Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä on paskaa

Vierailija
30.05.2025 |

Olen nyt 45 v ja koko elämän kärsinyt kuukautuskivuista jotka ovat olleet niin lamaannuttavia joskus että ole  oksentanut ja pystyn vain makaamaan kippurassa. Kivut joka kuukausi 12 v alkaen. Endo johon en ole saanut hoitoa.

Sain kaksi lasta ja molemmat raskaudet olivat yhtä tuskaa, toisessa oli rd ja toisessa muita komplikaatiota. Synnytys kesti toisessa 3 vrk ja päättyi hätäsektioon josta seurasi kaikenlaisia ongelmia. Hoidin vauvat yksin miestä ei paljon kiinnostanut. Molemmilla vauvoilla oli mm koliikki.

Nyt on alkaneet esivaihdevuodet, järkyttävät kivut muttei vuoto ala. Kaikenlaista paskaa oireita alkaen nivelkivuista. Lääkäriin ei pääse kuten en ole koskaan päässyt esim gynelle vaikka olisi mitä kipuja ollut. Viimeksi kävin gynellä 10 v sitten.

Miksi helvetissä naisten elämä on täynnä kipua lapsesta asti? Kuukautisiin kuuluu kipu sanoi lääkäri kun olin lapsi,,samoin kaikkea kipua on vähätelty mm synnytyksissä. 

Miehet myös pääsevät isyydestä helvetin helpolla. Hedelmöittyminen ja se on siinä. Nainen kasvattaa sitä ihmistä sisällään ja kokee jos ei kipua niin valtavat hormonitasojen vaihtelut.

Muistan kun heräsin sektiosta sairaalassa ja seuraavana päivänä olin jo suihkussa yksin  ja veri valui maahan, rinnat helvetin kipeät, tunsin että olen pelkkä kuori joka on antanut elämän toiselle ihmiselle. Pumppasin maitoa 2 tunnin välein sairaalan pumppuhuoneessa ( myös öisin 3 vrk synnytyksen ja hätäsektion  jälkeen)  jossa me äidit istuimme rintapumput rinnalla odottamassa maidontuloa.

Kun lapset olivat vauvoja hoidin heidät melkein yksin mies teki väitöskirjaa ja eteni urallaan. Nyt hänellä on 3xisompi palkka kuin minulla ja olemme eronneet,, riitelemme elatusmaksuista. Olen hoitanut nyt alakoulussa olevat lapset pääosin yksin, ja ura ei ole edennyt. Molemmat lapset ovat sairastelleet edelleen paljon,,ollut kaikkea keuhkokuumeesta mykoplasmaan ja hinkuyskään tänäkin vuonna. Lapset olleet isällään yhden yön tänä vuonna.

Teimme lapset kun mies halusi perheen.

Olen miettinyt kaiken järjettömyyttä naisten elämän kannalta. Tämä kaikki on todella epäreilua. Toisella lapsella alkoi kuukautiset ja kipuahan siitä tuli ja sotkua, helvetti siis alkoi 13 vuotiaana hänellä.

Miehet pääsevät niin helpolla tässä elämässä. En halua miesten haukkumisketjia ei ole heidän syy tämä biologia mutta miksi maailma on edelleen näin epäreilu 2025 ja naisen elämä yhtä kipua ja hormoneita? 

Olisinpa syntynyt mieheksi. Perheen saisi niin helposti, ilman kipuja.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47v nainen, kärsinyt koko ikäni runsaista ja kivuliaisista kuukautisista ja nyt esivaihdevuosista, mutta en usko että minulla olisi mitään keskusteltavaa ja yhteistä ap:n kanssa. Suurin osa aloituksen ongelmista johtuu täysin omista valinnoista. En jaksa sympatiseerata ihmistä joka heittää oman elämänsä kankkulan kaivoon ja tekee kaksi lasta pelkästään miehen mieliksi.

Kiitos solidaarisuudesta sisko näin ne asiat muuttuvat! 

Vierailija
22/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin et pääse gynelle? Gynellä on käytävä yksityisellä, ei kai se nyt yllätyksenä tule keski-ikäiselle? Aikoja on kyllä.

Ei ole rahaa siihen. Olen pienipakkaisessa työssä. Ja miksi pitäosi mennä yksityiselle ja maksaa 400 e? Jos miehellä on alavatsakipuja tms joutuuko hän yksityiselle lääkärille? 

Kuule, mäkin olen pienipalkkaisessa työssä, eikä mulla ole edes vakuutuksia, en saa. Juuri tulin gyneltä, näitä esivaihtarioireita on pakko hoitaa etten tapa ketään tai tule hulluksi. Sössin jo yhden työpaikan. Hoidat lapsetkin, hoida itsesikin. Naisten suurimpia typeryyksiä on jättää itsensä hoitamatta. Sillä ei maailma pelastu, mutta saat kirjan elämän. Huonomminkin olet euroja sijoittanut.

Mulla tämän päivän gynekäynti oli ultrineen ja palvelumaksuineen 179. Tampere, Pihlajalinna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat kuuakutiset on kyllä p*skaa. oispa niihin saanut avun aikaisemmin mutta luulin että se on "normaalia"

Vierailija
24/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on keksitty ja eikä niitä lapsia "saada" kyllä ne ovat olleet sinun ihan oma ja vapaaehtoinen valinta. 

Seuraava!

Miksi siitä että naiset joutuvat kokemaan joka kk kipua lapsesta asti vain kun ovat syntyneet tytöiksi, kantamaan lasta sisällään, synnytyämään kivuliaasti ja kärsimään komplikaatiot ( minullekin tuli mm kohdun laskeuma ja repeämät) ei saisi keskustella? 

Ja kipuja olisi ollut ilman lapsiakin ihan vasn kun satuin syntymään tytöksi. 

Lääkäreitä ei kiinnosta hoitaa naisten vaivoja tai sitten antavat vain hormoneja tai pillerit kuten mun 13 v tytölle tarjottiin kipujen takia. Kun kipujen ajatellaan kuuluvan naisten elämään. Miksi? 

Miten sinun mielestäsi tyttäresi kuukautisvaivoja olisi sitten pitänyt hoitaa jollei hormonaalisesti? 

-ohis

Vierailija
25/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47v nainen, kärsinyt koko ikäni runsaista ja kivuliaisista kuukautisista ja nyt esivaihdevuosista, mutta en usko että minulla olisi mitään keskusteltavaa ja yhteistä ap:n kanssa. Suurin osa aloituksen ongelmista johtuu täysin omista valinnoista. En jaksa sympatiseerata ihmistä joka heittää oman elämänsä kankkulan kaivoon ja tekee kaksi lasta pelkästään miehen mieliksi.

Sinusta kivut ovat ok kun olet sattunut syntymään naiseksi? 

Vierailija
26/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kannattaa hankkia, jos siihen on oma henkilökohtainen kutsumus ja voimakas tarve. Ongelmia on joka tapauksessa tiedossa, joten siinä vaiheessa mitataan kestävyys ja motivaatio. 

Vierailija
27/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you, mut nyt meet vaan gynelle pyydä vaikka hormonikorvaushoito. Ei paljoo maksa. Siihen ei tarvita papaa, kun siihen tulee ilmainen lähete meille naisille. 

Vierailija
28/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei miehen suusta tule ymmärrystä naisille näissä asioissa. Mitään empatiaa esim kipujen takia on turha odottaa.

Vierailija
29/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen elämä ei ole paskaa. Sinun elämäsi on.

Vierailija
30/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei miehen suusta tule ymmärrystä naisille näissä asioissa. Mitään empatiaa esim kipujen takia on turha odottaa.

Oma mies kyllä lohduttaa kipujen aikaan

Vierailija
31/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen ap. Näin se on. T. Valis 

Vierailija
32/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos solidaarisuudesta sisko näin ne asiat muuttuvat! 

Ai valittamallako ne asiat muuttuvat? Minä olen itse hakenut apua omiin vaivoihini enkä nähnyt tarpeelliseksi syyttää niistä miehiä, yhteiskuntaa tai koko maailmaa. Lääkäreiltä saa hormoneja, särkylääkkeitä, lihasrelaksantteja jne jne ja jos ne ei auta, apua kipuihin saa vaikkapa akupuntiosta.

Vierailija
33/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen gyne laittaa sut julkiselle jonoon ja hyvällä tuurilla pääset kohdunpoistoon alle vuodessa. Olisit ryhtynyt siihen jo silloin 10v sitten.

Vierailija
34/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lohduttaa näennäisesti mutta se empatia ei ole aitoa. Miehet ja pojat eivät kykene tuntemaan lainkaan empatiaa, nähty on useassa parisuhteessa mm. 2 avioliitossa + 3 oman pojan kanssa.

Vierailija
35/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämä ei ole paskaa. Sinun elämäsi on.

Tämä. Mulla on ollut ihan supermahtava elämä ja tuntuu että vaan paranee sitä mukaa kun ikää tulee.

T: n45v

Vierailija
36/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lohduttaa näennäisesti mutta se empatia ei ole aitoa. Miehet ja pojat eivät kykene tuntemaan lainkaan empatiaa, nähty on useassa parisuhteessa mm. 2 avioliitossa + 3 oman pojan kanssa.

Joo kyllä, sama on huomattu! Ja jos he tuntevat sitä vähäistä empatiaa, se on vain toisia miehiä kohtaan.

Miehet eivät näe naisia ihmisinä ja se on ilmeisesti sisäsyntyistä.

Vierailija
37/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset voi jättää monella ehkäisy valmistella kokonaan pois, etsi sopiva. 

Vierailija
38/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole pakko tehdä. Luulisin että jokainen tietää että niiden tekeminen sattuu...

Vierailija
39/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehetkin saa vaivoja joita naisilla ei ole...

Vierailija
40/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut ja kuolema ne ovat jokaisella osa elämää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi