Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty suhteeseen koska olen supermustasukkainen

Vierailija
29.05.2025 |

Olen jo mustasukkainen jo valmiiksi että kuinka tuleva mieheni juttelee muiden naisten kanssa. Oikeasti, pääseekö tästä mitenkään eroon?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mustasukkaisuus loppui, kun ymmärsin että raha on tärkein asia maailmassa. Ja sitten oma terveys.

Sama! Ei ne miehet ole mitenkään tärkeitä. 

Vierailija
22/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun löydät sen oikean, ei enää synny triggereitä.

Ei pidä millään lailla paikkaansa. Luonnevikainen triggeröityy jo siitä jos miehellä on töissä naispuolisia työkavereita, tai kun tämä katsoo telkkaria missä kauniita naisia. 

Mustasukkaisuus ei ole yhtä kuin luonnevikaisuus. Sinä vaikutat jyrkältä ja ehdottomalta, se voikin olla luonnevika.

Kyllä ap:n kuvaama on, jossa ollaan jo etukäteen mustasukkaisia ennen kuin on edes koko poikaystävää. 

No ei ole. Onko trauma luonnevika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä rupea suhteeseen. Pilaat vain toisen elämän.

Tuskin tuosta pääsee eroon edes terapiassa, ainahan mustasukkainen keksii jonkin verukkeen käytökselleen. Niin hirveä päävika on kyseessä

On olemassa mustasukkaisia jotka näyttää sen käytöksellään ja pitää oikeutettuna.

Ja sellaisia, jotka ymmärtää että kyse on omasta traumatisoitumisesta eikä kaada sitä toisen niskaan tai anna näkyä käytöksessä. 

Ap vaikuttaa ennemmin jälkimmäiseltä. 

Vierailija
24/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä millään lailla paikkaansa. Luonnevikainen triggeröityy jo siitä jos miehellä on töissä naispuolisia työkavereita, tai kun tämä katsoo telkkaria missä kauniita naisia. 

Mustasukkaisuus ei ole yhtä kuin luonnevikaisuus. Sinä vaikutat jyrkältä ja ehdottomalta, se voikin olla luonnevika.

Kyllä ap:n kuvaama on, jossa ollaan jo etukäteen mustasukkaisia ennen kuin on edes koko poikaystävää. 

On.

Vierailija
25/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia auttaa. Auttoi minuakin, kunnes mies rikkoi luottamuksen jälleen. Enää en edes yritä luottaa. Mustasukkaisuuden kanssa nyt vaan eletään.

Ja todellakaan jos joskus erotaan niin en ala uuteen suhteeseen.

Täh? Että vapaaehtoisesti jatkat pettäjän kanssa ja valitat kun et pysty luottamaan? Ei pettäjiin pidäkään luottaa, ne pitää jättää ja etsiä tilalle uskollinen (tai olla yksin).

Vierailija
26/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta traumasta voi kehittyä luonnevika. 

Vierailija
27/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapia auttaa. Auttoi minuakin, kunnes mies rikkoi luottamuksen jälleen. Enää en edes yritä luottaa. Mustasukkaisuuden kanssa nyt vaan eletään.

Täh? Että vapaaehtoisesti jatkat pettäjän kanssa ja valitat kun et pysty luottamaan? Ei pettäjiin pidäkään luottaa, ne pitää jättää ja etsiä tilalle uskollinen (tai olla yksin).

Missä mä valitan??? 😂 En missään. Se nyt vaan on fakta että mies on valehtelija. Pettämisestä ei todisteita ole. Näinkin voi hyvin olla ja elää että hyväksyy sen, ettei voi luottaa. Ei olla täydellisiä kukaan.

Vierailija
28/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mä valitan??? 😂 En missään. Se nyt vaan on fakta että mies on valehtelija. Pettämisestä ei todisteita ole. Näinkin voi hyvin olla ja elää että hyväksyy sen, ettei voi luottaa. Ei olla täydellisiä kukaan.

Aika eri asia että kukaan ei ole täydellinen ja että toinen on epäluotettava valehtelija. Mutta ehket saa muutakaan sitten. 

Vierailija
29/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä sairaalloisen mustasukkaista sorttia: Pelkkä ajatuskin kumppanin juttelusta toisten naisten kanssa aiheuttaa pahoja fiiliksiä.

Ei kannata aloittaa seurustelua kuin sitten kun/jos tervehtyy. Pienemmissä kaupungeissa apua vielä saa, pk-seudun julkisella tuskin saa.

Vierailija
30/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä raskas taakka kantajalleen. Mä olin supermustasukkainen ekassa suhteessani. Mies ei ollut luottamisen arvoinenkaan, mutta kyllä se mustasukkaisuus kumpusi jostain syvemmältä kuin miehen käytöksestä. Kävin psykologilla ja kuvittelin että asia korjaantui. Hankin luotettavamman miehen.

Toisessa suhteessa sama kuitenkin jatkui. Mieskin paljastui ajan myötä epäluotettavaksi.

Olin sinkkuna 10 vuotta. Koin oloni hyvinkin tasapainoiseksi ja pystyin hyvin antamaan parisuhdeneuvoja muille. Mustasukkaisuutta en ymmärtänyt enkä hyväksynyt yhtään.

Löysin suhteen, rakastuin ja kuinka ollakaan, parissa vuodessa olen taas muuttunut mustasukkaisuuden kourissa kärvisteleväksi omaan elämään kykenemättömäksi ahdistuspalloksi. Tällä kertaa en tuo mustasukkaisuutta mitenkään esiin, mutta päivittäin ajattelen miten paljon helpompaa elämä olisi ilman rintaa korventavia tulenlieskoja, itsensä riittämättömäksi tuntemista, pelkoa ja huolta tulevasta ym. Tämänkertainen mies on luotettava ja ihana, mutta ahdistuksen tuli ei sammu oikeastaan koskaan. Ihan rehellisesti olisi helpompaa erota ja elää yksinään. 

Vierailija
31/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuushan on pohjimmiltaan sitä, että haluaa kontrolloida toista ihmistä ja kokee olevansa itse niin mestari, että on oikeutettu tähän. 

Vierailija
32/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä sairaalloisen mustasukkaista sorttia: Pelkkä ajatuskin kumppanin juttelusta toisten naisten kanssa aiheuttaa pahoja fiiliksiä.

Ei kannata aloittaa seurustelua kuin sitten kun/jos tervehtyy. Pienemmissä kaupungeissa apua vielä saa, pk-seudun julkisella tuskin saa.

Vuosia sairaalloisen mustasukkaisen kanssa eläneenä en suosittele niin raskasta suhdetta kenellekään.

- Nykyään terveessä liitossa.

Vierailija
33/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Useimmiten mustasukkaisuus nousee suhteissa jossa kaikki ei ole kunnossa. Esim.mikropettäminen.

Vierailija
34/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yhteen toisen supermustasukkaisen kanssa niin voitte muuttaa yhdessä keskelle korpea ja minnekkään ei saa kulkea yksin. Edes pihalle, kun se naapurin Marjatta voi käydä pikasella!

Vierailija
35/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuushan on pohjimmiltaan sitä, että haluaa kontrolloida toista ihmistä ja kokee olevansa itse niin mestari, että on oikeutettu tähän. 

Hmm...? Mielestäni mustasukkaisuus kylläkin kertoo henkilön huonosta itsetunnosta. 

Tosin esim. mu*li meilla se näyttää olevan ihan oikeutettua.

Vierailija
36/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm...? Mielestäni mustasukkaisuus kylläkin kertoo henkilön huonosta itsetunnosta. 

Huonosta itsetunnosta ja hylätyksi tulemisen kokemuksista. Ne voivat näkyä kontrollina, jos ihminen ihminen antaa mustasukkaisuutensa vaikuttaa, mutta kontrollinhalu ei ole se mistä mustasukkaisuusuus kumpuaa vaan mustasukkaisuuden seuraus.

Vierailija
37/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästä huonosta itsetunnosta, koska tällöin ihminen kokisi vain, että on ihan oikein että toisella on muita, koska itse on niin huono. Jos kokee oikeudekseen anella, mitä toinen ajattelee ja kenen kanssa puhuu, kyse on myös narsistisesta itserakkaudesta. "Minun pitää olla ainoa kenelle hymyilet!" jne

Vierailija
38/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se toinen antaa aihetta siihen, siltikö ei saisi tuntea mitään?

Vierailija
39/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästä huonosta itsetunnosta, koska tällöin ihminen kokisi vain, että on ihan oikein että toisella on muita, koska itse on niin huono. Jos kokee oikeudekseen anella, mitä toinen ajattelee ja kenen kanssa puhuu, kyse on myös narsistisesta itserakkaudesta. "Minun pitää olla ainoa kenelle hymyilet!" jne

Sanella

Vierailija
40/53 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se toinen antaa aihetta siihen, siltikö ei saisi tuntea mitään?

Sitten kannattaa vaihtaa partneria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän