JÄRKYTTÄVÄÄ huomata, millaisia TYHJÄTASKUJA useimmat ikäiseni ovat
Miten on mahdollista, että vielä 50-vuotiaana ollaan tyhjätaskuja? Sitä en ymmärrä. Yli puolet odotettavissa olevasta elämästä on jo takana ja mitään taloudellista hyvää ei olla saatu aikaiseksi. Ja näitä riiittää! Itsellä useampi satatonnia rahaa käytettävissä, velkaa nolla euroa, oma auto, oma asunto. Lienenkö lottovoittaja?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna puolet omaisuudestasi köyhille ja orvoille. Takaan, että olet onnellisempi. Antamisessa on myös se hyvä puoli, että se vähentää ahneutta.
eri, mutta kuinka nopeasti se lahjoitus on kuitattu ja meno jatkuu entisellään? Monet hyväntekeväisyysjärjestöt ollut milloin minkäkin kohun kourissa. Isommissa maailmanlaajuisissa järjestöissä lahjoituksista ehkä 5% menee perille, loput menee hallinnollisiin kuluihin. Kehitysavusta vetää heimopäälliköt itselleen etc.
Se hyväntekeväisyys ja kehitysapu on viimeinen mitä ne afrikassa ja arabimaissa tarvitsee. Ne tarvitsee elämänhallintaa väestönräjähdys on älytön lisääntyy kuin rotat.
Se on kuule ammatteja niin monia eikä niissä kaikissa ole mikään hyvä palkka. Ja elämäntilanteet niin erilaisia ja arvot, mihin rahaa käyttää. Toiset nauttii elämästä esim. matkustelemalla mielummin kuin asuntoon säästämällä. Toisilla ero ja elatusmaksut voi viedä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, eletään boheemisti vailla huolta huomisesta ja sitten vingutaan keski-iässä kun varallisuutta ei ole ja kaikki on niin kalliista. Ne, jotka ovat pitkäjänteisesti tehneet töitä ja ollut jotain tavoitteitakin uralla ovat ihan syystäkin paremmassa asemassa.
Olen havainnut näin nelikymppisenä sinkkuna, kuinka paljon helpompaa hyvän miehen tunnistaminen nykyään on, en lähde edes treffeille näiden mitään saavuttamattomien miesten kanssa, kertoo varallisuustilanne tässä vaiheessa hyvin paljon ihmisen luonteesta ja arjenhallinnasta.
Joo, deittiäpeistä löytyy jos jonkilaista lokkia. Jos mies ei ole ollut naimisissa ja hänellä ei ole lapsia, asuntoa tai autoa eikä hän ole matkustellut Eurooppaa pidemmällä, niin täytyy ihmetellä mihin ne rahat on menneet. No kaljaan ja ulkona syömiseen aika monella. Mikäs siinä, mutta
No jos yli 40v haaveillaan edelleen matkasta johonkin tiettyyn paikkaan, niin milloinkas niitä haaveita on tarkoitus toteuttaa? Ja kyseessä ihan lapsettomat miehet. Mä olen samaa ikäluokkaa ja mä olen toteuttanut haaveeni jo aikaa sitten ja silti on jäänyt rahaa säästöön.
Kyllä minäkin ihmettelen, jos ei nykypäivän 50-100-vuotiaalla ole lihavaa omaisuutta. He ovat kuitenkin sitä ikäluokkaa, joille elämä on ollut naurettavan helppoa. Milleniaaleilla ei luonnollisesti voikaan olla keskimäärin juuri mitään, kiitos Norjan hintatason ja Balkanin palkkojen, joka on Kokoomuksen 20-vuotisen politikoinnin aikaansaannosta.
Olen keski-ikäinen ja työssäkäyvä ja mitään ei ole säästössä, tilillä tällä hetkellä 40eur ja seuraava palkka tulee 13.6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäminen ja sijoittaminen on älykkäiden hommaa ihan tutkitustikin. Tyhmät ihmiset laittaa haisemaan.
Tuntemani säästäjät ja sijoittajat eivät vain oikein kukaan vaikuta kovin onnelliselta.
Minun tuntemani, minä mukaanlukien, ovat hyvinkin onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin ihmettelen, jos ei nykypäivän 50-100-vuotiaalla ole lihavaa omaisuutta. He ovat kuitenkin sitä ikäluokkaa, joille elämä on ollut naurettavan helppoa. Milleniaaleilla ei luonnollisesti voikaan olla keskimäärin juuri mitään, kiitos Norjan hintatason ja Balkanin palkkojen, joka on Kokoomuksen 20-vuotisen politikoinnin aikaansaannosta.
Ai 50 vuotiailla "naurettavan helppoa"... Etpä paljoa tiedä.
-kun piti aloittaa työurat -> Suomen historian PAHIN LAMA iski päälle. nuorten työttömyys tapissa, No sit alkoi onneksi nousukausi mutta tokihan ne nuoremmat menivät työpaikkojen saannissa ohi, olihan heillä tuoreemmat tutkinnot ja sama työkokemus, no (pätkä)töihin päästiin kuitenkin. No sitten iski jälleen 2000-luvun it-kupla... sama toistui... Sitten tuli 2008 finanssikriisi....
Kyllä 70-luvulla syntyneiden (50-kymppiset) työelämä on ollut hyvinkin sirpaleista, eikä mitenkään helppoa. Itsekin pääsin vasta 2005 paikkeilla vakituiseen työsuhteeseen, siihen saakka silppua ja pätkää. Kaverilla sama mutta meni finanssialalle ja muutaman vuoden päästä taas ulos.
Toki on niitäkin joilla käynyt työllistymisen suhteen parempi tuuri, mutta helppoa se ei 70-luvulla syntyneille oikeastaan kellekään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki ei ymmärrä säästämisen ideaa, tai vaurastumisen ylipäätään. Eräs ikäiseni tyyppi kerran pyöritteli silmiään minulle, kun sanoin etten nyt halua tuhlata rahaa ylimääräiseen matkaan, kun pörssikurssit on juuri tippuneet ja pistan ne sinne. Hänellä on aina matti kukkarossa kuukauden lopussa. On työtön (tämä ei tosin ole selittävä tekijä, koska työssä ollessaakin toimi samalla lailla) ja saa kelalta kaikki tuet toimeentulotukea myöten. Hän sanoi, että kun periaate on, että kaikki käytetään heti kun saadaan. Selitti minulle, että sillä lailla sinäkin pääset lomalle - ihan turha rahaa on säästää. Yritin selittää, että menen tulevaisuudessa kolmelle lomalle, kun laitan nyt rahani pörssiin. Hän ei ymmärrä miten se on mahdollista. Hänellä on tarve ajaa "menestyjien" autolla (kokee, että mersu on sellainen), koska siitä ihmiset näkee, että elämä on hallussa ja hyvin menee. Minä taas ajelen bussilla, koska auto on huono si
Voi olla ettei sitä aikaa tule tehdä niitä kolmea reissua. Elää pitää nyt, ei kuolinvuoteella koska käärinliinoissa ei ole taskuja.
t. Matkaileva ja sijoittava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, eletään boheemisti vailla huolta huomisesta ja sitten vingutaan keski-iässä kun varallisuutta ei ole ja kaikki on niin kalliista. Ne, jotka ovat pitkäjänteisesti tehneet töitä ja ollut jotain tavoitteitakin uralla ovat ihan syystäkin paremmassa asemassa.
Olen havainnut näin nelikymppisenä sinkkuna, kuinka paljon helpompaa hyvän miehen tunnistaminen nykyään on, en lähde edes treffeille näiden mitään saavuttamattomien miesten kanssa, kertoo varallisuustilanne tässä vaiheessa hyvin paljon ihmisen luonteesta ja arjenhallinnasta.
Joo, deittiäpeistä löytyy jos jonkilaista lokkia. Jos mies ei ole ollut naimisissa ja hänellä ei ole lapsia, asuntoa tai autoa eikä hän ole matkustellut Eurooppaa pidemmällä, niin täytyy ihmetellä mihin ne rahat on menneet. No kaljaan ja ulkona syömiseen aika monella. Mikäs siinä, mutta
Rahojaan piilottelevat ovat niitä pahimpia turn off-tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Rahojaan piilottelevat ovat niitä pahimpia turn off-tyyppejä.
Samaten harakat, jotka kaiken kiiltävän perään.
Emme siis kohtaa, kun emme syttyisi toisistamme. Win-Win.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla ei näköjään viisautta kuitenkaan saa, jos et yhtään syytä keksi mistä tuo voisi johtua. 😄 No provohan tämä
Tulihan sieltä yksi kateellinen esiin 😅
- eri -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 50 vuotiailla "naurettavan helppoa"... Etpä paljoa tiedä.
-kun piti aloittaa työurat -> Suomen historian PAHIN LAMA iski päälle. nuorten työttömyys tapissa, No sit alkoi onneksi nousukausi mutta tokihan ne nuoremmat menivät työpaikkojen saannissa ohi, olihan heillä tuoreemmat tutkinnot ja sama työkokemus, no (pätkä)töihin päästiin kuitenkin. No sitten iski jälleen 2000-luvun it-kupla... sama toistui... Sitten tuli 2008 finanssikriisi....
Kyllä 70-luvulla syntyneiden (50-kymppiset) työelämä
Taistelua on ollut koko ajan. Itse sain täysipäiväisen työn 26-vuotiaana eli olin onnenpekka omassa ikäluokassani. Mutta palkkojen osalta sai taistella yli 16 vuotta ennenkuin sai järkevää liksaa. Talo on maksettu nyt ja on 2 sijoitusasuntoa sekä vähän säästöjä, mutta satojatuhansia ylimääräistä on vielä kaukana. Perintöä ei tule. Toki aloitus oli trolli.
no tuota, minä en tienaa mitään, ukko tuo rahan taloon. meillä ei ole velkoja, eikä elätettäviä. pidämme lomaa puolet vuodesta. talo, vene ja moottoripyörät myytiin, autot vaihdettiin luotettaviin polttomoottori-ritsoihin, jotka hajotessaan romutetaan ja hankitaan taas uusi vanha rotisko tilalle. säästöt ja myyntirahat vaihdettiin kultaan. emme siis ole paperilla lainkaan varoissamme. totuus on toisenlainen. mitään ei jätetä lapsille ja kaikki laitetaan haisemaan. kohta ollaan jo viisikymppisiä, ja elämä on kovin leppoisaa. ei stressata rahan hankkimista olleskaan. sehän on vain tyhmää tehdä töitä ja pitää hurjat viisi viikkoa lomaa, kun tosiaan voi lomailla 6kk vuodessa.
Vassarit elää noin. Kaikki rahat törsätään itseensä ja kohta vaaditaan yhteiskunta apuun!
Vierailija kirjoitti:
Mummovainaa sanoi: jos miehellä ei ole voimaa eikä rahaa kun täyttää 30 vuotta niin sen jälkeen ei tule kumpaakaan lisää!
Aha. Molempia tuli kyllä riittävästi itselle myöhemmin.
Ovat hunsvoltteja rahan käytössä. Sama meno isossa kuvassa valtiossa.
Vaikutat täydelliseltä ksipäältä.
Onnea loppuelämääsi - toivottavasti ehdit nauttia rahoistasi.
Hähähähä köyhät! Lällällää mitäs sairastuitte, mitäs ette syntyneet kultalusikka sigmasuolessa asti! Haha miksi ette saaneet suhteilla töitä, hahha helvetin luuserit, minä muija se vaan vedän aamupalaksi shampanjaa ja raakatimantteja, niin!
Jep.
Täytyy todeta, että ne tuntemani säästeliäät pihit eivät juurikaan ole poistuneet sieltä kotiympyröistä ja on ollut aika ykstoikkoista tylsää elämää. Ja nämä siis niitä, jotka ovat siitä pienehköstä palkastaan vaan säästelleet vuositolkulla. Toki jokainen elää, kuten itse haluaa, yksi elämä meillä vain on :)
Mulla on rahaa se on viimeinen minkä haluan naiselle kertoa. Sitä on mahdoton päätellä mistään ulkoisesta.