Kun jättää alkoholin kokonaan
Sillä on hyviä vaikutuksia. Esimerkiksi nukkuu paremmin!
Kommentit (161)
Alkoholi on eliitin keksimä kemikaali hallintoalamaisten hallintaan. Tuhoaa ajattelukyvyn ja elämänhallinnan.
Vierailija kirjoitti:
Jos juo paljon alkoholia niin elimistöllä menee monta päivää palautua kunnolla, kun puhutaan alkoholin aiheuttamista vaivoista ja unenlaadusta. Viikonloppuna kun ryyppäät pe-la niin vielä maanantaina tunnet olosi väsyneeksi töissä.
Ei riitä :D Itellä kesti krapulat ke-to asti ja sitten olikin taas perjantai, rai-rai. Nykyään en juo ja senhän se vaatii että tilalle tulee jotain muuta, pitää oppia käsittelemään tunteita ym. mikä on todella monelle vaikeaa kun on kasvettu puhumattomuuteen ja siihen että tunteet pitää tukahduttaa. Tervehenkistä seuraakin löytyy kyllä kun vähän viitsii nähdä vaivaa (eikä jää vaan harmittelemaan kun ryyppäyskaverit katosi elämästä ja voi voi kun nyt onkin yksinäistä ja tylsää)
Lopetin alkoholinkäytön kokonaan 5 kuukautta sitten ja tämä on yksi elämäni parhaista päätöksistä!
On aivan mahtavaa herätä pirteänä uuteen päivään, oli sitten arki tai viikonloppu. Kaksi lasia viiniä tuhosi yöunet, nyt nukun kuin tukki. Olen lisännyt liikuntaa ja nykyään treenaan 4 tuntia viikossa ja viikonloppuaamut on nykyään liikunnalle pyhitetty :)
Jaksan myös töissä paremmin ja virtaa löytyy kaikenlaiselle puuhastelulle viikon jokaisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
"Yksilötasolla täysin riskitöntä alkoholinkulutuksen tasoa ei ole."
"Alkoholin on arveltu olevan kaikista päihteistä selvästi haitallisin"
Silti se on ainoa sallittu/laillinen päihde. Tuo ei ole loogista eikä järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Raitistuneen alkoholistin näkökulmasta ihmiset voi jakaa karkeasti kolmeen luokkaan. 1) Ymmärtäjät, näitä saisi olla enemmän. Arvostavat toisen päätöstä olla ilman. 2) Tyrkyttäjät, pieni mutta erittäin rasittava ryhmä. "Kyllä sä nyt yhen voit ottaa, kato hei." 3) Inhoajat/dissaajat. "En minä haluaisi olla ihmisen kanssa tai seurassa, joka ei koskaan voi alkoholia ottaa, hyi miten tylsää elämää."
Unohdit suurimman ryhmän. Ne ketä ei kiinnosta eivätkä välitä. Hyvä ryhmä. Eivät todellakaan arvota ihmistä alkoholin kautta, kuten esimerkkisi ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu mitälie 10 vuotta jo selvinpäin, ja oon aatellu että vois alottaa tenutuksen taas.
Huonosti nukun,kuten aina, tylsää,aina...
Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms.
"Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms." --> parempiin asioihin säästynyt rahaan
Eri. Sinäkö määrität mitä kukin pitää parempana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sosiaalinen elämä näivettyy. Kaikella on vähintään kaksi puolta.
Eikä näivety. Pelkkään juomiseen liittyvä sosiaalisuus on näivettynyttä.
Kuka puhui pelkästä juomiseen liittyvästä sosiaalisuudesta? Ei parisuhteessanikaan ole pelkkää seksiin liittyvää läheisyyttä, mutta kyllä se näivettyisi jos seksi loppuisi kokonaan. Oletko jotenkin asenteellinen kun keksit omasta päästä juttuja?
Näivettyykä sosiaalinen elämäsi, jos jätät kiipeilyn, jalkapallon tai kirkossa käymisen?
Näivettyy todella paljon niin kuin kuntokin. Pelaan jalkapalloa 4-5kertaa viikossa ja käyn seinäkiipeilemässä kavereiden kanssa satunnaisen säännöllisesti. Miksi?
Etkö ymmärrä vertausta? Mitä jos sinä lopetat seinään omat harrastuksesi. Mitä jää jäljelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sosiaalinen elämä näivettyy. Kaikella on vähintään kaksi puolta.
Kännisten ärvellystä ei kestä kukaan. Ei kyllä näivety sosiaalinen elämä. Ihmiset kuitenkin viettää elämänsä enimmäkseen ihan selvin päin. Lukuun ottamatta rapajuoppoja , mutta sitä elämää en kutsuisi kovinkaan sosiaalikseksi elämäksi. Kukaan ei muista, mitä edellisenä päivänä/iltana/yöllä örvelsi.
Sitä kestää toinen samanlainen. Jos joku ottaa silloin tällöin kännejä toisen samanlaisen seurassa ja he nauttivat toistensa seurasta, niin eikö se ole hieno juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu mitälie 10 vuotta jo selvinpäin, ja oon aatellu että vois alottaa tenutuksen taas.
Huonosti nukun,kuten aina, tylsää,aina...
Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms.
"Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms." --> parempiin asioihin säästynyt rahaan
Niin ja voishan se olla, että ei olisi enää edes hengissä. Moni juoppo kuolee ennenaikaisesti tai ainakin juo aivonsa(alkoholidementtia) . Tapaturmia sattuu ja puukot heiluu .
Ja voihan olla niin, että raittiuden ja juopon välissä on myös muita juomatapoja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla junnasi painonpudotus todella pitkään. Söin/syön terveellisesti, liikun jne. mutta ei vaan pudonnut kuin ihan pieniä määriä sillon tällön. Päätin kokeilla jättää minun perjantaiset rentoutumislasilliset pois. Saatoin juoda 2-3 lasia eli vielä kohtuudella. Elämäni paras päätös. Paino lähti laskemaan, yöunet parani ja kaikin puolin sellainen pieni lauantaipöhnä poistui ja olen virkeä ja energinen. Noin pieni määrä kuitenkin! Olen jo tosin keski-ikäinenkin eli pienikin määrä vaikuttaa. Kaloreita tuli kuitenkin sen verran että se vaikutti tuohon että painonpudotus junnasi. Nyt olen ollut 5kk juomatta, muutamassa juhlassa vain kilistellyt.
Hyvä pointti. Piilokaloreita.
Hyvä kalorinlähde. Joillain, kuten minulla, on vaikeuksia pitää yllä painoa. Syömisestä on tullut pakkoa, koska paino pitää saada pysymään. Kaloreita on kuitenkin saatava.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole lukenut laittamasi linkin sis
Et siis lukenut artikkelia.
"Alkoholi on hermomyrkky ja karsinogeeni. Totta kai pienetkin määrät sitä vaikuttavat terveyteen negatiivisesti. "
Luin mutta sitä et ilmeisesti lukenut. Lainaatko sitä kohtaa artikkelista jossa sanotaan että pienikin määrä vaikuttaa terveyteen negatiivisesti?
Eri. Kaikki on vaarallista. Kaikesta löydetään pahaa jos niin halutaan. Jos joku haluaa juoda kohtuulisesti ja saa siitä iloa elämään, niin minusta hyödyt voittavat haitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on hermomyrkky ja karsinogeeni. Totta kai pienetkin määrät sitä vaikuttavat terveyteen negatiivisesti.
Suola on karsinogeeni. Eli pienikin määrä suolaa vaikuttaa terveyteen negatiivisesti vaikka et pysy hengissä ilman suolaa?😅 Eri
Alkoholi on hermomyrkky ja karsinogeeni. Suola ei ole hermomyrkky.
Ihminen tarvitsee natriumia, mutta alkoholia ihminen ei tarvitse lainkaan.
Nyt menee jo naurettavaksi venkoiluksi... Eri.
Vierailija kirjoitti:
Aivan vetusti saa kyllä vetää, jos vaikuttaa nukkumiseen isossa kuvassa. Ihan monena päivänä viikossa.
Jo yksi alkoholiannos illalla vaikuttaa todella haitallisesti unenlaatuun. Tätä on tutkittu ihan aivokuvauksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan vetusti saa kyllä vetää, jos vaikuttaa nukkumiseen isossa kuvassa. Ihan monena päivänä viikossa.
Itse olen vetänyt pitkiä putkia ja allekirjoitan tuon mitä sanot. Yhden päivän juominen silloin, kun en vielä ryyppyputkia harrastanut, ei vaikuttanut tällä tavalla nukkumiseen. Tai hermostoon. Mennessäni sänkyyn peiton alle aina iltaisin/öisin tulee outoja nytkähdyksiä, mitä lie sähkökäyräjuttuja hermostoon liittyen. Kai se tästä palautuu ajan kanssa.
Ne nytkähdykset johtuvat alkoholin aiheuttamasta univelasta. Saman saa aikaan unettomuudella/rajulla valvomisputkellakin. Myös mahdolliset villit unet ja painajaiset johtuvat univelasta, jos siis nukuttua saa. Univelassa aivot koittavat korjata itseään niin että siellä on erityisen paljon univaihetta missä nähdään unia. Normaalisti näitä j
Dosentti ja uniasiantuntija Henri Tuomilehdon mukaan unissaan säpsähtelyssä on useimmiten kyse normaalista fysiologisesta reaktiosta, kun ihminen siirtyy univaiheesta toiseen.
Kun aivotoiminnassa tapahtuu muutoksia, lihaksisto reagoi siihen. Tällöin tapahtuu hetkellisiä rentoutuksia. Aina niihin ei edes herää, Tuomilehto kertoo.
Lihasrentoutuksia voi esiintyä päästä varpaisiin, ja ne ajoittuvat yleensä aivan nukahtamisen jälkeiseen aikaan.
Niitä esiintyy usein silloin, kun ihminen siirtyy kevyestä unesta keskisyvään uneen.
Miksi sitten tuntuu siltä, että säpsähtely tapahtuu juuri ennen nukahtamista?
Kevyen unen osuus on ihmisellä hyvin pieni. Jo minuutin tai parin kuluttua nukahtamisesta tapahtuu siirtyminen keskisyvään uneen, Tuomilehto vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos juo paljon alkoholia niin elimistöllä menee monta päivää palautua kunnolla, kun puhutaan alkoholin aiheuttamista vaivoista ja unenlaadusta. Viikonloppuna kun ryyppäät pe-la niin vielä maanantaina tunnet olosi väsyneeksi töissä.
En tunne. Olenko siis väärässä?
En juo alkoholia, koska en tykkää olla humalassa. Humalassa olo ei anna minulle muuta kuin epämiellyttävän olon, kun pää on sekaisin. Minua ei naurata enkä pysty pitämään hauskaa. Selvinpäin tilanne on toinen, mutta niitä, jotka juovat minun selvänä olo näyttää häiritsevän. Tyrkyttäjiä, viisastelijoita ja naljailua riittää. Kutsut illanviettoihin ovat vähentyneet n. 80%. Pitävät minua leuhkana ja kysyvät olenko muka parempi ihminen, kun en juo. Minua ei haittaa vaikka toiset juovat, vaikka se känniörvellys ja sönkötys näyttää ja kuulostaa tosi naurettavalta. Hoitamaan en liikaa juovia enää ala, vaan lähden pois, kun itkuherkät humalaiset alkavat nojailee olkapäähäni. Kaikesta huolimatta selvinpäin on paljon mukavempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti lapsille näytetään kuinka on pakko ottaa ne saunakaljat ja kuinka juhlissa pitää kilistellä.
Somessa monet kaverit päivittävät viinilasikuvia kun " ottavat rennosti" ja heidän nuoret niitä kuvia myös näkevät. Arvaa 13v sukulaispoika vastasi, kun kysyin mitä alkaa tekemään, kun täyttää 18v ja on täysi-ikäinen? Hän alkaa juomaan kaljaa kuten tekee pappa ja papan uusi rva. Niillä näyttää olevan aina hauskaa. Että semmosta mallia siellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti lapsille näytetään kuinka on pakko ottaa ne saunakaljat ja kuinka juhlissa pitää kilistellä.
Somessa monet kaverit päivittävät viinilasikuvia kun " ottavat rennosti" ja heidän nuoret niitä kuvia myös näkevät. Arvaa 13v sukulaispoika vastasi, kun kysyin mitä alkaa tekemään, kun täyttää 18v ja on täysi-ikäinen? Hän alkaa juomaan kaljaa kuten tekee pappa ja papan uusi rva. Niillä näyttää olevan aina hauskaa. Että semmosta mallia siellä...
Joten??? Miksi demonisoit alkoholia? Pahimpia käyttäjiä ovat tuntemissani ihmisissä olleet juuri ne keitä on peloteltu pienenä alkoholin vaaroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alkoholi on hermomyrkky ja karsinogeeni. Totta kai pienetkin määrät sitä vaikuttavat terveyteen negatiivisesti. "
Luin mutta sitä et ilmeisesti lukenut. Lainaatko sitä kohtaa artikkelista jossa sanotaan että pienikin määrä vaikuttaa terveyteen negatiivisesti?
Eri. Kaikki on vaarallista. Kaikesta löydetään pahaa jos niin halutaan. Jos joku haluaa juoda kohtuulisesti ja saa siitä iloa elämään, niin minusta hyödyt voittavat haitat.
Kohtuullinen käyttö on ihan ok myös alkoholia vähemmän haitallisella päihteellä.