Mun mummi teki aina ahvenanmaalaisen pannukakun. Oli hyvää.
Kommentit (8)
Pannukakku on kamalaa, ahvenanmaalainen ei sen parempaa!
En halua tutustua kolonialismiin missään muodossa. En myöskään sen ruokakulttuuriin.
Mulla olisi sopivasti jääkaapissa aamuinen riisipuuron loppu. Pitäisköhän itsekin valmistaa seuraavaksi tätä mainitsemaasi herkkua.. Hmm. Kiitos vinkistä Ap!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Tuliko siihen ahvenia?
No eihän nyt toki. Siihen tuli suomalaisilta nyysityillä veroeuroilla maksettua kalleinta hanhenmaksapalleroa ja tryffeliä, nautitaan kalleimpien shampanjien kanssa "hauskoja" ruotsalaisia lällätyksiä laulellen ja Freudenthalin kuvalle kumarrellen. Helan går!
Minä en edes tiennyt tuon pannarin nimeä ennen kuin noin 25-vuotiaana, kun sattumoisin luin reseptin jostakin. Meillä tuo oli suht yleinen jälkiruoka, koska vähän väliä jäi riisipuuroa yli. Äiti oli näet mestarillinen piiroiden paistaja ja niitä paistettiin usein, jos nyt ei viikoittain niin ainakin useampi kerta kuukaudessa. Itse paistan pannaria harvemmin, piiroot ostetaan kaupasta ja puuroa syötäväksi tehdään joku kolmisen kertaa vuodessa, harvemmin siitä edes jää mitään tähteelle.
T N60+
Miksi Ap et itse tee tuota herkkua? Sen tako on niin helppoa kuin vaan voi olla.
Käenpojat.