Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä on paskaa

Vierailija
30.05.2025 |

Olen nyt 45 v ja koko elämän kärsinyt kuukautuskivuista jotka ovat olleet niin lamaannuttavia joskus että ole  oksentanut ja pystyn vain makaamaan kippurassa. Kivut joka kuukausi 12 v alkaen. Endo johon en ole saanut hoitoa.

Sain kaksi lasta ja molemmat raskaudet olivat yhtä tuskaa, toisessa oli rd ja toisessa muita komplikaatiota. Synnytys kesti toisessa 3 vrk ja päättyi hätäsektioon josta seurasi kaikenlaisia ongelmia. Hoidin vauvat yksin miestä ei paljon kiinnostanut. Molemmilla vauvoilla oli mm koliikki.

Nyt on alkaneet esivaihdevuodet, järkyttävät kivut muttei vuoto ala. Kaikenlaista paskaa oireita alkaen nivelkivuista. Lääkäriin ei pääse kuten en ole koskaan päässyt esim gynelle vaikka olisi mitä kipuja ollut. Viimeksi kävin gynellä 10 v sitten.

Miksi helvetissä naisten elämä on täynnä kipua lapsesta asti? Kuukautisiin kuuluu kipu sanoi lääkäri kun olin lapsi,,samoin kaikkea kipua on vähätelty mm synnytyksissä. 

Miehet myös pääsevät isyydestä helvetin helpolla. Hedelmöittyminen ja se on siinä. Nainen kasvattaa sitä ihmistä sisällään ja kokee jos ei kipua niin valtavat hormonitasojen vaihtelut.

Muistan kun heräsin sektiosta sairaalassa ja seuraavana päivänä olin jo suihkussa yksin  ja veri valui maahan, rinnat helvetin kipeät, tunsin että olen pelkkä kuori joka on antanut elämän toiselle ihmiselle. Pumppasin maitoa 2 tunnin välein sairaalan pumppuhuoneessa ( myös öisin 3 vrk synnytyksen ja hätäsektion  jälkeen)  jossa me äidit istuimme rintapumput rinnalla odottamassa maidontuloa.

Kun lapset olivat vauvoja hoidin heidät melkein yksin mies teki väitöskirjaa ja eteni urallaan. Nyt hänellä on 3xisompi palkka kuin minulla ja olemme eronneet,, riitelemme elatusmaksuista. Olen hoitanut nyt alakoulussa olevat lapset pääosin yksin, ja ura ei ole edennyt. Molemmat lapset ovat sairastelleet edelleen paljon,,ollut kaikkea keuhkokuumeesta mykoplasmaan ja hinkuyskään tänäkin vuonna. Lapset olleet isällään yhden yön tänä vuonna.

Teimme lapset kun mies halusi perheen.

Olen miettinyt kaiken järjettömyyttä naisten elämän kannalta. Tämä kaikki on todella epäreilua. Toisella lapsella alkoi kuukautiset ja kipuahan siitä tuli ja sotkua, helvetti siis alkoi 13 vuotiaana hänellä.

Miehet pääsevät niin helpolla tässä elämässä. En halua miesten haukkumisketjia ei ole heidän syy tämä biologia mutta miksi maailma on edelleen näin epäreilu 2025 ja naisen elämä yhtä kipua ja hormoneita? 

Olisinpa syntynyt mieheksi. Perheen saisi niin helposti, ilman kipuja.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hankkiutuu jatkuvasti raskaaksi, ettei tule kuukautisia ja tekee parin kuukauden välein abortin, ettei tule lapsia ja niitä raskauteen tai synnytykseen liittyviä tuskia ja sairauksia, niin näin helpostiko nämäkin ratkesi?

Vierailija
42/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei miehen suusta tule ymmärrystä naisille näissä asioissa. Mitään empatiaa esim kipujen takia on turha odottaa.

Itse olet miehesi valinnut.

Vierailija
44/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helv...Nyt soitat terkkaan ja sanot et kohta tapahtuu jotain jos et pääse lääkäriin. 

Kohdunpoisto helpottaa kipuja. Seuraavana vaihdevuosi hoito. Otappas nyt ja hoida itsesi kuntoon .

Vierailija
45/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen elämä ei ole paskaa. Sinun elämäsi on.

Suurimmalla osalla kenet tunnen on ollut kipuja lapsesta lähtien. On lapsia itsellä tai ei. Se on se juttu. Jos olet nainen kipuja on riippumatta omista valinnoistasi. 

Vierailija
46/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei miehen suusta tule ymmärrystä naisille näissä asioissa. Mitään empatiaa esim kipujen takia on turha odottaa.

Kyllä tämä koskee ylipäätään miehiä. Ei vain parisuhteessa. Eivät miehet ymmärrä näitä asioita. Ihan jo kun katsoo omia lapsia, tyttö ja poika  niin tyttö joutuu kärsimään kivuista ja vuodosta jo nyt ja poika saa mennä ilman huolia ( 15 v). Ei voi lomareissua tms varata mihin vain ajankohtaan vuodon takia. 

Vierailija
47/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 45 ja lapsesi alakoulussa eli teit lapsesi noin 33-38-vuotiaana? Eli et kauhean nuorena. Mitä puuhasit ne 15 ekaa vuotta aikuisena?

Vierailija
48/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin kenet sain. Ei ole paljon ollut valinnanvaraa. 

Vierailija
49/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin endo. minut on leikattu 2 kertaa suklakystan takia kun uusiutui :-( Kerran tuli kompplikaatio ja aloin vuotaa leikkauksen jälkeen, pelkäsin että nyt kuolen. Nyt joudun käyttämään pillereitä ettei kysta uusiudu ja niitä täytyy seurailla. minullakin ollut pahoja kuukautiskipuja että joutunut lähteä päivystykseenkin. Kaikki tämä ja en edes halua lapsia. Voimia sinulle. 

Mulla on enduro. Honda. Joskus radalla ranteet kipeytyy. Voi kun olisin nainen niin ei olisi näin epäreilua.

t. Mies

Vierailija
50/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hankkiutuu jatkuvasti raskaaksi, ettei tule kuukautisia ja tekee parin kuukauden välein abortin, ettei tule lapsia ja niitä raskauteen tai synnytykseen liittyviä tuskia ja sairauksia, niin näin helpostiko nämäkin ratkesi?

Tai jos ihan vaan yksinkertaisesti hankkii hormonaalisen ehkäisyn mikä niukentaa kuukautiset tai jättää ne jopa kokonaan pois?

Vierailija
51/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet 45 ja lapsesi alakoulussa eli teit lapsesi noin 33-38-vuotiaana? Eli et kauhean nuorena. Mitä puuhasit ne 15 ekaa vuotta aikuisena?

? Miten se tähän liittyy? 

Olen opiskellut, ollut töissä. Kaksi aikaisempaa suhdetta ennen lasten isän kanssa avioitumista päättyivät eroon ( miehet löysivät toisen). 

Olisin kärsinyt kivuista myös ilman lapsia, kuten mainitsin helvetti alkoi itsellä 12 vuotiaana kipuineen.

Vierailija
52/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi!

Pitäiskö pääkoppas tarkistuttaa. 

Miksi? Kipujen takiako? 

Kyllä, olen kateellinen miehille jotka saavat elää lapsuuden ilman jokakk kipua, lapsen niin että vain hedelmöittävät naisen ja se on siinä.

Mitään säännöllistä miehenä olemiseen liittyvää kipua eivät miehet joudu kokemaan. Naisilla esim.vaihdevuodet vuotohäiriöineen voivat kestää jopa 10 vuotta. 

Voi kuule, esiteini-iän erektiot ovat helvetillisiä. Sukuelin on kuin rautakanki ja kipu sen mukainen. Parempi olla hiljaa, jos ei ole miehisiä kokemuksia. Naiset nyt vain on herkempiä valittamaan mitä miehet.

Vierailija
53/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin endo. minut on leikattu 2 kertaa suklakystan takia kun uusiutui :-( Kerran tuli kompplikaatio ja aloin vuotaa leikkauksen jälkeen, pelkäsin että nyt kuolen. Nyt joudun käyttämään pillereitä ettei kysta uusiudu ja niitä täytyy seurailla. minullakin ollut pahoja kuukautiskipuja että joutunut lähteä päivystykseenkin. Kaikki tämä ja en edes halua lapsia. Voimia sinulle. 

Mulla on enduro. Honda. Joskus radalla ranteet kipeytyy. Voi kun olisin nainen niin ei olisi näin epäreilua.

t. Mies

Olisi hienoa jos miehet joutuisivat elämään vaikka vuoden naisena. Ensin tyttöinä, sitten synnytysiässä ja sitten vaihdevuosissa. 

Loppuisi vittuilu.

Vierailija
54/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja kehitysmaissa syntyneillä se vasta vaikeaa onkin. Moni syntyy myös pahasti vammautuneena, sairastuu vakaviin tauteihin jne. Koko ihmisenä olo on pelkkää caccaa? Ei ole - vain muutamilla on. Jostain syystä ne, joilla on oikeasti vaikeinta, eivät yleensä vaikeroi asian suhteen. Kermapyllyt vaikeroi. 

Ota itseäsi niskasta, pihistä muualta ja mene lääkäriin. 

Mystisesti ihmiskunta on selvinnyt tänne asti, kun näitä juttu lukee.... 

"Naisena olo on..." on ylipäätään absurdi yleistys; kenties olet tilastopoikkeama? Tai koet asian vahvemmin kuin kanssa"siskosi".

Vierailija
55/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun onnekkaisiin, sillä kuukautiset eivät ole koskaan olleet kivuliaat, ja nyt hormonikierukan myötä edes vuotoa ei ole ollut. MUTTA minunkin mielestä on epäreilua, että monet joutuvat kivuista kärsimään "naistenvaivojen" takia. Ja joo, lääkärissä voidaan hoitaa vaivat, mutta onhan sekin väärin että nainen joutuu maksamaan itsensä kipeäksi vain jotta voisi olla kivuton. Eli en nyt ihan ymmärrä tätä miten tuo lääkärissä ja gynellä käynti poistaa tätä lähtökohtaista epätasa-arvoa, kun ei tarvisi tätäkään tehdä jos kipuja ei olisi.

Vierailija
56/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Naiseus ei ole paskaa. Naisena eläminen meninistikulttuurissa sen sijaan ...

Mutta kukaan ei pakota naista elämään osana meninistikulttuuria. Ei tarvitse kuunnella meninistien valheita, ei synnytellä heille lapsia, ei olla spermaviemäri, ei yhtään mitään. Voi vaan nauttia elämästä ja luonnosta, kulttuurista ja taiteesta. Niiltä osin kun se on nautinnollista siis.

Vierailija
57/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos ihan vaan yksinkertaisesti hankkii hormonaalisen ehkäisyn mikä niukentaa kuukautiset tai jättää ne jopa kokonaan pois?

Mulle ei sopineet hormoniehkäisyt. Ja miksi tykittäisin itseeni hormoneita kun en tarvitse ehkäisyä? 

Miksi naiset joutuvat käyttämään hormoneita koko elämänsä ja sitä tarjotaan hoidoksi lapsesta lähtien? 

Vierailija
58/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runsaat kuuakutiset on kyllä p*skaa. oispa niihin saanut avun aikaisemmin mutta luulin että se on "normaalia"

If a person bleeds one week and dont die, dont trust that kind of a person

Vierailija
59/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja kehitysmaissa syntyneillä se vasta vaikeaa onkin. Moni syntyy myös pahasti vammautuneena, sairastuu vakaviin tauteihin jne. Koko ihmisenä olo on pelkkää caccaa? Ei ole - vain muutamilla on. Jostain syystä ne, joilla on oikeasti vaikeinta, eivät yleensä vaikeroi asian suhteen. Kermapyllyt vaikeroi. 

Ota itseäsi niskasta, pihistä muualta ja mene lääkäriin. 

Mystisesti ihmiskunta on selvinnyt tänne asti, kun näitä juttu lukee.... 

"Naisena olo on..." on ylipäätään absurdi yleistys; kenties olet tilastopoikkeama? Tai koet asian vahvemmin kuin kanssa"siskosi".

Et tiedä minusta mitään tai kokemuksistani. Kerroin tässä asioita liittyen naisena oloon. 

Olen kokenut paljon enemmän kuin keskimäärin ihmiset ovat kokeneet.

En vertaa elämääni kehitysmaahan vaikka epäilemättä siellä se elämä naisena vasta karmeaa onkin. 

Vierailija
60/84 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Naiseus ei ole paskaa. Naisena eläminen meninistikulttuurissa sen sijaan ...

Mutta kukaan ei pakota naista elämään osana meninistikulttuuria. Ei tarvitse kuunnella meninistien valheita, ei synnytellä heille lapsia, ei olla spermaviemäri, ei yhtään mitään. Voi vaan nauttia elämästä ja luonnosta, kulttuurista ja taiteesta. Niiltä osin kun se on nautinnollista siis.

Luonto on jees. Ja eräkulttuuri, etenkin metsästys ja kalastus. Väkinäinen esittävä kulttuuri ja taide on pelkkää laiskojen ihmisten kehittelemää puuhastelua ja huomiohakuisuutta omille askarteluilleen. Akkojen ja naisasiamiesten hommia. Normi-ihminen kasvaa tuosta taiteiluvaiheesta ulos viimeistään ala-asteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä