Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku YO juhlissa - nyt jyrähtää Kape Aihinen

Vierailija
30.05.2025 |

Kape Aihinen teilaa juhlissa usein tarjottavan suupalan: Kova ährääminen

Huippukokit kertovat vinkkinsä päättäjäisviikonlopun ja kesän juhlien ruokatarjoiluihin.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011261076.html?utm_medium=promobox&utm…

Kommentit (255)

Vierailija
181/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollainen keski-ikäinen patu trendeistä tietää? Ehkä osaa kokata, mutta voileipäkakut ovat juuri nyt viimeisintä huutoa anteeksi vaan.

Vierailija
182/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, voileipäkakku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kape sanoo että voileipäkakku on tunkkaista ja rasvaista. Se on totta 

raikkaita voileipiä mieluummin 

Vierailija
184/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin mielestä tarjoilun on 100 % oltava sellaista, mistä he tykkäävät? Jos tälle linjalle mennään, jää jäljelle vain vesi, sillä oli pöydässä mitä vain, aina on joku, joka ei tykkää. Hyökkääkö ne syötävät kimppuun vai hyppäävätkö väkisin lautaselle tai suuhun? 

Vierailija
185/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan malliin? Nehän grillaavat esim. itsenäisyyspäivänään jne.

Ilmasto ja kulttuuri erilaiset, sekä perinteetkin.

Suomessa harvalla on uima- allas takapihallaan, eikä sääkään suosi grillausta vielä tässä vaiheessa. Ja tuleehan tuosta jotenkin junttifiilis, ei sovi yo- juhliin...

Vierailija
186/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti.

Juhla on ylioppilaan juhla. Hän ei useinkaan ole boomer.

Kun tarjottavat ovat valmiita, helposti jälkiruokalautaselta syötäviä, niin voidaan keskittyä itse asiaan eli siihen ylioppilaaseen.

Miksi grillattu ruoka muka estäisi ylioppilaaseen keskittymisen? Järjetöntä. Jos ei olla pöydän ääressä, lautaselta syöminen ei ole edes helppoa ja kätevää vaan vaivalloista. Ulkona seisaaltaan tavata

Saathan sinä grillata, jos se sinusta on hyvä ajatus. Ei sitä kukaan estä. :D

Viestisi on turha ja väärässä keskustelussa. Katsos kun täällä ei ole puhutti a) mun juhlista tai b) grillaamisen luvallisuudesta laisinkaan.

Kyse oli mekanismista, jolla grillaaminen estää ylppäreiden sankariin keskittymisen. Sitä ei ole viel

On. Lue ketju alusta alusta uudelleen ja yritä sisäistää lukemasi. Yritä kovasti. Pinnistele oikein. Pinnistele, pinnistele.

Vierailija
187/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä allergiat on ihan perheessä ja lähisuvussa. On poika maidolle ja vehnälle. Laktoositommua ollaan minun molemmat veljet ja minä itse. Miehen suvussa kala ja kanamuna...jos olisin jättänyt kutsumatta allergiset tai muut ruokarajotteiset ei olisi ollut mitään lasten isoja juhlia ollenkaan. Mutta kun olen tottunut, ei ole mitään ongelmaa. 

No eihän siinä oikeasti olekaan ongelmaa.

Toinen miniäni ei syö punaista lihaa. Toinen miniäni on gluteeniton ja laktoositon.

Helposti löytyy hyvät tarjottavat arkeen ja juhlaan. Se on asennekysymys. :)

Vierailija
188/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä allergiat on ihan perheessä ja lähisuvussa. On poika maidolle ja vehnälle. Laktoositommua ollaan minun molemmat veljet ja minä itse. Miehen suvussa kala ja kanamuna...jos olisin jättänyt kutsumatta allergiset tai muut ruokarajotteiset ei olisi ollut mitään lasten isoja juhlia ollenkaan. Mutta kun olen tottunut, ei ole mitään ongelmaa. 

No eihän siinä oikeasti olekaan ongelmaa.

Toinen miniäni ei syö punaista lihaa. Toinen miniäni on gluteeniton ja laktoositon.

Helposti löytyy hyvät tarjottavat arkeen ja juhlaan. Se on asennekysymys. :)

Molemmat ovat vielä niin ihania ja hyväkäytöksisiä, etteivät koskaan tee numeroa, jos jossain ei sopivaa syötävää löydykään.

Nauttivat juhlasta kuten muutkin. Eikä kai juhliin muutenkaan mennä syömään? :D

Vierailija
189/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän sörssätään kaikenmoista. Majoneesia ja vielä pahempaa, vegaanisia emulsioita. Noloa, kun ottaa kohteliaisuudesta vähän , mutta jääkin yhteen suupalaan kun yllättää makukakofonialla.

Vierailija
190/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas vain olikin asiantuntevia kommentteja kokeilta.

Tulee mieleen junttikansa, joka on tullut juhliin vain syömään ja odottaa mättöannostaan grillin vieressä kuola valuen lautaset käsissään. :D

Varsinaiset ylioppilasjuhlat. :D

Vierailija
191/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollainen keski-ikäinen patu trendeistä tietää? Ehkä osaa kokata, mutta voileipäkakut ovat juuri nyt viimeisintä huutoa anteeksi vaan.

Vaikka eivät olisikaan, niin kyllä se voileipäkakku siellä muun tarjottavan mukana menee joka tapauksessa.

Suomessa on muutenkin todella hyvät ja monipuoliset tarjottavat juhlissa.

Kyllä sinne voileipäkakkukin mukaan sopii.

Vierailija
192/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän sörssätään kaikenmoista. Majoneesia ja vielä pahempaa, vegaanisia emulsioita. Noloa, kun ottaa kohteliaisuudesta vähän , mutta jääkin yhteen suupalaan kun yllättää makukakofonialla.

Tarkoitus on ottaa sitä, mitä haluaa. Lapsikin sen osaa.

Vierailija
193/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Minulle opetettiin jo pikkulapsena, että ota kohteliaasti vain vähän. Jos et pidä siitä, niin voit huomaamattomasti jättää sen syömättä.

Vierailija
194/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kape aihinen on junttipelle.

Vierailija
195/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas vain olikin asiantuntevia kommentteja kokeilta.

Tulee mieleen junttikansa, joka on tullut juhliin vain syömään ja odottaa mättöannostaan grillin vieressä kuola valuen lautaset käsissään. :D

Varsinaiset ylioppilasjuhlat. :D

No mutta grillimaisteri/kokki saa olla illan päätähti.

Vierailija
196/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kape aihinen on junttipelle.

Mitä muuta voi olettaa mieheltä, joka pitää haastaa oikeuteen, että tajuaa huolehtia omista lapsistaan.

Vierailija
197/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuoreet raaka-aineet. Suolaa ja pippuria."

Kape Aihinen, aikamme suuri kokkinero

Vierailija
198/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuoreet raaka-aineet. Suolaa ja pippuria."

Kape Aihinen, aikamme suuri kokkinero

:D

Vierailija
199/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää miten epämukavaa voi olla jos on huippukokki suvussa ja pitää juhlat järjestää :D

Saa kai sen jättää kutsumatta? Ei meillä muutenkaan kutsuta sellaisia, joilla on kusi noussut päähän.

Vierailija
200/255 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi maksaa vanhemmilleen keskimäärin 130 000 €. 

Suolaa suolaa enemmän suolaa. Pippuria ja tuoreita raaka-aineta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi