Hemmetin pihalla kiljuvat kakarat đOstin parit kukkaset ja ajattelin juoda partsilla rauhassa pĂ€ivĂ€kahvit.
Juu, ei tarvinnut, pÀÀ meinasi revetÀ tuohon kiljumiseen. SisÀlle ja ovi kiinni.
NÀkeehÀn noi kukat sisÀltÀkin jos vÀhÀn kurkottelee
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstamammat eivÀt opeta sitÀ monenkirjavaa ÀpÀrÀlaumaansa kÀyttÀytymÀÀn?
Kuten sinut on opetettu? đ€
Luojan kiitos asumme alueella jossa lapset saavat nÀkyÀ ja kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettanut aikuista lastani mutta en tuollaiseksi kuin sinÀ.
Vierailija kirjoitti:
Kasasin lapsille trampoliinin tontinrajalle lĂ€helle naapuria ja siellĂ€ lapset kavereineen pomppii koko pĂ€ivĂ€n. Voi sitĂ€ lasten riemua đ
Sama tÀÀllĂ€. đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasasin lapsille trampoliinin tontinrajalle lĂ€helle naapuria ja siellĂ€ lapset kavereineen pomppii koko pĂ€ivĂ€n. Voi sitĂ€ lasten riemua đ
Sama tÀÀllĂ€. đ
MeillĂ€kin đ
Ei onnistu tÀÀllÀkÀÀn. HirveÀ meteli, kun ÀidillÀ on vaihto ja lapset vissiin sitten hÀnelle. Vanhemmat tappelevat ja huutavat toisilleen. Lapset istuvat reppuineen auton vieressÀ. On vaikea katsoa tuota menoa.
Itse laitan kuulokkeet pÀÀhÀn niin ei tarvitse kuunnella naapurin vajaaÀlyisiÀ ipanoita. Uutena on tÀnÀ kevÀÀnÀ tullut se, ettÀ kirkumisen lisÀksi paiskotaan skuutteja asfalttiin ja ajaa rÀmistetÀÀn niillÀ sata kertaa edestakaisin. TÀhÀn vielÀ pÀÀlle naapurin muijan kailotus.
TÀmÀ kirkuminen tai kiljuminen on tullut melko hiljattain. Joitakin vuosia sitten lapset leikkivÀt ja siinÀ syntyi iloisia leikkiin liittyviÀ ÀÀniÀ. NykyÀÀn se on ihan silkkaa kimeÀÀ, tarkoituksetonta ulvomista.
Samoin vieressÀ olevalle pitÀÀ huutaa kuin tÀmÀ olisi pihan toisessa pÀÀssÀ.
Lapset ovat nykyÀÀn harvinaisuus. NiistÀ pitÀisi iloita, eikÀ suuttua telmimisestÀ.
Karen on tullut Suomeen.
Siis jos tÀysin rauhassa ulkona haluaa kahvia juoda,pitÀÀ muuttaa skutsiin missÀ ei edes linnunlaulua kuulu. MÀ istun nyt omasta mielestÀ rauhassa omalla terassilla. Lapsien ÀÀniÀ jossain parin talon takana, ehkÀ trimmeri kuuluu jostain, nyt kuuluu moottorin pörinÀÀ tieltÀ meluaidan takaa,linnut laulaa, kyyhky lirkuttaa laulujaan. Silti mikÀÀn ei minua hÀiritse ja olen omissa oloissani rauhassa.
Olen miehelleni omaishoitaja. HÀn pystyy nukkumaan ihan vÀhÀn aikaa. Senkin ajan kuuluu naapurin lasten karjuminen trampalla. Ei ole nyt mahdollisuutta muuttaa tÀstÀ pois.
Monenkirjavan ÀpÀrÀlauman hankkiminen verovaroin on parasta mihin palstamamma pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Onpa herkkÀhipiÀistÀ! MeidÀnkin naapurissa asuu lapsia, mutta ei ne niin pitkiÀ aikoja kilju, etteikö pystyis itse istumaan omalla terassilla. Mua ei kyllÀ haittaa, lapsista vaan lÀhtee ÀÀntÀ.
Joo sinua ei haittaa, mutta aika monta muuta saattaa haitatakim. Ei toisia saa tahallaan hÀiritÀ. MikseivÀt vanhemmat komenna lapsiaan lainkaan? Ei koko ajan voi vain kiljua.
Vierailija kirjoitti:
Monenkirjavan ÀpÀrÀlauman hankkiminen verovaroin on parasta mihin palstamamma pystyy.
HyvÀnmielen viesti=)
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla yksi helvetin perse teidÀn asuinalueenne.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettÀ muutkin haluaa heidÀn "nÀkyÀ ja kuulua"?
Toiset valittavat, kun lapset eivÀt leiki ulkona katse -ja nÀköyhteyden pÀÀssÀ.
Vierailija kirjoitti:
EivÀt muuta tee kuin pompi ja kilju?
Onpa köyhÀ elÀmÀ lapsillasi.
Vierailija kirjoitti:
Pihalla leikkiminen on sallittu.
Leikkiminen joo, mutta toistuva ja jatkuva naapurien hÀiritseminen kovalla melulla ei ole kaikissa taloyhtiöissÀ sallittua myöskÀÀn hiljaisuuden ulkopuolella.