Kuinka iso eläke teillä on
Katsoin työeläkeotteen ja eläke olisi 2000 euroa. Joko voisin lopettaa työt? Kyllä tuolla jo maalla pärjäisi. Tosin eläkeikään on vielä 10 vuotta, mutta voisin elää pääomatuloilla ja tehdä vähän töitä yrittäjänä. Olen opettaja ja tuntuu, etten enää jaksa.
Kommentit (199)
Verojen jälkeen 1389e /kk
Ulosotto, niin jää alle 1086e ja tätä loppuelämä.
Saan 1550e netto eläkettä tällä hetkellä. Tulen toimeen ihan hyvin. Ei ole suuret menot ja omaa autoa en omista.
52 vuotias ja kertymä 2300 euroa. Vapaaehtoisiin eläkevakuutuksiin olen säästänyt 30 000 euroa ja ne indeksirahastoissa kasvamassa. Nuo tuo hieman turvaa.
Tällä hetkellä mulla kertyy uutta eläkettä vain 25 euroa vuodessa, kun olen yrittäjä, joten minulla on yrittäjän vapaaehtoinen eläkevakuutus päälle, johon pyrin laittamaan 700€ kuussa. Noita saan aloittaa nostamaan vasta 70-vuotiaana.
3300€ kuussa. Hyvin on omaisuutta kertynyt, kun eläkkeellä ollut jo melkein parikymmentä vuotta.
57v ja kertymä nyt 2350€ jos eläkeikään tällä palkalla pääsen, kertymä noin 2800€
Vierailija kirjoitti:
Naiset valittaa? olisiko kannattanut käydä töissä ja miettiä eläkepäivien toimeentuloa.
Olen tehnyt töitä 30 vuotta tähän asti. Nyt työttömänä.
Netto 1002. Ei naurata. Teen eläkkeellä ollessanikin hullun lailla töitä, jotta saan maksettua menot. En tupakoi, en juo alkoholia, en pelaa golfia, en käy ravintolassa, en käy teatterissa enkä paljon muuallakaan.
Kaikki yli menevät rahani menee lapsenlasten menoihin, kun en kehtaa sanoa lapselle, että hän ansaitsee 5 kertaa enemmän kuin minä tai enemmänkin jo yksinään ja miehensä toisen mokoman.
Ja ai että miksi eläke on niin pieni?
Omaa tyhmyyttäni. Tein keikkatöitä. Ja miksi?
Ainoana lapsena koin velvollisuudekseni huolehtia vanhemmistani, kun nämä vanhenivat ja sairastuivat ja olivat sitä mieltä, että tytärhän hoitaa. En hakenut omaishoitajan "vakanssia", kun alussa sitä ei ollut ja lopussa olin jo niin lopussa, etten halunut (tyhmä minä) luopua niistä muutamista vapaista päivistä, kun ystävät ja tuttavat tulivat "sijaishuolehtijoiksi", jotta pääsin edes hetkeksi lämpöön ja aurinkoon.
Ja sitten kun lapsi sai lapsen, alkoi noin 10-vuotinen lähes päivittäinen lastenhoito. Totta kai olin "saatavilla" aina kun halusivat.
Sitten kun lapsenlapsi oli 10-vuotias, olin itse 60-vuotias ja lapseni päätti, että mummo on tehnyt tehtävänsä, joten riittää, että tavataan jouluna jos silloinkaan ja välillä kahvilla, kunhan tuon pullan mukanani.
Joten pystyin tekemään taas täysillä töitä, Paitsi etteihän tuosta sitten enää kertynyt paljon eläkettä.
Nyt olen väsynyt ja hieman (?) surullinen. Vaikka omapa on vikani. Mies yritti toppuuttaa hoivavalmiuttani, mutta minkäs teet, kun kuvittelet, että niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Onneksi on mies, jolla on jotakuinkin parempi eläke, joten ruoasta ei ole pula.
Tämähän on iso vitsi tämä ihminen. Ei pelkästään aivan mittaamattoman tyhmä mutta myös sairastunut ihminen jolla ei ole etäistäkään sairaudentuntoa. Isipappa maksaa autot kun itse on ulosottoveloissa (lähde: Seiska).
Todella nolo tyyppi. Hävettäisi edes kävellä samalla kadulla tuon olion kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on iso vitsi tämä ihminen. Ei pelkästään aivan mittaamattoman tyhmä mutta myös sairastunut ihminen jolla ei ole etäistäkään sairaudentuntoa. Isipappa maksaa autot kun itse on ulosottoveloissa (lähde: Seiska).
Anteeksi! Tuli väärään ketjuun.
Pienellä eläkkeellä tulen toimeen. Ei ole valittamista tottakait sitä välillä tulee tilanteita kun ei voi hankkia sitä sun tätä. Tai jos hajoaa jotain niin ei voi niin vain hankkia uutta. Säästämään olen opetellut. Lisäksi lopetin tupakan polton ettei siihen mene enää rahaa. Alkoholia todella harvoin. Sekin harvoin ottaminen tarkoitus lopettaa.
Elämä kun on täynnä valintoja. Moni valittaa että pieni raha ei riitä tai että sillä ei pärjää.
Kyllä varmasti pärjää jos ei laita rahaa mihinkään ylimääräiseen. Esimerkiksi työtön ihminen joka polttaa sillä menee helposti puolet rahoista pelkästään tupakointiin. Sitten ihmettelee kun raha ei riitä mutta on vara polttaa se 200e kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinkin linkkaamassa tähän oikeaa ketjua. Hyvä, etten kerinnyt kun sehän on taas poisTATETTU The jelena kipperin toimesta. Laitan yhden lukitun siis vielä. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinkin linkkaamassa tähän oikeaa ketjua. Hyvä, etten kerinnyt kun sehän on taas poisTATETTU The jelena kipperin toimesta. Laitan yhden lukitun siis vielä. Sori siitä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6122126/seiska-entinen-nhl-vaimo-helena…
https://www.vauva.fi/keskustelu/6122126/seiska-entinen-nhl-vaimo-helena…
Lukittu ketju.
Käräjäoikeus odottaa The Queen mother jeleeeeenaa tiistaina. 21.10.
Minkälaisia neuvoja toi on juristeilta oikein saanut vuosien varrella!! Neuvooko ne tekemään petoksia?
Poistun ketjusta ----- >sori
Vierailija kirjoitti:
Vielä 2,5 vuotta eläkeikään. Nyt eläkettä kertynyt noin 5300€. Vajaaseen 5800€ tuo jää, jos en alimman eläkeiän jälkeen jatka työskentelyä. Kai tuolla pärjää.
Sulla on sitten näemmä noin 14000 euron kuukausipalkka. Kai nyt tolla liksalla olet saanut säästettyä muhkean osakesalkun jolla pärjää ilman eläkettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka isoja palkkoja ihmisillä on ollut, jos eläkkeet on tuollaisia? Ja mitä ihmettä sellaiset tekee tällä palstalla? Hankkikaa elämä noilla rahoilla. Melkein kaikilla reilusti mediaani- tai keskiarvoa paljon paremmat eläkkeet.
No suurin osa valehtelee eläkkeensä suuruudesta.
Kertymä vajaa tonnin mutta työvuosia on vielä rutkasti jäljellä. Eläkearvio on jotakin 4500 e nykyisillä spekseillä, mutta sehän nyt voi muuttua mihin vain ja voi tulla työttömyyttä tai tulotaso muuten pienentyä. Sijoitan rahastoihin 400 e/kk, ihan vanhuuttakin ajatellen. Hyvätuloisella alalla olen.