Sinua odottaa pieni eläke ja kituuttelu
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt töihin, koska kukaan ei palkkaa. Turha sellaista on surkutella, jolle ei itse voi mitään.
T: Tuntematon
Huolestuttavaa, jos ei pääse enää töihin. :(
Sitten pitää suunnata ulkomaille.
Millä kuvittelet, että rahaton suuntaa ulkomaille?
Minä saan eläkettä noin 3400 jos jaksan siihen tavoiteikään asti eli 1.9. 2026 asti. Sittenkin aion kyllä jatkaa työntekoa osa-aikaisesti.
Kun on koko elämänsä elänyt vähällä rahalla, miksi eläkeläisenä se olisi jotenkin pahempaa? En usko, että myöhemminkään harmittaa, että elämän parhaita vuosia ei tullutkaan käytettyä työntekoon.
Mä oon tottunut elää pienellä rahalla, joten miksi mä eläkeiässä alkaisin ihan holtittomasti tuhlaamaan? Nykyään riittää 1200-1300 euroa mukavaan elämään ja eläke on kuitenkin yli tuon summan. Ei mua huoleta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt töihin, koska kukaan ei palkkaa. Turha sellaista on surkutella, jolle ei itse voi mitään.
Säästää tavalla tai toisella edes vähän tai voiko myydä jotain? Olen itse lähtenyt matkalaukku kädessä muutama sata euroa taskussa ulkomaille. Vaati hieman kekseliäisyyttä mutta niinpä sain vain töitä ja loppujen lopuksi pärjäsin hyvin. Ei ole mistään muusta kuin itsestä ja omasta viitseliäisyydestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kyllä töitä, päiväkodissa kohta 25 vuotta ja eläkekertymä on reilu 800€.
Onhan tämä perseestä, mutta omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat rajalliset. Olemme kusetettu sukupolvi.
Eikö olekin kiva, että saat yhtä paljon eläkettä kuin sellainen, joka ei ole tehnyt päivääkään työtä?
Kuten sanoin, kusetettu sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kyllä töitä, päiväkodissa kohta 25 vuotta ja eläkekertymä on reilu 800€.
Onhan tämä perseestä, mutta omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat rajalliset. Olemme kusetettu sukupolvi.
onko sulla kuulo kunnossa, ei tinnitustä tms...aattelin vaan työpaikkasi melutasoa, jatkuvaa kirkumista desibelit tapissa
Alenema löytyy. Tosin työterveystarkastuksessa yrittivät sen kieltää, mutta vahvistus tuli muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemälle rötöksiä
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei se mitää, mun työt on Ihan Parasta! 😍😎
Mitä töitä hullu saa?
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei se mitää, mun työt on Ihan Parasta! 😍😎
Mitä töitä hullu saa?
Jos on vain huvipuistohullu, luulen että huvipuistosta?
Vierailija kirjoitti:
Niin odottaa. Ei kantsi opiskella vaan tehdä töitä amispohjalla. Saat melkeinpä parhaan eläkkeen, koska jos valmistut amiksesta ja teet 40 vuotta töitä ilman muita opiskeluja
En ehtinyt tehdä kun 30 vuotta, mutta silti eläke on 2400€/kk. Hyvin pärjään, pieni yhtiövastike eikä velkaa.
Koko ajan ollut työelämässä. Eläke kertymä alkoi vasta 23v.
Nyt 47v. Eläkkeelle 66v3kk. Eläkkeen suuruus 2100€/kk.
Itkettää.
Eihän tuossa mikään muutu nykyiseen.
Vaikka olisi isokin eläke verottaja leikkaa tehokkaasti ylimääräiset pois joten + - nolla ne on verottajan rahoja ei sen ihmisen jota on huijattu tekemään paljon töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhällä hengellä
Eipä näytä huolettavan tääl kettään. Voi olla toinen ääni kellossa kuusikymppisenä.
Ei se niin pieni ollut. Yllätyin jopa että näin paljon vaikka työuraa ollut vain 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näytä huolettavan tääl kettään. Voi olla toinen ääni kellossa kuusikymppisenä.
Miksi? Mitä kauheaa tapahtuu kuusikymppisenä?
Varmalta ja muita eläkevakuutus firmoilta tulee välillä lippulappuja, joissa näkyy henkilön kerrytetty eläke
Ei jumalauta 😃 Tässä meillä prototyyppi kateellisesta ja katkerasta suomalaisesta; suurin ongelma ei ole ollenkaan se pieni eläke, vaan se, että joku muu saa saman _vähemmällä_ 😂