Mistä asioista lapsettomat jää paitsi? Mitä myönteisiä asioita tulee mieleen?
Mulle tulee tähän vuodenaikaan mieleen lasten kevätjuhlat.
Kaikki ei niistä tietenkään tykkää, mutta kyllä itsestäni on aina ihana käydä omien lasten kevätjuhlissa ja nauttimassa siitä tunnelmasta, mikä siellä on.
Kommentit (608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tunteesta, kun yhtäkkiä millään muulla ei ole merkitystä, kuin sillä omalla vastasyntyneellä lapsella, josta tulee maailman tärkein asia. Elämän prioriteetit on kertaheitolla täysin selvät.
Olethan muistanut kertoa puolisollesi, ystävillesi, äidillesi jne. että heillä ei ole sinulle enää mitään merkitystä?
Jokainen heistä ymmärtää/tietää oman lapsen olevan Ykkönen. Mutta he tietävät myös olevansa merkityksellisiä minulle ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tunnetta en vaihtaisi mihinkään, kun iltasadun ohessa jutellaan kaikenlaisista asioista lapsen kanssa ja hänen silmistään näkee, kuinka ymmärrys kasvaa kohinalla.
Ja kuitenkin maailmassa on lisäksesi vain yksi henkilö, joka on pakottanut lapsesi kuolemaan ja kärsimään. Toki hänestä viihdykettä kuitenkin saat ja tyydytystä tarpeillesi. Sitä tyydytystä et vaihtaisi lapsen etuun.
Eli sinä ole valinnut lapsettomuuden, koska koet, että vanhemmat itsekkyydellään saattavat lapsen syntymään ja kuolemaan?! Eli vela pitää meitä vanhempia murhaa-jina?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että niin toksisia vastauksia. No mun mielestä jää paitsi siitä ihanuudesta, että on se oma lapsi, jota rakastaa yli kaiken. Ei sitä voi selittää. Onhan se kiva tehdä perheenä yhdessä asioita ja jopa oman lapsen futismatsin seuraaminen on jännittävää😅 ja onhan se kiva, että joskus sulla on ehkä lapsenlapsia :)
Mitä kivaa niissä lapsenlapsissa on, jos kuitenkin makaat yksinäsi märissä vaipoissa hoitokodissa, jossa sen enempää lapset kuin lapsenlapsetkaan eivät sinua käy katsomassa?
Ajattelin viettää mun 50v. synttärit vähän toisin😅 kyllähän nelikymppisillä alkaa olla j
Ensisynnyttäjien keski-ikä on päälle 30v, joten aika harv
Minäkin tulin mummuksi 44 vuotiaana 😂
Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta tytöstä joka oli jo isoemä. Tämä on kehitysmaa. Enää ei opita edes lukemaan.
Minä olen ehtinyt jo isoisoisoemäksi. Meidän suvussa melkein kaikki on astutettu heti parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sitä sinä et tiedä, onko tuo asia MYÖNTEINEN lapsettoman mielestä. Ap kysyi, mistä MYÖNTEISESTÄ jäädään paitsi. Hän ei kysynyt, mistä KAIKESTA jäädään paitsi. Kaikki tuollainen "millään ei ole mitään merkitystä" tyyppinen ehdottomuus ei ole mitenkään myönteinen asia."
Ei ollut mikään "millään ei ole mitään merkitystä". Tietysti on muullakin ja muillakin merkitystä. Tuo täytyy itse kokea, että sen ymmärtää, ja se on ehdottomasti myönteinen kokemus.
Toisille on, toisille ei. Ei voi sanoa, että joku kokemus on myönteinen kaikille. Tietenkään.
Juu, ei kaikille. Seksikään ei ole myönteistä kaikille, mutta aika pirusti koko maailma pyörii seksin ympärillä.
Se, että sinun maailmasi pyörii seksin ympärillä, ei tarkoita, että KOKO maailma pyörii. On myös ihmisiä, joille seksi on täysin merkityksetön asia. Sinun elämäsi ei ole kaikkien elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sitä sinä et tiedä, onko tuo asia MYÖNTEINEN lapsettoman mielestä. Ap kysyi, mistä MYÖNTEISESTÄ jäädään paitsi. Hän ei kysynyt, mistä KAIKESTA jäädään paitsi. Kaikki tuollainen "millään ei ole mitään merkitystä" tyyppinen ehdottomuus ei ole mitenkään myönteinen asia."
Ei ollut mikään "millään ei ole mitään merkitystä". Tietysti on muullakin ja muillakin merkitystä. Tuo täytyy itse kokea, että sen ymmärtää, ja se on ehdottomasti myönteinen kokemus.
Jos se on kaikille ehdottomasti myönteinen kokemus, miksi maailmassa on äitejä, jotka eivät halua edes nähdä omaa lastaan ja ihmisiä, jotka eivät mistään hinnasta halua kokea tuota?
Traumaisia ihmisiä ja mielenterveysongelmia on paljon maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tunteesta, kun yhtäkkiä millään muulla ei ole merkitystä, kuin sillä omalla vastasyntyneellä lapsella, josta tulee maailman tärkein asia. Elämän prioriteetit on kertaheitolla täysin selvät.
Olethan muistanut kertoa puolisollesi, ystävillesi, äidillesi jne. että heillä ei ole sinulle enää mitään merkitystä?
Jokainen heistä ymmärtää/tietää oman lapsen olevan Ykkönen. Mutta he tietävät myös olevansa merkityksellisiä minulle ja päinvastoin.
Varmasti tietävät olevansa kakkosia ja kolmosia jne. sinun tapauksessasi, jossa lapset ovat elämässäsi KAIKKI KAIKESSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten sanoit, että MILLÄÄN MUULLA ei ole merkitystä kuin sillä omalla lapsella?
Ei kannata lapsivapaiden vaillejäämisistä ainakaan lapsellisten huolehtia. Kaikki paukut vaan siihen omaan vanhemmuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
379
aiempi mainitsi jokapäiväisen. Se on ihan eri asia, kuin mitä meillä oli. Hyväksy nyt vaan kullinesi totuus.
Ei ole mitään ongelmaa hyväksyä sitä, että elämä lapsettomana on ihanaa, kun ei tarvitse kuunnelle itkupotkuraivareita tai muutakaan paskaa.
Siltikään kaikilla se ei ole jokapäiväistä.
Minun yläkerran naapureilla on. Kuulostaa yhdeltä helvetiltä heidän lapsiperhe-elämänsä ja naapuritkin joutuvat siitä melusta kärsimään.
Muuta pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kaikille ehdottomasti myönteinen kokemus, miksi maailmassa on äitejä, jotka eivät halua edes nähdä omaa lastaan ja ihmisiä, jotka eivät mistään hinnasta halua kokea tuota?
Ja he lisääntyvät paljon. Muutenhan noin oireet katoaisivat ihmiskunnasta hyvin pian.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinun maailmasi pyörii seksin ympärillä, ei tarkoita, että KOKO maailma pyörii. On myös ihmisiä, joille seksi on täysin merkityksetön asia. Sinun elämäsi ei ole kaikkien elämä.
Olet kuin joku murrosikäinen teini, joka inttää kaikkea vastaan. Eiköhän tämä palstaöyhötys riitä. Hyvää jatkoa ja toivottavasti saat itsesi kuntoon ja mielekästä tekemistä elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin näyttää olevan. Etenkin teissä, joiden elämä pyörii sen oman kullannupun ympärillä niin paljon, että menee kokonaan kyky ymmärtää myös toisenlaisia valintoja. Lapsettomuuteen ei mitään traumoja tarvita, kuten jokainen normaaliälyinen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin joku murrosikäinen teini, joka inttää kaikkea vastaan. Eiköhän tämä palstaöyhötys riitä. Hyvää jatkoa ja toivottavasti saat itsesi kuntoon ja mielekästä tekemistä elämääsi.
Voi sen toki noinkin kertoa, että argumentit loppuivat :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on käynyt selväksi, että ainut syy hankkia lapsia, on saada elämäänsä ihminen, jonka voi riippuvuuteen vedoten pakottaa "rakastamaan" itseä. Sillä "rakkaudella" sitten perustellaan sitä, miten ainutlaatuinen ja uniikki elämä perheellisenä on. Jokseenkin sairaan kuuloista. Vähän sama kuin alkkis perustelee absolutistille, että elämä ilman viinan suomaa turrutusta ei ole elämisen arvoista.
Onko oikean väriset napit?
Täällä on käynnissä sikiämisajot.
Mammat, porsimiset, poikimiset, emät, pers hedelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat jäävät paitsi rakkaudesta omaa lasta/lapsia kohtaan.
Jäävät paitsi oman lapsen tuomitsemisesta kuolemaan ja kärsimykseen.
Onko vela us-kon l@h-ko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ollut? Muistellaanpa yhdessä, mitä kirjoitit:
Siitä tunteesta, kun yhtäkkiä millään muulla ei ole merkitystä, kuin sillä omalla vastasyntyneellä lapsella, josta tulee maailman tärkein asia.
Tottakai tulee maailman tärkein asia, ihmistaimen kasvatus. Kyseessä on samanlainen alkuhuuma kuin rakastumisessa, kyllä se siitä rakkaudeksi kirkastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat jäävät paitsi rakkaudesta omaa lasta/lapsia kohtaan.
Jännä kun en silti koe jääneni mistään MYÖNTEISESTÄ paitsi. Toki en olekaan niitä ihmisiä, jotka kykenevät rakastamaan vain itse siittämäänsä tai synnyttämäänsä yksilöä.
Pride
Juu, ei kaikille. Seksikään ei ole myönteistä kaikille, mutta aika pirusti koko maailma pyörii seksin ympärillä.