Voileipäkakku YO juhlissa - nyt jyrähtää Kape Aihinen
Kape Aihinen teilaa juhlissa usein tarjottavan suupalan: Kova ährääminen
Huippukokit kertovat vinkkinsä päättäjäisviikonlopun ja kesän juhlien ruokatarjoiluihin.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011261076.html?utm_medium=promobox&utm…
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Grillisapuskaa yo juhlissa? Teemana on nuoruus, keveys ja hilpeys. Mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi.
Sen lisäksi tarjottavien on hyvä olla helposti syötäviä jälkiruokalautaselta. Kaunis juhlava pöytä, missä on tarjottavat valmiina, on juhlien järjestäjällekin mieluinen vaihtoehto. Ehtii seurustella vieraiden kanssa ja osallistua juhliin.
Grillatessa se koko homma pyörii sen grillin ympärillä. Kelle tuli tämä, nyt on valmiina tämä jne.
Tarkoitus on keskittyä siihen ylioppilaaseen. Ei grilliin.
Jyrähtämiset sikseen!
Vieraat tuovat jonkun lahjan! Mutta itse vieraat tekevät juhlasta juhlan. Ei ole mikään varainkeruutapahtuma.
Kaikilla on jotain tarjottavaa. Varojensa mukaan.
Toivottavasti kaikille jää hyvä mieli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan noista ns. huippukokeista ei ole ymmärtänyt ylioppilasjuhlien luonnetta: siellä piipahdetaan onnittelemassa ylioppilasta, nautitaan jotain mitä tarjolla on, mutta tärkeintä on se ylioppilas itse. Sitten lähdetään onnittelemaan seuraavaa. Ei siis mitkään päivälliskutsut rajatulle ryhmälle.
Ehkä olen liian rantaruotsalainen, vaikka aivan suomenkielinen olenkin.
Mikä vakio-oletus tämä on, että jokaisella on ihan huimana eri ylppäreitä ?
Ei kaikilla ole mikään suunnattoman suuri suku/lähipiiri
Niin? Joka tapauksessa ne ovat juhlat, jossa pääosassa on juhlittava. Se ylioppilas. Ei se, että vieraat mättävät mahansa täyteen grilliruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku on ongelmallinen , jos on ruokarajoitteisia. Kala-allergiaa, jolloin liha käy, lihattomia, että kala käy, vegejä, muna-allergisia, tomaatti-allergisia. Kovin monenlaista voileipäkakkua ei kai kukaan halua tarjota. Voileipäkakkuun kun perinteisesti ympätään tavaraa laidasta laitaan. Itse en välitä voileipäkakuista, syön mielummin vaikka graavisiika- tai graavilohiruisleivän.
älä kutsu oikuttelijoita.
Mulla ei moiset ääliöt pysyisi edes ystävinä. Miksi kerätä ympärilleen ankeuttajia?
Allergialle nyt ei mitään voi. Juhlien järjestäjä voi tehdä parhaansa ruokarajoitteita ajatellen, mutta jos ei siltikään jollekin käy, niin tuskinpa siitä kukaan meteliä nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan noista ns. huippukokeista ei ole ymmärtänyt ylioppilasjuhlien luonnetta: siellä piipahdetaan onnittelemassa ylioppilasta, nautitaan jotain mitä tarjolla on, mutta tärkeintä on se ylioppilas itse. Sitten lähdetään onnittelemaan seuraavaa. Ei siis mitkään päivälliskutsut rajatulle ryhmälle.
Ja sinäkö sitten niiden juhlien tähti olet? Jonkun nuoren ylppärit on järjestetty juuri sinua ajatellen? Sinun Tähtihetkesi.
Aikoinaan tilasin juhliimme vinon pinon voileipäkakkuja ja jonkin verran sushia.
Sushit loppuivat heti alkuunsa, kun taas voileipäkakku ei käynyt kaupaksi lainkaan. Jouduin laittamaan pakkaseen loput voileipäkakut ja syömään niitä itse kauan sen jälkeen.
EI enää ikinä voileipäkakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatat olla lähisukulainen, joka on kutsuttu vain koska on "pakko". Tai epäonnistuneen valinnan seurauksena kummitäti/ setä joka on pakko kutsua. Joka tapauksessa et ole tulossa juhliin onnittelemaan ylioppilasta, vaan syömään ja juomaan minkä napa vetää. Minäminäminäminäminä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hans Välimäki on eri mieltä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hans-valimaen-miehinen-suositus-juh…
😱😱😱 kuulostaa kammottavalta
Mun mielestä kammottavalta siinä kuulostaa vain se makkara. Muutenhan tuo on ihan helpon ja hyvän tuntuinen kakku. Sen makkaran sijasta voisi laittaa jotain muuta. Vaikka kinkkusilppua.
En ole muuten ikinä tykännyt niistä voileipäkakuista, joissa on käytetty myös ruisleipää tai jopa vain pelkästään sitä. Siitä tulee liian tiukkaa tavaraa ja ruisleipä maistuu liikaa.
Makkara on minusta sopivaa vain eväsleipiin ja siihenkään ei mikä tahansa makkara. Jotkut maistuu liikaa rasvalta.
Jänskä. Eniveis hyvä voileipäkakku on ihan yliveto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylppäreiden lisäksi voi olla muitakin valmistujaisia. Ammattikoulusta, ammattikorkeakoulusta tai yliopistosta. Eikä tarvitse olla kuin kahdet, niin kummassakaan paikassa ei halua syödä kuin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan tilasin juhliimme vinon pinon voileipäkakkuja ja jonkin verran sushia.
Sushit loppuivat heti alkuunsa, kun taas voileipäkakku ei käynyt kaupaksi lainkaan. Jouduin laittamaan pakkaseen loput voileipäkakut ja syömään niitä itse kauan sen jälkeen.
Ajatella niin.
No näpräile niitä sushejasi. Jos tulee 20 vierasta, niin niitä saat sitten väännellä. Koita saada niistä vielä se homeen maku pois. Ne pilaantuu nopeasti. Jossain ravintoloissakin on käynyt näin.
Syödäänkö muuten niitä susheja sitten kahvin kanssa? En ole ikinä saanut niitä kenenkään kodeissa, ainoastaan ravintoloissa. Aina ne on olleet pettymys.
Minusta voileipäkakku on hyvä suolanen, kuivakakku ja täytekakku myös hyvät. Itse menen huomenna valmistujaisiin vegaaniperheelle, heillä on aina hyvät ja runsaat tarjottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grillisapuskaa yo juhlissa? Teemana on nuoruus, keveys ja hilpeys. Mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi.
Sen lisäksi tarjottavien on hyvä olla helposti syötäviä jälkiruokalautaselta. Kaunis juhlava pöytä, missä on tarjottavat valmiina, on juhlien järjestäjällekin mieluinen vaihtoehto. Ehtii seurustella vieraiden kanssa ja osallistua juhliin.
Grillatessa se koko homma pyörii sen grillin ympärillä. Kelle tuli tämä, nyt on valmiina tämä jne.
Tarkoitus on keskittyä siihen ylioppilaaseen. Ei grilliin.
Aivan. Grillijuhlat on ihan sama kuin lettukestit. Ihmiset odottaa malttamattomana omaa lettuaan. Kun viimeinenkin on lettunsa saanut, on muut jo perin kyllästyneet odottamaan uutta kierrosta. Kahvikin on jäähtynyt moneen kertaan. No, tässä nyt ei ollut kyse lettukesteistä, mutta aina tämmöiset paikan päällä yksi kerrallaan tarjottavat syötävät on vaikeita silloin jos ihmisiä on paljon.
Mun on tehnyt 2 viikkoa mieli voileipäkakkua, mutta ei ole juhlia tänä keväänä. Viime keväänä oli veljen vauvan ristäiset, siellä oli voileipäkakkuja kaiken sorttisia!
Jos ei ole voileipäkakkua, niin voi olla järjestämättä juhlia tyyliin ollenkaan. :(
Ja sen vielä sanon suurena juhlaihmisenä, että salaatit on aina pettymys, paitsi ehkä joku überhyvä perunasalaatti antwerpeniläisellä perinnereseptillä tehtynä. Ne on sellainen "Ah onpa ihania! Ja raikkaita ja terveellistä! Oijoi!" mutta oikeasti lähinnä ottaa päähän pyöritellä salaatinlehteä ja kurkunpalaa tökkiä lautasta sylissä tasapainotellen.
Kape voi grillailla ihan kaikessa rauhassa.
Ylipäätään kuinka monessa kodissa tai juhlapaikalla on grillausmahdollisuus? Ja sen hinta.. Haju.. Sotkuisuus. Sitä paitsi: grilliruoka on yleensä ärsyttävää nyhräystä ja pahaa. Kiva siinä valkeassa kotelomekossa Ritva-tädin jyrsiä ribsiä ja maissia hampaanvälit kuorta täynnä.
Minähän laitan tarjolle mitä haluan töräytteli ties mitkä tossunkuluttajat mitä vaan. Usein toivotaan voileipäkakkua suolaiseksi tarjottavaksi. Sitten kun hyväksi todetut reseptit ei enää kelpaa saatan tarjota jotain muuta. Todennäköisemmin en tarjoa enää yhtään mitään. Tehkööt itse kun paremmin tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Juuri pari päivää sitten luin jutun Henri Alenin mielipiteestä. Hänen mielestä voileipäkakku on upea juhlaruoka ja on hyvä kun sitä on tarjolla varsinkin kalaversioina. Hän taas haukkui kaikki cocktail lihapullat, nakit jne. et niistä pitäisi jo luopua. Lihapullia hänkin varmaan tukisi jos olisivat itse tekemiä.
Henri Alen onkin ihana ja järkevä. Ymmärtää hyvän ruuan, tunnelman ja elämän päälle! Tämä näkyy hänen ravintoloissaan myös. Sitä paitsi hänellä on ihana koira, se näkyy somessa!
Aihinen voisi olla hiljaa ja pitää mölyt mahassaan. Voileipäkakku on mitä parhainta tarjottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti, sushia yo-juhlissa! Et oo tosissas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä voileipäkakku out,on jäänne jostain 70-80 luvulta,ovat yleensä mauttomia ja kuivia tai lötköjä.En ole koskaan pitänyt niistä,olen ammattikokki.
Voileiäkakut ovat tulleet uudestaan.
Opettele tekemään kunnollisia. Ei tarvii olla mautonta lötköä. Eikä raskaita majoneesitäytteitä.
Lounaskokki
Voi luoja, toivottavasti tästä kurasta päästään eroon
Vinkkinä, että voit jättää tuota kuraa syömättä. Kyllä sille ottajia on ja myös sulle jotain mieluista löytyy.. Pidä myös suusi kiinni, äläkä möläytä isäntäväelle hölmöjä mielipiteitäsi.
Huippukokki suvussa olis kiva.
Jyrähtelijöitä, ärähtelijöitä, täräyttäjiä en taas jaksais yhtään. Enkä paaluttajiakaan, mutta se taas johtuu siitä että olen itse paalufirmassa töissä.
M44