Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä on paskaa

Vierailija
30.05.2025 |

Olen nyt 45 v ja koko elämän kärsinyt kuukautuskivuista jotka ovat olleet niin lamaannuttavia joskus että ole  oksentanut ja pystyn vain makaamaan kippurassa. Kivut joka kuukausi 12 v alkaen. Endo johon en ole saanut hoitoa.

Sain kaksi lasta ja molemmat raskaudet olivat yhtä tuskaa, toisessa oli rd ja toisessa muita komplikaatiota. Synnytys kesti toisessa 3 vrk ja päättyi hätäsektioon josta seurasi kaikenlaisia ongelmia. Hoidin vauvat yksin miestä ei paljon kiinnostanut. Molemmilla vauvoilla oli mm koliikki.

Nyt on alkaneet esivaihdevuodet, järkyttävät kivut muttei vuoto ala. Kaikenlaista paskaa oireita alkaen nivelkivuista. Lääkäriin ei pääse kuten en ole koskaan päässyt esim gynelle vaikka olisi mitä kipuja ollut. Viimeksi kävin gynellä 10 v sitten.

Miksi helvetissä naisten elämä on täynnä kipua lapsesta asti? Kuukautisiin kuuluu kipu sanoi lääkäri kun olin lapsi,,samoin kaikkea kipua on vähätelty mm synnytyksissä. 

Miehet myös pääsevät isyydestä helvetin helpolla. Hedelmöittyminen ja se on siinä. Nainen kasvattaa sitä ihmistä sisällään ja kokee jos ei kipua niin valtavat hormonitasojen vaihtelut.

Muistan kun heräsin sektiosta sairaalassa ja seuraavana päivänä olin jo suihkussa yksin  ja veri valui maahan, rinnat helvetin kipeät, tunsin että olen pelkkä kuori joka on antanut elämän toiselle ihmiselle. Pumppasin maitoa 2 tunnin välein sairaalan pumppuhuoneessa ( myös öisin 3 vrk synnytyksen ja hätäsektion  jälkeen)  jossa me äidit istuimme rintapumput rinnalla odottamassa maidontuloa.

Kun lapset olivat vauvoja hoidin heidät melkein yksin mies teki väitöskirjaa ja eteni urallaan. Nyt hänellä on 3xisompi palkka kuin minulla ja olemme eronneet,, riitelemme elatusmaksuista. Olen hoitanut nyt alakoulussa olevat lapset pääosin yksin, ja ura ei ole edennyt. Molemmat lapset ovat sairastelleet edelleen paljon,,ollut kaikkea keuhkokuumeesta mykoplasmaan ja hinkuyskään tänäkin vuonna. Lapset olleet isällään yhden yön tänä vuonna.

Teimme lapset kun mies halusi perheen.

Olen miettinyt kaiken järjettömyyttä naisten elämän kannalta. Tämä kaikki on todella epäreilua. Toisella lapsella alkoi kuukautiset ja kipuahan siitä tuli ja sotkua, helvetti siis alkoi 13 vuotiaana hänellä.

Miehet pääsevät niin helpolla tässä elämässä. En halua miesten haukkumisketjia ei ole heidän syy tämä biologia mutta miksi maailma on edelleen näin epäreilu 2025 ja naisen elämä yhtä kipua ja hormoneita? 

Olisinpa syntynyt mieheksi. Perheen saisi niin helposti, ilman kipuja.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan, mutta on sinun elämässä ollut myös paljon hyviä ja onnellisia hetkiä. 

Vierailija
62/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 41-46 v joka täällä ilakoi, ettei oo vielä mitään oireita esivaihtareista, niin iloitkaa vaan, mutta muistutan ettå oireet voi tosiaan alkaa YHDESSÄ YÖSSÄ! huomenna kaikki voi olla toisin..:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hankkiutuu jatkuvasti raskaaksi, ettei tule kuukautisia ja tekee parin kuukauden välein abortin, ettei tule lapsia ja niitä raskauteen tai synnytykseen liittyviä tuskia ja sairauksia, niin näin helpostiko nämäkin ratkesi?

Tai jos ihan vaan yksinkertaisesti hankkii hormonaalisen ehkäisyn mikä niukentaa kuukautiset tai jättää ne jopa kokonaan pois?

Mulle ei sopineet hormoniehkäisyt. Ja miksi tykittäisin itseeni hormoneita kun en tarvitse ehkäisyä? 

Miksi naiset joutuvat käyttämään hormoneita koko elämänsä ja sitä tarjotaan hoidoksi lapsesta lähtien? 

Se on ihan simppeliä biologiaa etkä voi asialle yhtään mitään purnaamalla netissä. Varmasti löydätte gynen kanssa ratkaisun tai edes helpotuksen ongelmiisi. Jos sinulle ei nuorena sopinut hormonaalinen ehkäisy niin kannattaa silti kokeilla uudestaan koska ikäännyttyä kehosi toiminta muuttuu ja nyt niistä voikin olla apua. Tai sitten ihan suoraan vaan hormonikorvaushoidolle. 

Vierailija
64/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi!

Pitäiskö pääkoppas tarkistuttaa. 

Miksi? Kipujen takiako? 

Kyllä, olen kateellinen miehille jotka saavat elää lapsuuden ilman jokakk kipua, lapsen niin että vain hedelmöittävät naisen ja se on siinä.

Mitään säännöllistä miehenä olemiseen liittyvää kipua eivät miehet joudu kokemaan. Naisilla esim.vaihdevuodet vuotohäiriöineen voivat kestää jopa 10 vuotta. 

Voi kuule, esiteini-iän erektiot ovat helvetillisiä. Sukuelin on kuin rautakanki ja kipu sen mukainen. Parempi olla hiljaa, jos ei ole miehisiä kokemuksia. Naiset nyt vain on herkempiä valittamaan mitä miehet.

No ei varmasti voi verrata kipuun mitä naiset kokevat koko elämänsä sisäelimissään. Sinä voit vetää käteen ja helpottaa oloa sillä. Se raastava kipu sisäelimissä on ikävää. En tiedä pitäisikö itkeä vainä nauraa sun kommentille. Ei, miehet eivät tule kipua uskomaan tai mitä on olla nainen niin pitkään kun eivät sitä koe itse.

Minulla on 13 v tyttö ja 15 v poika. Poika ei ole toimintakyvytön mitään päivänä kuukaudessa kuten tyttöni. Ei joudu miettimään miten suojaa vaatteet ja lakanat vereltä, voiko mennä uimaan tai liikkatunnille jne tiettyyn  aikaan kuukaudesta.

Lapsella on yksityinen vakuutus eikä ole kuukautisiin liittyvien kipujen hoito edistynyt tässä 35 vuodessa mihinkään. En ala syöttämään hormoneita 13 vuotiaalle vain sen takia että on tyttö. 

Vierailija
65/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi!

Pitäiskö pääkoppas tarkistuttaa. 

Miksi? Kipujen takiako? 

Kyllä, olen kateellinen miehille jotka saavat elää lapsuuden ilman jokakk kipua, lapsen niin että vain hedelmöittävät naisen ja se on siinä.

Mitään säännöllistä miehenä olemiseen liittyvää kipua eivät miehet joudu kokemaan. Naisilla esim.vaihdevuodet vuotohäiriöineen voivat kestää jopa 10 vuotta. 

Voi kuule, esiteini-iän erektiot ovat helvetillisiä. Sukuelin on kuin rautakanki ja kipu sen mukainen. Parempi olla hiljaa, jos ei ole miehisiä kokemuksia. Naiset nyt vain on herkempiä valittamaan mitä miehet.

"Voi kuule"  mä olen ollut hyvin pitkän ajan suhteessa miehen kanssa, joka ei tee yhtään mitään muuta, kuin valittaa ihan koko ajan. Ihan koko ajan. Älä selitä mitään miesten valittamisista. Nyt on päässyt työterveyslääkärin suosioon (rahalla saa ja hevosella pääsee) nyt on juossut lähes vuoden kaikissa mahdollisissa testeissä. Ensi viikolla taas lisää ja sairaslomia vähän väliä vaikka minkä kiputilan takia 

Olen niin täynnä sitä valitusta. Niin he lv etin täynnä. Älä selitä miesten valittamattomuudesta. Viimeksi ihmetteli viime viikolla onko röyhtäisynsä erikoisen tuntuisia ja pitäskö niistä puhua lääkärin kanssa.

Vierailija
66/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jutut on ihan Ankkalinnaa :D 

Eipä siinä, tuntuu oman perheen "normaali" kipuvapaa* elämä aivan loistavalta. 

*Kipuvapaa siinä mielessä, että itsellä ja muksuillakin luita mennyt useampia harrastusten takia. Itsellä alaselän välilevyt paskana, mutta ei haittaa liikaa menoa, kunhan irvistelee sisäisesti ja puskee pahimman juimimisen läpi. Mutta kuuluu elämään ja yhtäkään juurisyynä ollutta harrastuspäivää en pois vaihtaisi. 

On kyllä joillakin tuo ihmiselämä vaikiaa. Kun ei ihan uimaankaan pääse ja jopa lomia pitää vähän miettiä.

Vierailija
67/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Vierailija
68/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kurjaa miehilläkin kun koko ajan joutuu kuuntelemaan akkojen valitusta.

Amen

Vierailija
69/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista vaivoista huolimatta valitsisin silti olla nainen. Naisena sitä ei elä puutteessa eikä elämän lanka ole se, mistä seuraavaksi lohkeaa. Elämää osaa myös elää yksin, aina ei tarvitse parisuhdetta. Naisena saa myös muilta naisilta sellaista tukea (ihan jo täällä pa-ska-palstallakin) etten usko miehillä sellaista olevan.

Vierailija
70/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kurjaa miehilläkin kun koko ajan joutuu kuuntelemaan akkojen valitusta.

Eihän miehet kuuntele. Itse paasaavat, ruikuttavat ja valittavat koko ajan, kuten sinäkin siinä, pikku piippivinku-incel.

Vierailija
71/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen siitä, että olen mies. Me miehet olemme jotain toista, mitä naiset eivät koskaan ole.

Vierailija
72/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Kipuvapaa siinä mielessä, että itsellä ja muksuillakin luita mennyt useampia harrastusten takia. Itsellä alaselän välilevyt paskana, mutta ei haittaa liikaa menoa, kunhan irvistelee sisäisesti ja puskee pahimman juimimisen läpi. Mutta kuuluu elämään ja yhtäkään juurisyynä ollutta harrastuspäivää en pois vaihtaisi. 

On kyllä joillakin tuo ihmiselämä vaikiaa. Kun ei ihan uimaankaan pääse ja jopa lomia pitää vähän miettiä.

Onko vaikeeta, kun ei ymmärrä miten eri ihmiset ovat erilaisia. 

Jos sua se selkäsi riittävästi sattuisi,  ehkä sitten pystyisit ymmärtämään  sitä, jota selkä särkee. 

Vierailija
73/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen siitä, että olen mies. Me miehet olemme jotain toista, mitä naiset eivät koskaan ole.

Oho... you don't say.

Vierailija
74/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeeta, kun ei ymmärrä miten eri ihmiset ovat erilaisia. 

Jos sua se selkäsi riittävästi sattuisi,  ehkä sitten pystyisit ymmärtämään  sitä, jota selkä särkee. 

Tai sitten selkää särkee ja that's it. Ei se siitä ruikuttamalla parane. 

Ihan samalla tavalla kuin urheillessa tulee jatkuvasti vastaan ihmisiä, joilta henkinen selkäranka napsahtaa poikki heti pienelle epämukavuusalueelle tultaessa ja toiset painaisi, kunnes lähtee fyysisesti taju. Ihmisiä on tosiaan erilaisia; osa on ihan pirun pehmeitä henkisesti. Hyvänä puolena on, että sitäkin voi harjoittaa, jos vaan kantti ja sitkeys kestää - eli se "sisu".

Mallia voi ottaa vaikka eläimistä. Niihin kun sattuu, ne eivät näytä sitä ulospäin. Evoluutio on opettanut, että valittajat hylätään laumasta ja syödään ensimmäisinä.

Vierailija
75/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen,  että saat lapsia. 

Vierailija
76/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule"  mä olen ollut hyvin pitkän ajan suhteessa miehen kanssa, joka ei tee yhtään mitään muuta, kuin valittaa ihan koko ajan. Ihan koko ajan. Älä selitä mitään miesten valittamisista. Nyt on päässyt työterveyslääkärin suosioon (rahalla saa ja hevosella pääsee) nyt on juossut lähes vuoden kaikissa mahdollisissa testeissä. Ensi viikolla taas lisää ja sairaslomia vähän väliä vaikka minkä kiputilan takia 

Olen niin täynnä sitä valitusta. Niin he lv etin täynnä. Älä selitä miesten valittamattomuudesta. Viimeksi ihmetteli viime viikolla onko röyhtäisynsä erikoisen tuntuisia ja pitäskö niistä puhua lääkärin kanssa.

Ei jumalauta, otan osaa! Työni puolesta tapaan välillä näitä miehiä, jotka ihan oikeasti valittavat ihan kaikesta, ovat oikeita naukujia. Omaa kroppaa tarkkaillaan ja OmaKantaa luetaan kuin Raamattua. Kaikki epikriisit ja labratulokset löytyy tulostettuna, kansioon järjestettynä. Todella raskaita ihmisiä.

Vierailija
77/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret on fiksumpia eikä tee lapsia.

Vierailija
78/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomioinut. Sitähän se on.

Vierailija
79/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hih,  näin meilläkin🤭 Huvittavaa.

Vierailija
80/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule"  mä olen ollut hyvin pitkän ajan suhteessa miehen kanssa, joka ei tee yhtään mitään muuta, kuin valittaa ihan koko ajan. Ihan koko ajan. Älä selitä mitään miesten valittamisista. Nyt on päässyt työterveyslääkärin suosioon (rahalla saa ja hevosella pääsee) nyt on juossut lähes vuoden kaikissa mahdollisissa testeissä. Ensi viikolla taas lisää ja sairaslo

Vau, en ole ainoa tämän ongelman kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi