Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä on paskaa

Vierailija
30.05.2025 |

Olen nyt 45 v ja koko elämän kärsinyt kuukautuskivuista jotka ovat olleet niin lamaannuttavia joskus että ole  oksentanut ja pystyn vain makaamaan kippurassa. Kivut joka kuukausi 12 v alkaen. Endo johon en ole saanut hoitoa.

Sain kaksi lasta ja molemmat raskaudet olivat yhtä tuskaa, toisessa oli rd ja toisessa muita komplikaatiota. Synnytys kesti toisessa 3 vrk ja päättyi hätäsektioon josta seurasi kaikenlaisia ongelmia. Hoidin vauvat yksin miestä ei paljon kiinnostanut. Molemmilla vauvoilla oli mm koliikki.

Nyt on alkaneet esivaihdevuodet, järkyttävät kivut muttei vuoto ala. Kaikenlaista paskaa oireita alkaen nivelkivuista. Lääkäriin ei pääse kuten en ole koskaan päässyt esim gynelle vaikka olisi mitä kipuja ollut. Viimeksi kävin gynellä 10 v sitten.

Miksi helvetissä naisten elämä on täynnä kipua lapsesta asti? Kuukautisiin kuuluu kipu sanoi lääkäri kun olin lapsi,,samoin kaikkea kipua on vähätelty mm synnytyksissä. 

Miehet myös pääsevät isyydestä helvetin helpolla. Hedelmöittyminen ja se on siinä. Nainen kasvattaa sitä ihmistä sisällään ja kokee jos ei kipua niin valtavat hormonitasojen vaihtelut.

Muistan kun heräsin sektiosta sairaalassa ja seuraavana päivänä olin jo suihkussa yksin  ja veri valui maahan, rinnat helvetin kipeät, tunsin että olen pelkkä kuori joka on antanut elämän toiselle ihmiselle. Pumppasin maitoa 2 tunnin välein sairaalan pumppuhuoneessa ( myös öisin 3 vrk synnytyksen ja hätäsektion  jälkeen)  jossa me äidit istuimme rintapumput rinnalla odottamassa maidontuloa.

Kun lapset olivat vauvoja hoidin heidät melkein yksin mies teki väitöskirjaa ja eteni urallaan. Nyt hänellä on 3xisompi palkka kuin minulla ja olemme eronneet,, riitelemme elatusmaksuista. Olen hoitanut nyt alakoulussa olevat lapset pääosin yksin, ja ura ei ole edennyt. Molemmat lapset ovat sairastelleet edelleen paljon,,ollut kaikkea keuhkokuumeesta mykoplasmaan ja hinkuyskään tänäkin vuonna. Lapset olleet isällään yhden yön tänä vuonna.

Teimme lapset kun mies halusi perheen.

Olen miettinyt kaiken järjettömyyttä naisten elämän kannalta. Tämä kaikki on todella epäreilua. Toisella lapsella alkoi kuukautiset ja kipuahan siitä tuli ja sotkua, helvetti siis alkoi 13 vuotiaana hänellä.

Miehet pääsevät niin helpolla tässä elämässä. En halua miesten haukkumisketjia ei ole heidän syy tämä biologia mutta miksi maailma on edelleen näin epäreilu 2025 ja naisen elämä yhtä kipua ja hormoneita? 

Olisinpa syntynyt mieheksi. Perheen saisi niin helposti, ilman kipuja.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada, tuossa iässä se pitäisi jo älytä. En muuten usko sepustukseen pätkääkään, sorry liia n paljon satuilua, mene hiukan kasvamaan jookos.

Vierailija
82/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei voi saada, tuossa iässä se pitäisi jo älytä. En muuten usko sepustukseen pätkääkään, sorry liia n paljon satuilua, mene hiukan kasvamaan jookos.

Mitä ihmettä taas??? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei jumalauta, otan osaa! Työni puolesta tapaan välillä näitä miehiä, jotka ihan oikeasti valittavat ihan kaikesta, ovat oikeita naukujia. Omaa kroppaa tarkkaillaan ja OmaKantaa luetaan kuin Raamattua. Kaikki epikriisit ja labratulokset löytyy tulostettuna, kansioon järjestettynä. Todella raskaita ihmisiä."

Erikoista. Suomalaista miestä  ei yleensä oma terveys kiinnosta eikä omakantoja lueta tai papereita mapitella. Oletko eduskunnan teekossa töissä?

Vierailija
84/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei jumalauta, otan osaa! Työni puolesta tapaan välillä näitä miehiä, jotka ihan oikeasti valittavat ihan kaikesta, ovat oikeita naukujia. Omaa kroppaa tarkkaillaan ja OmaKantaa luetaan kuin Raamattua. Kaikki epikriisit ja labratulokset löytyy tulostettuna, kansioon järjestettynä. Todella raskaita ihmisiä."

Erikoista. Suomalaista miestä  ei yleensä oma terveys kiinnosta eikä omakantoja lueta tai papereita mapitella. Oletko eduskunnan teekossa töissä?

Ihan julkisessa terveydenhuollossa. Meitä on moneksi, ei tässä muuta voi todeta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi