Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä asioista lapsettomat jää paitsi? Mitä myönteisiä asioita tulee mieleen?

Vierailija
31.05.2025 |

Mulle tulee tähän vuodenaikaan mieleen lasten kevätjuhlat.

Kaikki ei niistä tietenkään tykkää, mutta kyllä itsestäni on aina ihana käydä omien lasten kevätjuhlissa ja nauttimassa siitä tunnelmasta, mikä siellä on. 

Kommentit (608)

Vierailija
81/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei jää mistään paitsi. 😄😃

Mistä sen tiedät?

Vierailija
82/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"niin lutusia vauvat et vois vaikka syyä ja tekis mieli rutistaa niin täysillä kuin jaksaa. "

Haluaisit siis t4pp44 vauvat? 

Johan nyt varsin tosikon kirjaimellisesti haluat asian vääntää. Etkö ymmärrä kielikuvista mitään? Ajattelepa, mieheni sanoo joskus minulle, että "olisitpa niin pikkarainen, että töissäkin pitäisin sua taskussa". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"niin lutusia vauvat et vois vaikka syyä ja tekis mieli rutistaa niin täysillä kuin jaksaa. "

Haluaisit siis t4pp44 vauvat? 

En ole niin sanonut. On vaan niin syötävän ihania ja tekis mieli rutistaa mut eihän sitä pysty eikä halua ettei mene rikki. Mut se tunne mikä siinä on kun vaan tekis mieli rutistaa täysiä ku on niin söpö löllerö pöllerö löttäpöösä

Olet sairas. Tiedät että vauva kuolisi tuosta, mutta silti haluaisit murskata sen. Hyi, en pidä ollenkaan lapsista mutta en minäkään sentään hakua niitä murskata kuoliaaksi tai syödä. 

Oletpa sinäkin tollo! Tottakai vauvelia haluaisi rutistella mutta ei se tarkoita, että halutaa vauvan murskata ja syödä. En tiedä, miksi vastasin näin kerrassaan käsittämättömään viestiin. Sinä sairas olet. ---

Vierailija
84/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen halaukset ja aidot hellyydenosoitukset. Sanat:"Äiti olet rakas!"💖

Sano vielä se, että kun lapsi kietoo tahmeat kätensä ympärillesi ja lässyyttää Äiti mä lakattan sua 🤮

Vierailija
85/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan nukkua omassa sängyssäni yksin ihan niin pitkiä yöunia kuin haluan, kenenkään häiritsemättä. Saan myös syödä ihan mitä kulloinkin haluan, muista välittämättä.

Minusta on ihanaa kun lapsi kömpii viereen nukkumaan ja tuhisee siinä lämpöisenä ja pehmeänä. Hän nukkuu hyvin, nukumme molemmat hyvin. Syömme yhdessä, pidämme paljon aika lailla samoista ruuista. Onni on rakastavat ihmiset ympärillä. 

Musta on ihana kun komea mieheni turisee siinä mörökölli

Eipä minunkaan komea mieheni ole mihinkään lasten myötä häipynyt. Siinähän tuo viekussa nukkuu yhä.

Vierailija
86/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme ole halunneet lapsia, joten emme koe jääneemme mistään paitsi. Lisäksi olen sisareni esikoisen sylikummi. Olen saanut hoitaa häntä, seurata kasvua ja osallistua kaikenlaisiin juhliin niin paljon kuin olen halunnut.

Minä taas en halua edes tuota osuutta lapsista. En kaipaa olla missään tekemisissä lasten kanssa. Joskus töissä olen tekemisissä mutta ne ovat lyhyitä, etäisiä kontakteja se ja se sopii minulle hyvin.

Vierailija
87/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää paitsi aikuisten lasten hyvästä seurasta ja lastenlapsista. Monesta muustakin jää, mutta näistä myös. 

Minä haluan aikuisten hyvää seuraa, en aikuisten lasten hyvää seuraa. Lapsenlapsia en (tietenkään) halua 🤦

Vierailija
88/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat minulle rakkaita ja ovat tuottaneet minulle mittaamattomasti iloa mutta myös huolta.

En kuitenkaan ajattele että lapsettoman elämä olisi jotenkin tyhjää, jokainen massaa jotain. Kyllähän elämä lapsettomana oli omalla tavallaan hienoa kun pystyi harrastamaan seksiä keskellä päivää, nukkumaan univelkoja pois viikonloppuna, spontaanisti matkustamaan tai kehittämään itseänsä vaikka opiskelemalla tai lukemalla. Saattoi kuitata aterian jollain junkfoodilla tai sitten snobnailla fine diningillä

Onneksi on saanut osansa molemmista.

Ei tuo sinun lapseton elämäsi kovin ihanalta kuulosta. Mutta kiva jos riitti sinulle.

t. Vela

Vierailija
89/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan nukkua omassa sängyssäni yksin ihan niin pitkiä yöunia kuin haluan, kenenkään häiritsemättä. Saan myös syödä ihan mitä kulloinkin haluan, muista välittämättä.

Minusta on ihanaa kun lapsi kömpii viereen nukkumaan ja tuhisee siinä lämpöisenä ja pehmeänä. Hän nukkuu hyvin, nukumme molemmat hyvin. Syömme yhdessä, pidämme paljon aika lailla samoista ruuista. Onni on rakastavat ihmiset ympärillä. 

Tuhisee lämpöisenä ja pehmeänä?

Hyi hitto. Minä haluan nukkua rauhassa ilman häiriötekijöitä, ja jonkun tuhina vieressä vaatisi minua käyttämään korvatulppia.

Vierailija
90/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän tyhmä lähtökohta, että toiset jää paitsi. Voisi vain puhua lasten tuomista hyvistä asioista ilman vertailua. Tuskin omasta halustaan lapseton kokee jääneensä mistään paitsi.

Mutta vastaukseni on rakkaus, puhtaimmillaan. Vain lapsensa puolesta on valmis vaikka kuolemaan.

Muuten samaa mieltä, mutta mitä sinä tiedät kenenkään rakkauksista puoleen tai toiseen?

Vierailija
91/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel kun teitä lisääntyneitä riepoo nyt taas lapsettomat, menisitte hoitoon.

Ei todellakaan rievo - itse asiassa ei kiinnosta vähääkään. Valinta se lapsettomuus on.

N, lapsia

Vierailija
92/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tiedät?

Jos ihminen se itsekin tiedostaa ettei halua lasta hän ei todellakaan koe että jää mistään paitsi. Sehän olisi sille lapselle kauhukokemus kasvaa perheessä jossa häntä ei haluta ja sellaisia perheitä Suomessa on vielä runsaasti, vanhempia joiden ei ikinä olis pitänyt edes lapsia tehdä, vanhempia joiden lapsia on huosataanotettuja koska vanhempi ei osaa rakastaa lastaan, esimerkkejä riittää vaikka kuinka paljon, puhumattakaan pieleen menneestä kasvatuksesta kun lapsi/nuori ryhtyy päidekäyttäjäksi tai rikolliseksi, näistäkin saa jatkuvalla syötöllä lukea.

Vierailija
93/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tiedät?

SIKSI KUN EI HALUA LAPSIA. EIKÄ MITÄÄN NIIHIN LIITTYVÄÄ ELÄMÄÄNSÄ.

Vierailija
94/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat kertoo negatiivisia asioita lapsiarjesta, vaikka eivät oikeasti tiedä asiasta yhtään mitään.

Lapselliset kertovat positiivisia asioita, koska heillä on käytännön tietoa asiasta. 

Vierailija
95/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tiedät?

Jos ihminen se itsekin tiedostaa ettei halua lasta hän ei todellakaan koe että jää mistään paitsi. Sehän olisi sille lapselle kauhukokemus kasvaa perheessä jossa häntä ei haluta ja sellaisia perheitä Suomessa on vielä runsaasti, vanhempia joiden ei ikinä olis pitänyt edes lapsia tehdä, vanhempia joiden lapsia on huosataanotettuja koska vanhempi ei osaa rakastaa lastaan, esimerkkejä riittää vaikka kuinka paljon, puhumattakaan pieleen menneestä kasvatuksesta kun lapsi/nuori ryhtyy päidekäyttäjäksi tai rikolliseksi, näistäkin saa jatkuvalla syötöllä lukea.

Niin. Olin sellainen hädin tuskin siedetty lapsi. Ei mikään mukava kohtalo.

Vierailija
96/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki se vauvan tuoksu ja sylittely, nuuskuttelu ja pusuttelu. Reisimakkarat ja leukamakkarat.. niin lutusia vauvat et vois vaikka syyä ja tekis mieli rutistaa niin täysillä kuin jaksaa.  Pikkupämmyä kiva nuuhkia, tuoksuu hyvälle. Tää on se mitä eniten kaipaan nyt kun lapset on jo koululaisia. Toki vieläkin pusuttelen ja halailen ja rutistan. Mut tuo vauva/taaperoaika oli ihan parasta jos ei lasketa yöheräilyjä, allergioita ym. Siis ihan vain siksi et lapsi silloin viihtyy eniten sylissä ja on vaan niin ihana ja "syötävä".  

Mitä helvettiä mä just luin?? Mikä -ittu on "pikkupämmy"? Siis vaikka mulle annettaisiin tehtäväksi kirjoittaa mahdollisimman kuvottava ällölässytys, en mitenkään pystyisi tuottamaan näin järkyttävää tekstiä. Nuuskuttelu ja pusuttelu?!? 

Äipän mussukka, piikertäjä, pikkulillukka, kultsipupunen, puppeliini......riittää noita sanoja minultakin, olen äidinkielen ope.

Vierailija
97/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä ettei.

Vierailija
98/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki se vauvan tuoksu ja sylittely, nuuskuttelu ja pusuttelu. Reisimakkarat ja leukamakkarat.. niin lutusia vauvat et vois vaikka syyä ja tekis mieli rutistaa niin täysillä kuin jaksaa.  Pikkupämmyä kiva nuuhkia, tuoksuu hyvälle. Tää on se mitä eniten kaipaan nyt kun lapset on jo koululaisia. Toki vieläkin pusuttelen ja halailen ja rutistan. Mut tuo vauva/taaperoaika oli ihan parasta jos ei lasketa yöheräilyjä, allergioita ym. Siis ihan vain siksi et lapsi silloin viihtyy eniten sylissä ja on vaan niin ihana ja "syötävä".  

Mitä helvettiä mä just luin?? Mikä -ittu on "pikkupämmy"? Siis vaikka mulle annettaisiin tehtäväksi kirjoittaa mahdollisimman kuvottava ällölässytys, en mitenkään pystyisi tuottamaan näin järkyttävää tekstiä. Nuuskuttelu ja pusuttelu?!? 

Äipän mussukka,

YÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKH!

99/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen halaukset ja aidot hellyydenosoitukset. Sanat:"Äiti olet rakas!"💖

Mua halas yks 5v. hoitolapsi, ja sanoi "mä nii rrrrakastan tätä ihmistä" 💖

Vierailija
100/608 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevätjuhlista puheenollen, ehkä harmittamaan jää se kevätjuhlien tunnelma. Suvivirren veisaus koulussa tuo aina lapsuuden kesät mieleen. Se olisi hieno päästä vielä kokemaan.

Eihän moniin kouluihin edes mahdu, ainakaan kaksi huoltajaa.