Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JÄRKYTTÄVÄÄ huomata, millaisia TYHJÄTASKUJA useimmat ikäiseni ovat

Vierailija
30.05.2025 |

Miten on mahdollista, että vielä 50-vuotiaana ollaan tyhjätaskuja? Sitä en ymmärrä. Yli puolet odotettavissa olevasta elämästä on jo takana ja mitään taloudellista hyvää ei olla saatu aikaiseksi. Ja näitä riiittää! Itsellä useampi satatonnia rahaa käytettävissä, velkaa nolla euroa, oma auto, oma asunto. Lienenkö lottovoittaja?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdollista siten, että on totaaliyh:na kasvattanut useamman lapsen. Raha mennyt lapsiin ja jos on jotain saanut säästöön, se on tarvittu kodinkoneisiin ja auton huoltoon.

Kun sain lapset aikuiseksi niin sairastuin vakavasti enkä pysty enää töihin. Siten olen 55v tyhjätasku kuntoutustuella. Onko sulla nyt hyvä mieli kun tiedät tän?

Vierailija
2/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massit käytetty 2000-luvun lihavina vuosina autorahoituksen kuukausieriin, isoihin alumiinivanteisiin, tatskoihin ja kaljaan. 

Lisäksi autoja ajettu puoli tusinaa rusinaksi eikä vakuutus korvannut rattijuopumuksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma?

Vierailija
4/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon nuorempi, mutta veikkaan heillä olleen elämässä tärkeämpiä arvoja kuin rahan tekeminen 🤔 Jos joku haluaa olla esim. boheemimpi tai muuta sellaista, niin miten se sinulta on pois. Materialismiin tämä maailma on tuhoutumassa.

Vierailija
5/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen matkustanut joka vuosi smuaeita kertoja Euroopan metropoleihin oopperaan ja ravintoloihin sekä festivaaleille. Michelin-tähtiä on tullut kerättyä siellä asiakkaan puolella. Sampanja on virrannut ja silkkilakanoissa sekstailtu. PÄIVÄÄKÄÄN en kadu vaikka nyt, 59-vuotiaana minulla ei ole mitään muuta kuin kaappi täynnä Made in Italy -vaatteita ja hienot huonekalut. 

Vierailija
6/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mahdollista siten, että on totaaliyh:na kasvattanut useamman lapsen. Raha mennyt lapsiin ja jos on jotain saanut säästöön, se on tarvittu kodinkoneisiin ja auton huoltoon.

Kun sain lapset aikuiseksi niin sairastuin vakavasti enkä pysty enää töihin. Siten olen 55v tyhjätasku kuntoutustuella. Onko sulla nyt hyvä mieli kun tiedät tän?

Mikset voinut aivotyötä tehdä?

AP

Vierailija
7/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää miten muiden elämä meni. Mitä tapahtui. Minkälainen ajatusmaailma oli myös kaikilla.

Vierailija
8/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP näkisit mut, puolisoni ja kotimme, et varmasti tietäisi meidän taloudellisesta tilanteesta mitään varmaa. Tällä tarkoitan sitä, ettet voi tietää toisen omaisuutta tai sitä mihin hän haluaa rahansa käyttää, jos rahaa edes on. Harmi kun ehdittiin vaihtamaan auto 10 vuotta uudempaan, olisi vanha auto hämännyt vielä enemmän.

Vierailija
9/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna niille tyhjätaskuille rahhaa jos Sulla sitä on. Vai haluatko vaan elvistellä?

Vierailija
10/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tyhjätasku. Hahaa!

Vierailija
11/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei nuorena kiinnostanut pätkääkään rahan teko, kiinnosti kehitysyhteistyö, musiikki, kirjallisuus. Pitkä opiskelu, paljon vapaaehtoistöitä, maailmanparantamista ja itsensä kehittämistä.

Onneksi nyt on työ, jolla elätän itseni ja lapseni. Haluan lapsellenikin kokemuksia ja sivistystä, siihen ja arkeen ne rahat menee, säästöön ei jää.

Ja ikää tuo 50.

Vierailija
12/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun ehdittiin vaihtamaan auto 10 vuotta uudempaan, olisi vanha auto hämännyt vielä enemmän.

10 vuotta vanha auto on nykyään todellista turboluksusta.

Vierailija
13/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on helppo pysyä köyhänä. Progressiivinen verotus vie kaikki palkannousut, inflaatio loput. Keskituloisella ei ole stadissa mitään asiaa Hekan kohtuuhintaisiin kämppiin, jolloin asunnon joutuu vuokraamaan ylihinnoiteltuna yksityiseltä, jolloin säästöjä ei paljoa jää. Ja yksin toimeen tulevan naisen palkalla ei Helsingistä asuntoja todellakaan ostella. 

Vierailija
14/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei näköjään viisautta kuitenkaan saa, jos et yhtään syytä keksi mistä tuo voisi johtua. 😄 No provohan tämä

Vierailija
15/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voinut aivotyötä tehdä?

AP

Miksi kuulustelet ihmisiä heidän elämästään? Miksi sinua toisten varakkuus tai varattomuus yleensäkään kiinnostaa? Eihän se kuulu sinulle etkä voi sille mitään. On sinua huomattavasti köyhempiä mutta myös huomattavasti varakkaampia. Ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
16/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ja sijoittaminen on älykkäiden hommaa ihan tutkitustikin. Tyhmät ihmiset laittaa haisemaan.

Vierailija
17/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei nuorena kiinnostanut pätkääkään rahan teko, kiinnosti kehitysyhteistyö, musiikki, kirjallisuus. Pitkä opiskelu, paljon vapaaehtoistöitä, maailmanparantamista ja itsensä kehittämistä.

Onneksi nyt on työ, jolla elätän itseni ja lapseni. Haluan lapsellenikin kokemuksia ja sivistystä, siihen ja arkeen ne rahat menee, säästöön ei jää.

Ja ikää tuo 50.

Arvoista on pitkälti kysymys. Joillekin raha on tärkeää, toisille elämän kokemukset. Kumpikin on ok. Jokainen voi valita miten haluaa.

Vierailija
18/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on helppo pysyä köyhänä. Progressiivinen verotus vie kaikki palkannousut, inflaatio loput. Keskituloisella ei ole stadissa mitään asiaa Hekan kohtuuhintaisiin kämppiin, jolloin asunnon joutuu vuokraamaan ylihinnoiteltuna yksityiseltä, jolloin säästöjä ei paljoa jää. Ja yksin toimeen tulevan naisen palkalla ei Helsingistä asuntoja todellakaan ostella. 

Ei ole pakko vuokrata sitä ylihintaista kämppää, kun tarjolla on myös kohtuuhintaisia. Esimerkiksi meillä neliövuokra vain n. 15,50€/neliömetri. Eikä myöskään ole pelkoa vuokrankorotuksista, kun va tietää, että lähdemme, jos vuokra nousee. No ei ole va:n kulut myöskään nousseet, kun vastike on ollut sama pitkään...

Vierailija
19/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon nuorempi, mutta veikkaan heillä olleen elämässä tärkeämpiä arvoja kuin rahan tekeminen 🤔 Jos joku haluaa olla esim. boheemimpi tai muuta sellaista, niin miten se sinulta on pois. Materialismiin tämä maailma on tuhoutumassa.

Ja perisynti ahneuteen.

Vierailija
20/99 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen ja sijoittaminen on älykkäiden hommaa ihan tutkitustikin. Tyhmät ihmiset laittaa haisemaan.

Tuntemani säästäjät ja sijoittajat eivät vain oikein kukaan vaikuta kovin onnelliselta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi