Kuinka iso eläke teillä on
Katsoin työeläkeotteen ja eläke olisi 2000 euroa. Joko voisin lopettaa työt? Kyllä tuolla jo maalla pärjäisi. Tosin eläkeikään on vielä 10 vuotta, mutta voisin elää pääomatuloilla ja tehdä vähän töitä yrittäjänä. Olen opettaja ja tuntuu, etten enää jaksa.
Kommentit (199)
3400,00 euroa jää käteen, kun pääsen viidenvuoden päästä eläkkeelle.
Järkyttävän isoja eläkkeitä ihmisillä täällä
`ikänsä töitä tehnyt`
Vierailija kirjoitti:
eläkkeellä ei tarvi autoa
ei tarvi ostaa työvaatteita
ei tarvi syödä kalliiita työpaikkalounaita
pelkkää säästöä
Eläkkeellä syöt lääkkeitä ja juokset lääkärillä. Ostat siivousapua.
Miten h-lvetissä kaikilla on noin suuret eläkkeet?
Minä en ainakaan tule toimeen nykyisellä alle 5000 euron eläkkeellä.
Miksi rikkaat kirjoittelee vauva palstalle? Mä tekisin noilla rahoilla aivan jotain muuta.
Olin ahkera ja siitä saan kiittää suht hyvää eläkettä naisena. Hieman vajaa kolme tonnia. Käteen jää n 2200- 2300. Kuten sanoin oli ahkera ja tein töitä jopa kolmelle työnantajalle muutaman vuoden ajan ennen kuin jäin eläkkeelle. Silloin kun jäin eläke laskettiin siten että viimeisen kymmenen vuoden ajalta kolme parasta vuotta ja keskiarvo siitä
Suomeen on myös tulossa eläkekatto kuten muilla mailla on joten nou hätä
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vähennetään vielä verot. Eläkkeiden verotus on korkeampi kuin työn verotus.
Eikä ole. Pienistä eläkkeistä ei mene lainkaan veroa. Muistaakseni raja on 1400. Vastaavasta palkasta menee se reilut 8% eläkemaksuja.
Ja kyllä, verokortilla eläkkeen verotus on korkeampi, mutta siitä ei makseta eläkemaksuja, joten netto on about sama kuin vastaavasta palkasta.
Oma eläkekertymäni noin 1500 ja ikää 48.
Enempikin pieni :( Vajaa 6000 € / kk Ei sillä paljoa Monacossa sököa pelata ! Lottoo vaan Suomes, pyh :(
Elakkeelle hieman yli viisikymppisena, tuleva elake n. 25000/kk. On meita onnekkaitakin muutama...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vähennetään vielä verot. Eläkkeiden verotus on korkeampi kuin työn verotus.
Itseasiassa eläkkeestä saa saman käteen kuin palkasta. Veroprosentti on korkeampi, muttei oteta sitä melkein 8% eläkemaksuja päälle. Eroa voi olla palkansaajan hyväksi ehkä 20-30 Euroa/kk, jos sitäkään. Pienestä eläkkeestä saa kaikki käteen toisin kuin pienestäkin palkasta menee nuo eläkemaksut.
Ja miten ihmeessä aiot nämä 10 vuotta elää? Säästöillä? Työttömyyskorvauksella? Minulla eläkekertymä on noin 1600 ja eläkeikään 20 vuotta. Varhennetulle voin jäädä jo 18 vuoden päästä.
Älä vaan vielä haaveile tuosta varhennetusta. Eikä noista eläke kertymistä, mulla eläkkeeseen kolme vuotta ja nyt jo tehtiin uusi päätös, mulla leikkaantui pois 170€/kk
3400,00 euroa ja töitä tehty jo 45 vuotta ja pari vuotta pitäisi vielä jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan 1550e netto eläkettä tällä hetkellä. Tulen toimeen ihan hyvin. Ei ole suuret menot ja omaa autoa en omista.
Mulla pari sataa enemmän, on autot ym. Pienet asumiskulut ratkaisee, pakollisten autot, asuminen yms jälkeen jää reilu tonni "törsäykseen"
Alta tonnin.... Siitä on kaikki maksettava. Nyt nousee vai 2,30 e eili semmonen häpäisy. Tähän kun nostettiin lääkkeitten hinnat, ruuan hinnat, kela kyydit, lääkäri kuten ym. Ym. Meitä on Suomessa paljon. Oliko tarpeellisempaa esim kaljan hintaa huostaan jne ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eläkkeestä ei mene sivukuluja, kuten työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut (+ mahd. liiton jäsenmaksu), eli puntit on aika tasan.
Hyvin pienillä tuloilla eläkkeestä jää enemmän käteen. Isommilla erot ovat minimaaliset.
jos olet vielä töissä niin sinulla EI OLE pennin jeniä eläkettä.
Tuo otteessa näkyvä on "ennuste" joka on ihan yhtä luotettava kuin päivän sää vuoden päähän.
Vierailija kirjoitti:
Miten h-lvetissä kaikilla on noin suuret eläkkeet?
No et kai usko tuohon? Suurin osa saa ihan minimieläkettä, kunhan kateuksissaan valehtelevat.
3950€ brutto nykyään. Reilun parinkymmenen vuoden päästä ( jos enää hengissä ) eläke tippuu 2600€ kuussa. Eli kun täyttää 65 vuotta. Veroprosentti 33%.
Tapaturmaeläkeläinen M41