Hajuherkät vastatkaa
Sain työpaikalla harmia kookosöljyn käytöstä vaikka tuote on täysin luonnollinen eikä siihen ole lisätty hajuja. Toki siinä on mieto, oma tuoksunsa jos läheltä haistaa. Tilanne oli mielestäni naurettava, enkä suostunut lopettamaan sen käyttöä tai vaihtamaan johonkin muuhun. Lopulta minulle annettiin oma työhuone, mistä olen kyllä kiitollinen sillä ei enää tarvitse kuunnella turhaa urputusta. Hassuinta on että tämä henkilö joka näki niin paljon vaivaa kookosöljystäni, hilluu viikonloppuisin baarien hajukakofoniassa, eikä hajut siellä haittaa ollenkaan. En jaksa uskoa että kookosöljy on paha ollenkaan, sehän on täysin luonnollinen.
Se että lähdetään yksisilmäisesti kieltämään kaikki hajut niin valitettavasti maalma on täynnä hajuja, kukkien tuoksua, ruoka tuoksuu, miten muuten kokkaatte sillä kaikki ruoan laitossa tuoksuu. Hedelmät tuoksuvat ja vihannekset. En ymmärrä näiden hajustettomuutta kitisevien pointtia? Tuskin kaikista hajuista kärsitte tai sitten teille pitää varata joku desinfioitu tila laitoksesta ja syöttää hajustettomia pillereitä. Toivottavasti ulostuksenne ei haise, kai muistit kieltää sitäkin haisemasta, virtsaamisesta puhumattakaan. Tuntuu että hajustettomuudesta on tullut tapa kontrolloida muita työkavereita, joskus jopa savustaa muita pihalle. Mä oon saanut tosi huonon käsityksen näistä kontrollifriikeistä, usein heillä ei ole edes lääkärintodistusta herkkyyksistään vaan he kitisevät kitisemisen ilosta. Ette voi sitten matkustellakaan sillä maailmalla arvostetaan hajuja.
Kommentit (108)
Luultavasti se mode on elämäänsä kyllästynyt vanhapiika, jolla ei oo muuta tekemistä kuin sekaantua toisten juttuihin. Taitaa olla kaverit vähissä.
Mieheni mielestä kookoksessa on vahva, pistävän paha maku. Suvussa on ilmeisesti supermaistajia muitakin. Mahdollisesti jotkut haistavat kookoksen myös eri tavalla kuin me muut.
Luonnollista on myös haisunäädän tuoksu. Jostain syystä sitä kaikki välttelevät luonnossakin saamasta siitä suihkausta päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mitä tohonkin nyt sanoisi. Miksi sä kuvittelet, että luonnon kukat ottaisi henkeen? Tai muut luonnolliset hajut. Ei niitä ole tehty keinotekoisesti.
Minkä laatuista kookosöljyä olet käyttänyt? Ja kuinka paljon?
Kyllä ne luonnon kukat ottaa henkeen. Kaikki voimakkaat tuoksut ottaa henkeen, mikäli siihen taipumus on. Ei tarvi olla yliherkkä. Ihan vaan vaikka astma riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla tuoksut ovat kiellettyjä! Erittäin hyvä asia.
Mitä jos tuoksuu hieltä? Saako potkut?
Hiki haisee, samoin paska. Ei niitä kaunistella tuoksuina. Tuoksu kuvaa miellyttävää, haju on epämiellyttävä.
Jouduin vaihtamaan ammattia, kun en kestänyt asiakkaiden hajusteita. Työstä ei tullut mitään, kun aloin yskiä oksentamiseen asti ja ääni meni. Ja minulla on diagnoosina lievä astma, ei sen ihmeempää.
Kookos ja vanilja laukaisee monille migreenin.
Miksi moden pitää sekaantua juttuihin ja sitten kun jää alakynteen niin alkaa sensuroimaan juttuja. Tosi lapsellista ja idioottimaista. Jos kantti ei kestä kritiikkiä niin älä sitten osallistu keskusteluihin.