Sinua odottaa pieni eläke ja kituuttelu
Kommentit (87)
Niin odottaa pieni, eläke, mutta toisaalta eihän käärinliinassa taskuja ole
Ei harmita, olen vähistä tuloista onnistunut säästämään oman asunnon, jossa on edulliset asumiskustannukset. Toki johonkin isompituloiseen verrattuna elämäni on ollut ja tulee olemaan kituuttelua, mutta mitä sitten? Olen tottunut siihen, enkä osaa edes kaivata mitään ökyilyä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni nyky työläisistä tulee saamaan minimi eläkkeen, syynä on pätkätyöt ja 0 tunti sopimukset, voittajia on tietysti eläke yhtiöt.
Ei eläkeyhtiölle tule eläkemaksuja jos henkilö ei saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän töitä voi tehdä yli 70v saakka.
Kuinka moni jaksaa?
Hehehe, ei harmita kun tehnyt töitä ollenkaan! Kyllä on hyvä nautiskella elämästä kun ei mene aika hukkaan "työnteon" parissa! Paiskikaa te vain "töitä" porvariherroille kun minä elän sioksi verorahoillanne!
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kyllä töitä, päiväkodissa kohta 25 vuotta ja eläkekertymä on reilu 800€.
Onhan tämä perseestä, mutta omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat rajalliset. Olemme kusetettu sukupolvi.
Tein 45 v töitä ja eläkekertymäni on 1350 brutto. Olin kusetettu sukupolvi. N65
Jonkun miljardöörin tilille ne kumminkin menee.
Vierailija kirjoitti:
onneks koko elämän elänyt pskaduunilla alle 2000 e/kk palkalla niin tottunut pihiin elämään. pystyn tarvittaessa elämään hyvinkin pihisti ja pienillä summilla.
Sama täällä.
Kohta on eläkepäivät edessä ja eläke tulee olemaan 1100 € netto. Maksettu remontoitu talo 3 ha tontti meri vieressä. 40% omavarainen. Tulen elämään mukavasti elämän loppuun asti. Ei se aina ole rahasta kiinni, kuin on energia ja mielikuvitusta niin voi rakentaa todella mukavan elämän.
Jos on saamaton ja laiska niin silloin tarvitse ison eläkkeen
Mitäs näitä turhaan miettii. Kuolla voi jo huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Hehehe, ei harmita kun tehnyt töitä ollenkaan! Kyllä on hyvä nautiskella elämästä kun ei mene aika hukkaan "työnteon" parissa! Paiskikaa te vain "töitä" porvariherroille kun minä elän sioksi verorahoillanne!
Oletko sioux-intiaani? Asutko tiipiissä?
Vierailija kirjoitti:
Sioiksi eläminen ei kuulosta houkuttelevalta. Itse tykkää olla ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kyllä töitä, päiväkodissa kohta 25 vuotta ja eläkekertymä on reilu 800€.
Onhan tämä perseestä, mutta omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat rajalliset. Olemme kusetettu sukupolvi.
Ei ole sukupolvikysymys. Aina pienipalkkaiset, kuten lastenhoitajat, ovat saaneet pientä eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Niin odottaa. Ei kantsi opiskella vaan tehdä töitä amispohjalla. Saat melkeinpä parhaan eläkkeen, koska jos valmistut amiksesta ja teet 40 vuotta töitä ilman muita opiskeluja
Minulla on jo 30 työvuotta takana, ikää 52 vuotta ja hyväpalkkainen työ yliopistotutkinnolla.
eiköhän sen typeryspoliitikolle joku tule kertomaan että "pilasit meidän elämämme, nyt on maksun aika"? ei kannata kaivaa naamalleen kansan riveistä sitä vihaa tolkuttomalla leikkauspolitiikalla, vaikka kuinka olisi ulkopuolinen "järjestelijä".
historiasta voit seurata miten mussolinikin roikkui narun jatkona.
Ei haittaa. Olen tottunut elämään edullisesti.