Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JÄRKYTTÄVÄÄ huomata, millaisia TYHJÄTASKUJA useimmat ikäiseni ovat

Vierailija
30.05.2025 |

Miten on mahdollista, että vielä 50-vuotiaana ollaan tyhjätaskuja? Sitä en ymmärrä. Yli puolet odotettavissa olevasta elämästä on jo takana ja mitään taloudellista hyvää ei olla saatu aikaiseksi. Ja näitä riiittää! Itsellä useampi satatonnia rahaa käytettävissä, velkaa nolla euroa, oma auto, oma asunto. Lienenkö lottovoittaja?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto? Minkä tyyppinen asunto? Kesämökki? Vene? Missä matkustelet? Olet perinyt osan. Ei tuo ole paljon. Eräs sukulainen tienaa vuodessa enemmän, mitä sulla on. Se on paljon.

Vierailija
42/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi vaihtoehtoa. Joko tämä aloitus on jälleen kerran yksi turha ja tarpeeton provo tai sitten aloittaja on todella tyhmä ollakseen 50-vuotias. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se valitettavasti on. Monilla on vain muistoja.

44/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kellään voi olla mitään säästöjä, ku mullakaan ei oo?! Sitä en ymmärrä 🤠

Vierailija
45/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mahdollista siten, että on totaaliyh:na kasvattanut useamman lapsen. Raha mennyt lapsiin ja jos on jotain saanut säästöön, se on tarvittu kodinkoneisiin ja auton huoltoon.

Kun sain lapset aikuiseksi niin sairastuin vakavasti enkä pysty enää töihin. Siten olen 55v tyhjätasku kuntoutustuella. Onko sulla nyt hyvä mieli kun tiedät tän?

Mikset voinut aivotyötä tehdä?

AP

Mikset itse?  Kysyt tyhmiä vauvapalstalla

Vierailija
46/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakasan kasvattaminen on typerien hommaa

Vierailija
47/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuorena pitää elää. Ei sitäsitten vanhana enää jaksa

Vierailija
48/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että oma elämäsi on niin tylsää ja sisällötöntä, että jaksat miettiä noin sairaalloisen kiinnostuneena muiden asioita. Jotenkin säälittävää.😩 Keskittyisit nyt vaan siihen omaan luxuselämääsi.🤗

Vierailija
49/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mahdollista siten, että on totaaliyh:na kasvattanut useamman lapsen. Raha mennyt lapsiin ja jos on jotain saanut säästöön, se on tarvittu kodinkoneisiin ja auton huoltoon.

Kun sain lapset aikuiseksi niin sairastuin vakavasti enkä pysty enää töihin. Siten olen 55v tyhjätasku kuntoutustuella. Onko sulla nyt hyvä mieli kun tiedät tän?

Etkö löytänyt aisurimiestä?

Vierailija
50/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei nyt vaan voi olla hyväpalkkaisessa duunissa, kun ei niitä riitä kaikille. Helsingin vuokrahinnoilla ei esimerkiksi  yksiasuva vakatyöntekijä pysty kerryttämään säästöjä.

Vierailija
51/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on eri tilanteissa, osa sairastaa tai työttömyys kohdannut.Mutta joo itsellä on tuttuja,jotka samalla koulutuksella ja samalla tulotasolla (ilman perintöjä) ovat omilla valinnoillaan ihan eri tilanteissa.Toisilla ei mitään ja toisilla maksetut talot tms. Osa vaan on parempia rahankäyttäjiä.

Vierailija
52/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahakasan kasvattaminen on typerien hommaa

Sanoo joku joka itkee heti seuraavana päivänä rahan puutetta kun jää työttömäksi. 

Vierailija
53/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ikää on lähemmäs viisikymmentä ja vasta nyt olen ensimmäisessä kokoaikaisessa työpaikassa jos ei lasketa puoli vuotta kestänyttä määräaikaista työsuhdetta (työllistämistuella). Olen opiskellut kolme eri ammattia itselleni ja tehnyt palkattomia töitä opintoihin kuuluvina tai työttömyysjaksoilla.

Muuten sitten olen työskennellyt osa-aikatöissä, keikkahommissa ja muissa pätkätöissä. Pätkätöitä tehdessä talous meni kuralle koska työttömyysetuusten saaminen viivästyi pätkien jälkeen ja niiden alussa taas palkka maksettiin aina jälkikäteen ensimmäisen kuukauden jälkeen. Perheyrityksissä työskennellessä palkka maksettiin välillä myöhässä tai se oli maksettu väärin jolloin piti lainata rahaa jotta sain maksettua esimerkiksi joukkoliikenteeseen kortin jotta pääsin töihin. 

Ensimmäistä palkallista työpaikkaani sain odottaa kauan, lama-aikana nuorena siivoustyöhönkään ei päässyt ilman alan koulutusta ja pika-ruokaravintolaan tai kaupan kassalle ei otettu ilman työkokemusta tai suhteita. Tällaisella työhistorialla ei omaisuutta ole kertynyt, eikä myöskään eläkettä.

Vierailija
54/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme höpöttäjiä täällä. Et voi siirtää vastuuta epäonnistumisesta muualle. 

AP

Vierailija
55/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eletään boheemisti vailla huolta huomisesta ja sitten vingutaan keski-iässä kun varallisuutta ei ole ja kaikki on niin kalliista. Ne, jotka ovat pitkäjänteisesti tehneet töitä ja ollut jotain tavoitteitakin uralla ovat ihan syystäkin paremmassa asemassa.

Olen havainnut näin nelikymppisenä sinkkuna, kuinka paljon helpompaa hyvän miehen tunnistaminen nykyään on, en lähde edes treffeille näiden mitään saavuttamattomien miesten kanssa, kertoo varallisuustilanne tässä vaiheessa hyvin paljon ihmisen luonteesta ja arjenhallinnasta.

Vierailija
56/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon nuorempi, mutta veikkaan heillä olleen elämässä tärkeämpiä arvoja kuin rahan tekeminen 🤔 Jos joku haluaa olla esim. boheemimpi tai muuta sellaista, niin miten se sinulta on pois. Materialismiin tämä maailma on tuhoutumassa.

Niinpä. En hakenut humanistiseen tiedekuntaan ajatuksella, että viisikymppisenä kieriskelen sitten rahassa. Pärjään hyvin vähemmälläkin.

Vierailija
57/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ja tutustu ihmiseen, älä lompakkoon.

Vierailija
58/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme höpöttäjiä täällä. Et voi siirtää vastuuta epäonnistumisesta muualle. 

AP

Palstanarsisti taas asialla. Nauttivat ilkeilystä. 

Vierailija
59/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii keskiluokkaista porukkaa jolla ei ole tässä iässä mitään, nin tuo "pitäähän sitä elää" on aika heikko esitys.

Sekö on elämistä kun hankkii eri väriset ja trendin mukaiset kalusteet, isot vanteet autoon, robotti-imurin ja robottileikkurin, vaihtaa puhelinta ja läppäriä joka vuosi, tekee turhia suoratoistotilauksia, ostaa aina kalllit varusteet kun keksii uuden harrastuksen joka ei sitten nappaakaan, ja jokaisissa bileissä kulkee lyhyetkin matkat taksilla?

Koska tuollaisiin asioihin ne rahat ovat menneet. 

Vierailija
60/99 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, eletään boheemisti vailla huolta huomisesta ja sitten vingutaan keski-iässä kun varallisuutta ei ole ja kaikki on niin kalliista. Ne, jotka ovat pitkäjänteisesti tehneet töitä ja ollut jotain tavoitteitakin uralla ovat ihan syystäkin paremmassa asemassa.

Olen havainnut näin nelikymppisenä sinkkuna, kuinka paljon helpompaa hyvän miehen tunnistaminen nykyään on, en lähde edes treffeille näiden mitään saavuttamattomien miesten kanssa, kertoo varallisuustilanne tässä vaiheessa hyvin paljon ihmisen luonteesta ja arjenhallinnasta.

Joo, deittiäpeistä löytyy jos jonkilaista lokkia. Jos mies ei ole ollut naimisissa ja hänellä ei ole lapsia, asuntoa tai autoa eikä hän ole matkustellut Eurooppaa pidemmällä, niin täytyy ihmetellä mihin ne rahat on menneet. No kaljaan ja ulkona syömiseen aika monella. Mikäs siinä, mutta itse etsin hieman erilaista seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan