Sinua odottaa pieni eläke ja kituuttelu
Kommentit (87)
Niin odottaa. Ei kantsi opiskella vaan tehdä töitä amispohjalla. Saat melkeinpä parhaan eläkkeen, koska jos valmistut amiksesta ja teet 40 vuotta töitä ilman muita opiskeluja
Ei se mitää, mun työt on Ihan Parasta! 😍😎
Olen tehnyt kyllä töitä, päiväkodissa kohta 25 vuotta ja eläkekertymä on reilu 800€.
Onhan tämä perseestä, mutta omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat rajalliset. Olemme kusetettu sukupolvi.
Ei haittaa. Palkka on niin pieni, että jo sillä on joutunut kituuttamaan. Eläkkeellä saan sentään lisäksi asumis- ja toimeentuloatukea.
Ei kukaan pakota täällä olemaan eläkkeelle asti.
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt töihin, koska kukaan ei palkkaa. Turha sellaista on surkutella, jolle ei itse voi mitään.
T: Tuntematon
Huolestuttavaa, jos ei pääse enää töihin. :(
Sitten pitää suunnata ulkomaille.
Hyvin moni nyky työläisistä tulee saamaan minimi eläkkeen, syynä on pätkätyöt ja 0 tunti sopimukset, voittajia on tietysti eläke yhtiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole päässyt töihin, koska kukaan ei palkkaa. Turha sellaista on surkutella, jolle ei itse voi mitään.
Huolestuttavaa, jos ei pääse enää töihin. :(
Sitten pitää suunnata ulkomaille.
Töihin on vaikea päästä koska maahan on tullut runsaasti korkeakoulutettuja sivistysvaltioiden erityisosaajia.
eipäs odota. Olen ollut sen verran fiksu etten ole luottanut eläkeponziin vaan olen hankkinut PÄÄOMATULOJA niin että pärjään
Eiköhän töitä voi tehdä yli 70v saakka.
Pieni eläke joo, sairastuin jo keski-iässä ja jouduin pois työelämästä. Sen sijaan kituuttelu ei: mökit ja asunnot maksettu, useamman sadan tuhannen perintö sijoitettuna.
Minä en 70-vuotiaaksi elä, joten en eläkettä ajattele ollenkaan.
Ei. Minua odottaa loppuelämän kestävä vankeusrangaistus veronmaksajien piikkiin, kunhan eläkkeelle jään. Saa asunnon lisäksi ilmaisen terveydenhuollon eikä pörssisähkön hintavaihtelu harmita.
M52
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kyllä töitä, päiväkodissa kohta 25 vuotta ja eläkekertymä on reilu 800€.
Onhan tämä perseestä, mutta omat mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat rajalliset. Olemme kusetettu sukupolvi.
Eikö olekin kiva, että saat yhtä paljon eläkettä kuin sellainen, joka ei ole tehnyt päivääkään työtä?
onneks koko elämän elänyt pskaduunilla alle 2000 e/kk palkalla niin tottunut pihiin elämään. pystyn tarvittaessa elämään hyvinkin pihisti ja pienillä summilla.
Tein kunnon töitä julkisella alalla 44 vuotta. Työuuvuin, koska työmäärä oli hirveä ja palkka pieni. Saan eläkettä hiukan enemmän kuin ne, jotka eivät tehneet päivääkään töitä.
Elämä ei ole reilua. Olen katkaissut välit sukumme loiseläjiin, jotka ovat lusmuilleet eri tekosyillä koko elämänsä. Onneksi kukaan lapsistamme ei ryhtynyt yhteiskunnan loisiksi.
Vierailija kirjoitti:
onko sulla kuulo kunnossa, ei tinnitustä tms...aattelin vaan työpaikkasi melutasoa, jatkuvaa kirkumista desibelit tapissa
Ei ole mitään eläkettä ylipäätään kun tekoäly ja automaatio vie 99 % kaikesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minua odottaa loppuelämän kestävä vankeusrangaistus veronmaksajien piikkiin, kunhan eläkkeelle jään. Saa asunnon lisäksi ilmaisen terveydenhuollon eikä pörssisähkön hintavaihtelu harmita.
M52
Tämä siintää itselläkin mielessä. Miten aiot toteuttaa tämän. Pisimmän tuomion saanee (palkka)murhasta, mutta itsestä ei ole siihen. Talousrikoksistakin saa pitkiä tuomioita, mutta niitä täytyy sitten toistaa.