolisosta, seksittömästä suhteesta, riitaisasta erosta, vuoroviikko härdellistä,...
Noista ainoastaan viimeisellä on jotain tekemistä lapsien kanssa ja silloin vain, jos on eronnut. Minulla on ainakin seksiä enemmän kuin lapsettomalla ystävälläni. Ja sama tilanne taitaa olla miehellänikin, kun vertaa itseään sinkkukavereihinsa.
Mistä tiedät paljon ystäväsi harrastaa seksiä? Mulla on vaki seksikumppani, mutta en minä hänestä ja edellisistä ole kertonut kenellekään.
Ja miksi ihmeessä "enemmän seksiä" olisi automaattisesti hyvä asia? Kaikki eivät arvota elämäänsä sen kautta kuinka usein kyseistä aktiviteettia harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapsia saaneet ovat ensin olleet lapsettomia.
Lapsettomat jäävät paitsi kaikesta mikä liittyy lapsiin ja vanhemmuuteen: syntymästä, kasvusta ja kehityksestä, onnistumisista ja epäonnistumisista, ääritapauksissa myös siitä inhimillisestä tragediasta että lapsi kuolee.
Kyllä, lapsellisilla ei ole aina ollut lapsia.
Heillä ei ole kuitenkaan kokemusta siitä, millaista on olla aidosti lapseton.
Sen takia heidän ei pitäisi yrittää päteä ja väittää tietävänsä kaiken ei-lapsellisten elämästä.
Hieman sama kuin muutaman vuoden ulkomailla asunut alkaisi toimia jonkinlaisena puhemiehenä koko ko. maan kansalle, kun hän nyt tietää.
Ennen lapsia olin vannoutunut vela, aivan aidosti (?) lapseton. Kunnes sitten, viime metreillä, iski kuuluisa vauvakuume ihanan miehen kanssa. Ehdittiin kolme tekemään onneksi. Mutta siis nyt lapsellisena olen ollut todella lapseton. Itse asiassa, mitä edes tarkoittaa olla "aidosti lapseton"?
Näin lapsellisena näkisin asian niin ettei lapseton jää oikein mistään paitsi? Lapsettomalla on rauha ja hiljaisuus, ei tarvitse kokata lapselle/lapsille, ei tarvitse herätä viikonloppuisin aikaisin, saa katsoa telkkaria milloin huvittaa jne. pelkkiä plussia.
Ja ei, en ole kateellinen. Rakastan lasten kanssa elämistä, mutta ymmärrän paremmin kuin hyvin, jos joku ei näitä natiaisia halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki se vauvan tuoksu ja sylittely, nuuskuttelu ja pusuttelu. Reisimakkarat ja leukamakkarat.. niin lutusia vauvat et vois vaikka syyä ja tekis mieli rutistaa niin täysillä kuin jaksaa. Pikkupämmyä kiva nuuhkia, tuoksuu hyvälle. Tää on se mitä eniten kaipaan nyt kun lapset on jo koululaisia. Toki vieläkin pusuttelen ja halailen ja rutistan. Mut tuo vauva/taaperoaika oli ihan parasta jos ei lasketa yöheräilyjä, allergioita ym. Siis ihan vain siksi et lapsi silloin viihtyy eniten sylissä ja on vaan niin ihana ja "syötävä".
Mitä helvettiä mä just luin?? Mikä -ittu on "pikkupämmy"? Siis vaikka mulle annettaisiin tehtäväksi kirjoittaa mahdollisimman kuvottava ällölässytys, en mitenkään pystyisi tuottamaan näin järkyttävää tekstiä. Nuuskuttelu ja pusuttelu?
Lastensuojeluun soitat, jos äiti hellittelee ja lallattelee vauvalleen? Eipä järki päätäsi liiemmin pakota.
Terkuin,
pikkulillukoiden äityliini
Ei kyllä...tuu mitään mieleen. Yäk, lapsia :) nehän kahlitsee sut seuraavaks tai siis öhäm loppuelämäks, no fuking thank you.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jää mistään positiivisesta paitsi. Lapsettomuus on ollut paras päätös elämässäni. Se on myös ainoa eettisesti kestävä ratkaisu. Lasten hankinta on biologialleen alistuneiden, heikkojen ja itsekkäiden touhua.
Valitettavasti saat vähän perspektiiviä mielipiteisiisi siinä vaiheessa, kun joudut pyytämään muiden tekemiltä lapsilta apua, kun et enää sairauden/vammautumisen myötä kykene elämään yksin tai pitämään huolta itsestäsi.
Minä ainakin aion ihan maksaa niistä palveluista, ei tarvitse kerjätä keneltäkään kuten te ilmeisesti aiotte lapsienne kanssa tehdä. Rahaa siihen riittää kun ei ole tarvinnut ostella vuosikausia kaiken maailman vaippoja ja lastenvaatteita. -eri
Kannattaa laittaa homma jo alulle.
On tietysti jo hoidossa, kiitos vaan huolehtimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat jäävät paitsi kaikesta mikä liittyy lapsiin ja vanhemmuuteen: syntymästä, kasvusta ja kehityksestä, onnistumisista ja epäonnistumisista, ääritapauksissa myös siitä inhimillisestä tragediasta että lapsi kuolee.
Sen takia heidän ei pitäisi yrittää päteä ja väittää tietävänsä kaiken ei-lapsellisten elämästä.
Hieman sama kuin muutaman vuoden ulkomailla asunut alkaisi toimia jonkinlaisena puhemiehenä koko ko. maan kansalle, kun hän nyt tietää.
Ennen lapsia olin vannoutunut vela, aivan aidosti (?) lapseton. Kunnes sitten, viime metreillä, iski kuuluisa vauvakuume ihanan
Eli et todellakaan ole ollut lapseton, et vaan ollut vielä tehnyt lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia olin vannoutunut vela, aivan aidosti (?) lapseton. Kunnes sitten, viime metreillä, iski kuuluisa vauvakuume ihanan
Et sinä mikään vela ole koskaan ollut, kerta sinulla on lapsia. Olet ollut aivan normaali ihminen, joka ei ole vain ollut varma päätöksestään lasten hankinnan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää paitsi aikuisten lasten hyvästä seurasta ja lastenlapsista. Monesta muustakin jää, mutta näistä myös.
Miksi oletat että lapsesi saa itse lapsia?
Hänellä on lapsia jo.
Vierailija kirjoitti:
Näin lapsellisena näkisin asian niin ettei lapseton jää oikein mistään paitsi? Lapsettomalla on rauha ja hiljaisuus, ei tarvitse kokata lapselle/lapsille, ei tarvitse herätä viikonloppuisin aikaisin, saa katsoa telkkaria milloin huvittaa jne. pelkkiä plussia.
Ja ei, en ole kateellinen. Rakastan lasten kanssa elämistä, mutta ymmärrän paremmin kuin hyvin, jos joku ei näitä natiaisia halua.
Itse taas velana ajattelen, että lapsettomana jään paitsi juuri noiden ihan arkisten asioiden lapsen silmin uudelleen kokemisesta. Lähipiirin lasten kanssa on mahtava päästä taas siihen fiilikseen, kuinka maailma on täynnä ihmeellisiä asioita kun kulkee utelias mieli avoimena. Ihan alkaen siitä kuinka kiva on tunnustella erilaisia puiden lehtiä joissa toinen puoli on pinnaltaan sileä ja toinen taas karhea. Aikuisena tuntuu menettävän kyvyn löytää noita elämyksiä arjesta, mutta lapset osaavat tuoda ne taas esille.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan lapset ole puolisosta katkeraa tehnyt, päinvastoin. Seksiäkin riittää mainiosti. Erosta ei puhettakaan.
"Kuka hoitaa meidät vanhana? Kuka sotii meidän maamme puolesta? Ketä me voimme paheksua ellei ole uutta sukupolvea?"
MINÄMINÄMINÄ miten minulle sitten vanhana käy kun ei voi vittuilla nuoremmille yhyyy :D tässä sen näkee että solumöykyn puskemisella pi llusta ei saa kypsyyttä sille yläpäälle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia olin vannoutunut vela, aivan aidosti (?) lapseton. Kunnes sitte
Älä nyt vänkää. Olen ollut vela!!!!! Siis lapseton. Lapseton! Ymmärrätkö? Lapsettomuus on siis lapsettomuutta. Mutta juu, sitten en enää tahtonutkaan olla vela, tahdoin äidiksi. Tämä kuvio tapahtuu monelle muullekin vela:lle. Mikään ei ole kiveen hakattu. Tunnen entisiä ja nykyisiä veloja.
Lapsilusät, korotettu asumistuki, harkinmanvar.toimeentulotuki, lapsikorotus työttömyyspäivärahaan, tuettu päivähoito, ilmainen terv.huolto, ilm.hampilääkäri, ilmaides terapiat ja kirjaindiagnoosir, hen.koht avustaja, lapsikorotus, lapsialennus,ilmainen koulutus, koulukirjatuki, opintotuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia olin vannoutunut vela, aivan aidosti (?) lapseton. Kunnes sitte
no jessus, mikä oli, kun olin vannoutunut vela? Vela, jolla ei vielä ollut lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin rakastan lapsiani. Mutta ymmärrän minäkin, etteivät kaikki niitä elämäänsä tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni aidosti lapseton = tahattomasti lapseton, saa olla eri mieltä.