Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on käyttää alkoholia, jos ei juo itseään humalaan?

Vierailija
30.05.2025 |

Eihän se edes ole hyvää selvinpäin juotuna. Löytyy miljoona parempaa alkoholitonta juomavaihtoehtoa jos ei ole tarkoituskaan päihtyä. Itse juon varsin harvoin, mutta kyllä minä nyt känniin haluan sen kerran jos juon. Mitään hyötyä siitä nyt muuten ole.

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei enää kännejä ja krapulaa näin vanhempana. Sellainen pieni nousu on just OK, hyvää ruokaa, viiniä tai olutta muutama annos. Tai sitten pieni kuoharihiprakka tai pari viskipaukkua shakkia pelatessa tai hyvää kirjaa lukiessa. Ja tätäkin vain silloin tällöin. 

Ja olen suvusta, jossa on geneettistä taipumusta alkoholismiin. Löytyy isän puolelta juoppoa poikineen (ja tyttöineen). Äidin suvussa ei yhtään. Tässä lottoarvonnassa olen ollut onnenpekka, en saanut addiktigeenejä, vaikka nuorempana olin kyllä monien muiden tapaan humalahakuinen. Aina olen tarkkaillut itseäni ja suhdetta alkoholiin. Lapsena opin ja näin, että naisen pahimmat mahdolliset kompastuskivet elämässä ovat päihderiippuvuus ja huono miesmaku. 

42/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen viiniä rentouttaa sellaisessa tilanteessa että ollaan vaikka ravintolassa syömässä jonkin juhlan merkeissä ja pöydän ääressä istuu isompi seurue. Samoin kuohuviinimalja isojen juhlien alkajaisiksi, vaikka ylioppilasjuhlien tai häiden, voi tehdä olon miellyttävämmäksi ihmispaljouden keskellä. Tilaisuuden jälkeen on mukava palata kotiin kun on selvinpäin eikä tule krapulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä ei ole viinapäätä yhtään. 1980-luvulla isä sai hyvät naurut, kun olivat menneet saunaan porukalla. Siellä äiti otti pienen tilkan väkevää ja tipahti saman tien. Saunasta sitten tulivat niin, että äiti itkeä tihrutti häpeästä ja muut nauroivat suupielet korvissa asti. 

Sarjassamme mieleen syöpyneet muistot lapsuudesta.

Vierailija
44/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä järki on juoda vain 1-2 annosta. Turhaa hommaa, sama juoda sitten vaikka vettä. Sanoisin että ainakin 6 pitää juoda, jos alkoholia meinaa juoda.

Vierailija
45/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä järki on juoda vain 1-2 annosta. Turhaa hommaa, sama juoda sitten vaikka vettä. Sanoisin että ainakin 6 pitää juoda, jos alkoholia meinaa juoda.

Tuokin on vielä vähän. Pienelle naiselle varmaan 6 tuntuu jo mutta aikuiselle miehelle 6 on tosi vähän. Silloin harvoin kun juon otan paljon. Omastakin mielestä paljon...

Vierailija
46/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvänmakuisia alkoholijuomia olemassa. Itse asiassa useimmat ovat.

Mutta kyllä sekin on kivaa, että pikkuisen humaltuu. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

Joskus juon alkoholitonta olutta, sillä sekin on hyvää. Alkoholitonta viskiä ei vielä ole keksitty.

Mutta shotteja en ymmärrä ollenkaan. Että kulautetaan juoma kurkkuun kertahörpyllä, kunnolla maistamatta. Tykkään humaltua maistelemalla ja hitaasti.

Vierailija
47/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatöörit! Sen pitää olla spittaa että pärisee..spitta&sprite 

Vierailija
48/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rentouttaa. Ajatus juoksee. Ei tule krapulaa tai muita vielä pahempia lieveilmiöitä.

Tuohon vaikutukseen pääsee alkoholia miedommalla päihteellä, ja ei tule niitä pahempia lieveilmiöitä.

Laittomuushan siinä aiheuttaa suurimmat haitat. Laki on absurdi kun laillisuus ja laittomuus menevät aivan omituisella logiikalla. Alkoholi aiheuttaa valtavan määrän haittoja ja ne hyväksytään kuin trumpin huono käytös. No se nyt vaan on sellainen ja sitten kannabikselle ei hyväksytä mitään haittoja. Jotka ovat paljon pienemmät kuin alkoholilla. ERo on yli sata kertainen niin se on niin suuri että osa yksinkertaisesti kieltäytyy hyväksymästä totuutta. 

Vierailija
49/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo ilman päihteitä on teeskentelyä.

Vierailija
50/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laadukas savuskotti tai rommi vaan on sellaista herkkua että sitä ottaa napsun tai kaksi jo pelkän maun vuoksi.

Vierailija
51/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siitä iloa ole kummassakaan versiossa.

Vierailija
52/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitkitetty nousuhumala on parasta alkoholin käyttöä. Hyvässä seurassa vielä mielellään. En juo usein, mutta sitäkin hartaammin.

Vierailija
53/152 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laadukas savuskotti tai rommi vaan on sellaista herkkua että sitä ottaa napsun tai kaksi jo pelkän maun vuoksi.

Netistä voisi etsiä sulle laadukkaan savuskotin kuvan. Älä yritä juoda sitä.

Vierailija
54/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulen pikku hiprakkaan jo yhdestä viinilasillisesta. Se riittää hyvin minulle. Krapulaa vältän kuin ruttoa.

Tuo on hyvä, kun ihmiselle riittää se pikku hiprakka, ettei tarvi vetää itseään hirveään humalaan. Se on järkevää, kun ottaa alkoholia vain sen verran, että alkaa tuntea, kuinka se alkoholi alkaa nousta päähän ja lopettaa ottamisen siihen. Siihen ei kaikki pysty.

Vierailija
55/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia uskonnollisista syistä.

Jaa että joku jumala  määrää ? 😅

En itse juopottele, mutta lasillisen  voin ottaa sopivassa tilanteessa

Vierailija
56/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙄          Kaikki nyt vaan ei halua humaltua. Lasi -pari riittää hyvin rentoutumiseen

Vierailija
57/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on lähes aina niitä jollain tavoin parempia ihmisiä olevinaan. Juodaan lasi viiniä tai pari jotain kallista sonnin kusen makuista "laatuolutta". Sitten syödään parempaa lihaa ja hintavia juustonpalasia tikunnokassa.

Paremmat ihmiset ei juo kaljaa.

Kalja on rahvaan juomaa. Ihan sama vaikka mitä IPAa tai muuta olisi.

Ai kotikalja? Vai tarkoitatko kuitenkin olutta, kun IPA:ta kirjoitat? Oluen teko onkin taitolaji, viinin teko helppoa ja sujuu keneltä vain. 

Joskus aikoinaan viini oli hienoa, kun se tuli ulkomailta, eivätkä viinirypäleet kasvaneet täällä. Nyt on toisin. 

Vierailija
58/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä näitä ihmisiä jotka sanovat etteivät juo päihtymistarkoituksessa ollenkaan, mutta samaan hengenvetoon toteavat kuinka se parin ottaminen rentouttaa ja mieli lepää sun muuta.

Sehän nimenomaan on päihtymisen merkkejä!

Mikset sitten rentoudu ja miksei se mieli lepää vaikka veden juomisesta?

Vierailija
59/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä ei ole viinapäätä yhtään. 1980-luvulla isä sai hyvät naurut, kun olivat menneet saunaan porukalla. Siellä äiti otti pienen tilkan väkevää ja tipahti saman tien. Saunasta sitten tulivat niin, että äiti itkeä tihrutti häpeästä ja muut nauroivat suupielet korvissa asti. 

Sarjassamme mieleen syöpyneet muistot lapsuudesta.

Ja 9kk jälkeen sait uuden pikkuveljen/siskon joka ei ollut yhtään isäsi näköinen?

Vierailija
60/152 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia uskonnollisista syistä.

Jaa että joku jumala  määrää ? 😅

En itse juopottele, mutta lasillisen  voin ottaa sopivassa tilanteessa

Minäkään en juo uskonnollisista syistä, vaan kaikista muista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi