Onko työttömänä siis pakko asua 25-30 neliön asunnossa koska kela niin vaatii??
Katsoin että vuokraraja noissa kohtuullinen mutta asunto sitten noin pieni
Kommentit (134)
Muutan halvempaan ja pienempään asuntoon.
Töissä.
Ei Kela vaadi. Kela voi suosittaa halpaa asuntoa jotta henkilölle jäisi enemmän käyttövaraa. Kelan ei kuitenkaan ole pakko ottaa huomioon vuokrarajan ylittävää osaa vuokrasta tukia myöntäessään.
Mun työnantaja vaatii mua asumaan yksiössä kaukana keskustasta. Ja lisäksi työnantaja kieltää multa auton omistamisen!
Eihän tommonen ole edes pieni? Itse asuin vuosia 14 neliön yksiössä.
Saat asua niin isossa asunnossa kuin haluat, mutta kela maksaa tukea vain tietyn verran asunnon koosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mun työnantaja vaatii mua asumaan yksiössä kaukana keskustasta. Ja lisäksi työnantaja kieltää multa auton omistamisen!
Minä olisin halunnut ulkomaille, mutta työnantaja kielsi ja nyt voin käydä vain lähipuistossa piknikillä.
Ei ole pakoo, ei yhtään mikään muu pakko mutta on ymmärrettävä, ettei Kela tai kukaan muukaan maksa kaikkia asumiseen liittyviä menojasi sinun puolestasi olit sitten työssäkäyvä tai työtön
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Hauska provo
EI ole. Katsoppa, just eilen katselin!
705 € / kk26 neliötä
1 333 € / kk15 m
729 € / kk24 m
790 € / kk18 m
revi siitä
On. Jos asut isommassa, pian tulee Kelan muuttoporukka ja pakkomuuttaa sut ja kamppeesi pieneen yksiöön perähikiällä.
Pitäisi olla kaksio 40-55 neliötä. Yksiö tupakeittiö on tukala, hajut tulevat käytävästä ja liesituulettimesta naapurilta mm. Tai omat käryt.
Ei oo pakko eikä myöskään ole pakko nostaa tukia.
Ei ole pakko asua. Voit kokeilla asua myös kadulla, metsässä yms.
Ei ole pakko asua ahtaasti. Onneksi meillä suomalaisilla on valinnanvapaus. Voit asua juuri niin leveästi kuin haluat. Kunhan maksat itse asumiskustannuksesi. Ei ole olemassa "ilmaisia lounaita"!
Kela ei kustanna kattohuoneistoa Eirasta, vaikka mä haluan asua sellaisessa.
Ei ole pakko. Mulla on kaksio 47 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut ulkomaille, mutta työnantaja kielsi ja nyt voin käydä vain lähipuistossa piknikillä.
Sama mulla! Ja lisäksi mun työnantaja määrää, että en saa mennä edes sinne piknikille 8-16 välisenä aikana! Siis kuvitelkaa! Nurmikko on jo ihan kostea ja kylmä illalla ja silti työnantaja tekee tuollaisia kieltoja! Tekeekö Kela tuollaista? Alan nimittäin jo pohtimaan, onko Kela kuitenkin reilumpi kieltoineen, kuin mun työnantaja...
Voit asua juuri sellaisessa asunnossa, minkä olet ansainnut, ei kela sitä päätä. Hienoa tosin, että kela auttaa sinua pääsemään ylös ojasta, johon olet omillasi ajautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska provo
EI ole. Katsoppa, just eilen katselin!
705 € / kk26 neliötä
1 333 € / kk15 m
729 € / kk24 m
790 € / kk18 m
revi siitä
No mä oon asunut 10 neliön solussa.
Noin muutoin kyllä järkyttäviä vuokria itsarikuutioista.
Tuosta löytyy nuo kuntakohtaiset rajat jonka Kela maksaa
https://www.kela.fi/documents/d/guest/hyvaksyttavien-asumismenojen-kunt…
Hauska provo