Hemmetin pihalla kiljuvat kakarat đOstin parit kukkaset ja ajattelin juoda partsilla rauhassa pĂ€ivĂ€kahvit.
Juu, ei tarvinnut, pÀÀ meinasi revetÀ tuohon kiljumiseen. SisÀlle ja ovi kiinni.
NÀkeehÀn noi kukat sisÀltÀkin jos vÀhÀn kurkottelee
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitÀÀn kilju, kuhan provoilet. Ei kun vaan penskoille ruutu kÀteen taaperona ja kylÀt ovat kuin autiosaaria.
Ja vaikka kiljuisivatkin, niin kyllÀ sitÀ ÀÀntÀ maailmaan aina mahtuu.
Lapset elÀÀ lapsen elÀmÀÀ.niin sinÀkin kait aikoinas jos niinkuin normaali epeli olit. kivaa,ettÀ ulkoleikit maittaa, ruoka ja unikin maittaa sitten. ja luusto vahvistuu. muuten ota kuulokkeet. ja kuulut samaan sakkiin jotka kiroaa linnunlaulunkin.
TÀÀllÀkin kiljutaan kerrostalon pihalla. Sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Muuta pusikkoon niin ei kuulu!
No just tommonen nykyajan minÀminÀ -asenne, kyllÀ minun ass fruits saa kiljua. Ei voi ainoiitucamillalle sanoa et leiki hiljempaa kun voi tulla paha mieli.
Toivottavasti nyrjÀyttÀÀ koipensa juostessaan
Vierailija kirjoitti:
Lapset elÀÀ lapsen elÀmÀÀ.niin sinÀkin kait aikoinas jos niinkuin normaali epeli olit. kivaa,ettÀ ulkoleikit maittaa, ruoka ja unikin maittaa sitten. ja luusto vahvistuu. muuten ota kuulokkeet. ja kuulut samaan sakkiin jotka kiroaa linnunlaulunkin.
Mölyapinoiden mielestÀ ratkaisu ei ole ikinÀ se ettÀ kÀyttÀydyttÀisiin kunnolla, vaan se ettÀ muiden pitÀÀ joko vÀistyÀ, sietÀÀ tai tunkea kuulokkeet korvista. Ei tÀmÀ maailma niin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitÀÀn kilju, kuhan provoilet. Ei kun vaan penskoille ruutu kÀteen taaperona ja kylÀt ovat kuin autiosaaria.
Ja vaikka kiljuisivatkin, niin kyllÀ sitÀ ÀÀntÀ maailmaan aina mahtuu.
Typerin sanonta ikinÀ.
Onpa herkkÀhipiÀistÀ! MeidÀnkin naapurissa asuu lapsia, mutta ei ne niin pitkiÀ aikoja kilju, etteikö pystyis itse istumaan omalla terassilla. Mua ei kyllÀ haittaa, lapsista vaan lÀhtee ÀÀntÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta pusikkoon niin ei kuulu!
No just tommonen nykyajan minÀminÀ -asenne, kyllÀ minun ass fruits saa kiljua. Ei voi ainoiitucamillalle sanoa et leiki hiljempaa kun voi tulla paha mieli.
Toivottavasti nyrjÀyttÀÀ koipensa juostessaan
SiinĂ€hĂ€n satuttavat itsenĂ€. Ei kuulu mulle. đ
Mua ei hÀiritse naapurin lapset pihalla. Antaa lasten leikkiÀ.
Taidat olla kateellinen lasten riemulle ja ilolle?
Haahka
Vierailija kirjoitti:
Haahka
Moi Haahka, miksi niin luulet? Ei se kirkuminen hirveÀn iloiselta kuulosta.
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihalla leikkiminen on sallittu.
Niin on ja aina on leikitty, mutta miksi nykylapsi ei leiki, vaan kiljuu ja kirkuu kurkku suorana? Asun lapsivoittoisella alueella ja kuuntelen pÀivittÀin pihalleni ja sisÀlle asti tÀysin ÀlytöntÀ kirkumista kirkumisen vuoksi. Kun se jatkuu vuodesta ja pÀivÀstÀ toiseen, tulee ihan tavalliselle, ÀlykkÀÀlle ihmisellekin toisinaan kummallinen halu kÀydÀ ojentamassa kakaroita niin ettÀ tuntuu.
Toi on totta. Jos muuten ysÀrillÀ joku lapsiporukasta rÀÀkyi noin, muut sanoi ÀrtyneenÀ ettÀ oo hiljaa. Tosin harvoin oli ketÀÀn tuollaista joukossa. Sitten oli vÀlillÀ jotain ihan pieniÀ, jos ne alkoi meuhkata tai itkeÀ kauheasti niin isosisarus vei kotia Àidin hoiviin. Ei se meno vaan ollut sellaista ÀlytöntÀ reuhkaamista mitÀ nykyÀÀn paljon nÀkee, ÀÀntÀ saa lapsista lÀhteÀ mutta joku tolkku tohonkin hommaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haahka
Moi Haahka, miksi niin luulet? Ei se kirkuminen hirveÀn iloiselta kuulosta.
- Eri
Tottakai lasten leikkiÀÀnet ovat iloisia, haahka.
Taisi kalikka kolahtaa
Palstamamma hÀtistellyt monenkirjavan ÀpÀrÀlaumansa ulos ja nyt toinen palstamamma kÀrsii tuosta vÀririkkaasta pershedelmÀjoukkiosta.
HeitÀ se kukkaruukku asfalttiin, niin hiljenevÀt. Mokomat kakarat.
Itse en lasten ÀÀnistĂ€ hĂ€iriinny, nykyÀÀn kun ei paljoa nĂ€e tai kuule muksujen leikkivĂ€n pihalla, ovat ennemmin sisĂ€llĂ€ nenĂ€ kiinni ruudussa đ¶ Valitettavasti sĂ€iden lĂ€mmettyĂ€ on kaiken maailman sekakĂ€yttĂ€jĂ€t herĂ€nneet luolistaan đ
Lopeta typerÀ kahvinryystÀminen. Vai joko riippuvuus tullut.
Kasasin lapsille trampoliinin tontinrajalle lĂ€helle naapuria ja siellĂ€ lapset kavereineen pomppii koko pĂ€ivĂ€n. Voi sitĂ€ lasten riemua đ
YleensÀ ne hÀiritsijÀt on kyllÀ aikuisia. Tupakoitsijat, mopoilijat, sirkkelöijÀt tms. tms.