Mistä asioista lapsettomat jää paitsi? Mitä myönteisiä asioita tulee mieleen?
Mulle tulee tähän vuodenaikaan mieleen lasten kevätjuhlat.
Kaikki ei niistä tietenkään tykkää, mutta kyllä itsestäni on aina ihana käydä omien lasten kevätjuhlissa ja nauttimassa siitä tunnelmasta, mikä siellä on.
Kommentit (608)
Toisen ihmisen kasvun ja kehityksen tiivis seuraaminen. Välillä oppimista tapahtuu päivittäin isoin harppauksin. On todella ihmeellistä.
Ruokaostokset isolle perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat tuoneet kertoimen 10 omiin tunteisiin. Huoli, rakkaus, tulevaisuudenpelko ja - toivo, Vanhemmuus on myös tuonut käsittämättömän määrän vastuuta.
Lapsettomana elämä olisi varmaankin tietyllä tavalla tasaisempaa, mutta näin kolmen jo lähes aikuisen lapsen isänä,ei tarvitse ainakaan miettiä oman elämän tarkoitusta.
Ei kenenkään elämässä ole suuremmassa kuvassa sen kummempaa tarkoitusta. Synnytään ja kuollaan. Ihminen itse keksii ne tarkoitukset. Lapsellisen on käytännössä helpompaa käpertyä siihen oman erikoislaatuisuuden kuvitelmaan kun keskittyy itsekkäästi vain omaan jälkikasvuun.
Löysin vanhan äitienpäiväkortin, lapseni oli kirjoittanut siihen että: "Rakastan sinua ikuisesti." Tippa tuli silmään, rakas lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Toisen ihmisen kasvun ja kehityksen tiivis seuraaminen. Välillä oppimista tapahtuu päivittäin isoin harppauksin. On todella ihmeellistä.
Sitä voi myös seurata jos sukulaisilla tai läheisillä on lapsia. Se ei vaadi omia biologisia lapsia jotta pääsee "hämmästelemään" ihmisen normaalia kasvua.
Röllykkävatsasta ja ulosteenkarkailusta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi jatkaa sinun sukuasi, sinun geenejäsi.
Äitiyden onni, pienen vauvan suloisuus. Kyllä se on ihan totta, usko pois.
Geenit puolittuu joka sukupolvessa. Muutaman sukupolven jälkeen "sinua" ei ole enää yhtään jäljellä. Joten ei kovin loogista.
On parempiakin keinoja pyrkiä kuolemattomuuteen. Kirjoita vaikka kirja.
"Usko pois"
Lähde: trust me sista 😂
Ei tule mieleen yhtään myönteistä asiaa, josta olen jäänyt paitsi. Kielteisiä tulee senkin edestä.
vela 41v
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu myös lapsettomalta esim. läheisen kummilapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaostokset isolle perheelle.
Onko se muka myönteinen asia nykyisillä hinnoilla?
Vierailija kirjoitti:
Löysin vanhan äitienpäiväkortin, lapseni oli kirjoittanut siihen että: "Rakastan sinua ikuisesti." Tippa tuli silmään, rakas lapseni.
Minusta tuo olisi kamalaa. Joku pieni olento roikkumassa minussa kiinni ja rakastamassa ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suurin piirtein samanlaisella tekstillä varustettu kortti. Kirjoittaja on kummityttöni, joka käyttää minusta nimitystä turvatäti.
Vierailija kirjoitti:
Raskausarpia
Kyllä minulla on paljonkin raskausarpia, vaikka en ole ikinä ollut raskaana. En tosin ajattele niiden olevan millään tasolla myönteinen asia. Ap kysyi, mistä myönteisestä jää paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas keskityn omaan kasvuuni ja kehitykseeni. Olen alalla, jossa itseään täytyy kehittää koko ajan ja opetella uusia asioita.
Vanhemmilta se jää ilmeisesti vähemmälle, kun keskittyvät vain lapsensa kehitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat tuoneet kertoimen 10 omiin tunteisiin. Huoli, rakkaus, tulevaisuudenpelko ja - toivo, Vanhemmuus on myös tuonut käsittämättömän määrän vastuuta.
Lapsettomana elämä olisi varmaankin tietyllä tavalla tasaisempaa, mutta näin kolmen jo lähes aikuisen lapsen isänä,ei tarvitse ainakaan miettiä oman elämän tarkoitusta.
Eipä ole tullut koskaan mieleenkään miettiä oman elämän tarkoitusta. Sehän tarkoitus tulee siitä kun tänne syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Raskausarpia
Raskausarpien "saamiseen" ei tarvita muuta kuin nopeahko lihominen. Ei ne mikään tavoittelemisenarvoinen asia ole. Eikä niitä tule kaikille äideille.