Autistisena ei pääse mitenkään läpi työhaastattelusta ilman valehtelua tai esittämistä
Miksi haluat meille töihin?
Haluan elää itsenäisesti sekä maksaa ruokani ja vuokrani säntillisesti. Haluan tulla toimeen omillani.
Missä näet itsesä 3 vuoden kuluttua?
Työskentelemässä teillä.
Miten käsittelisitte hankalaa asiakasta?
Sanoisin ystävällisesti etten enää palvele teitä jos jatkatte häiriköintiä.
Esimiehesi piti lähteä yllättäen hoitamaan juoksevia menoja. Miten toimit?
Jatkan työntekoa normaalisti siihen asti kunnes työaika loppuu.
Mitä tiedät yrityksestämme?
Sen mitä nettisivuillanne, uutisartikkeleissa ja wikipediassa lukee. (Luettelen toimialan, historiaa ja liiketoimintalogiikan)
-------------------------------------------------------------
Ei yhtäkään työpaikkaa 8 vuoteen. Koulutuksena tuta-inssi. Haetut paikat joihin minut on evätty ovat jopa olleet hampurilaisravintoloita (minulla on hygieniapassi). Samaan aikaan siellä on töissä suukuolaavia neurotyypillisiä jotka tuskin edes tietävät milloin se firma on perustettu.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelualan yrittäjänä voin sanoa, että vastauksesi olivat poikkeavat ja en olisi todellakaan palkannut. Sorry
Mitä valheita AP:n olisi pitänyt luritella että olisit palkannut sinne siivoamaan?
Miksi niiden pitäisi olla valheita? Mutta siinä pitäisi olla joku viite siihen suuntaan, että työntekijä ymmärtää, mitä työtä hän on tulossa tekemään (meillä siivotaan isoja tiloja ihmisten keskellä, ei esim koteja tai tehtaisia vuorojen päätyttyä, elintarvikkeiden kanssa pitää voida käyttää tiettyjä siivousmenetelmiä jotka ei ehkä kotisiivouksessa ole tarpeen, joskus pitää juosta aika nopeasti siivoamaan sinne, missä asiakas on kaatanut munakennokasan ja jos kaadettu on esim maalipurkkikasa, siivoaminen voi vaatia vähän ongelmanratkaisukkyä) ja että hän sopii tähän työhön ja aikoo oikeasti sen, eikä vain nostaa palkkaa ja kaivaa varpaanvälejään. Jos palkkaan siivoojaa, niin haluan kuulla, että se ihminen osaa ja haluaa siivota. Tai ehkä että osaa siivota ja tarvii työtä tästä läheltä.
Ja oikeasti: jos ap ei osaa eikä halua siivota, vaan vain rahaa, niin tämä ei ole hänelle oikea työpaikka. En tiedä, mikä olisi, mutta tämä ei ainakaan.
Kuka ihme haluaisi ottaa autisti vammaisen töihin joka ei selviydy edes yksinkertaisista työtehtävistä ilman apua. Vammaiset voisivat pysyä omissa loukoissaan poissa tavallisten ihmisten ilmoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelualan yrittäjänä voin sanoa, että vastauksesi olivat poikkeavat ja en olisi todellakaan palkannut. Sorry
Lisätään vielä: kohdat 1,3 ja 4.
No valheetko ois parempia?
1. Haluan auttaa yritystäsi menestymään( huumevelat pitää maksaa)
3. Olen sinunkin hommat hoitaaksesi ( Jes, Jes. Nyt saa hoidella omia asioita ja siitä maksetaan)
Arvasinkin reaktiosi. Ei ollut tarkoitus loukata. Anteeksi!
En nyt ala erittelemään yrittämiseen ja palvelualaan liittyviä seikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo muakin ärsyttää noin työhaastattelut kun ne on yhtä teatteria. "Kerro meille itsestäsi". No etkö lukenut mun motivaatiokirjettä ja cv:tä?!!!! Miksi kutsut haastatteluun jos sulla on jo tiedossa ettet aio palkata?! Miksi olet mulle vihainen siitä, että tulen haastatteluun, enkä ole sitä mitä haet? Etkö sinä ole se henkilö joka käy hakemusket läpi etukäteen ja päättää ottaa haastatteluun? Miksi tuhlaat minun aikaa ja energiaa senkin sadisti?!
Voi pyhä yksinkertasuus näitä joskus.
edelleen joutuu myymään itsensä ja tuotteensa asiakkaalle ja miettimään, mitä asiakas tästä hyötyy ja miksi sen pitäisi tämä palvelu ostaa. Eikä siihenkään riitä että minä haluan rahaa ruokaan ja sähkölaskuun.
Aion todellakin jatkaa näin vastaamista, koska se on totuus. Ei minulla ole minkäänlaisia ambitioita näihin perushommiin, joilla juuri ja juuri perheen elättää. Jos ei riitä, että hoidan työni viimeisen päälle, pitäkää tunkit vaikka lopullisesti sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valehtelet. kyllä autistikin kykenee katsomaan asiaa laajemmin kuin ihan vain tuon simppeleimmän itsensä arkitason kannalta. Se että SINÄ olet vähän tyhmä ja minäkeskeinen ja haluat pysyä sellaisena, ei kerro MITÄÄN muista autisteista.
Autismi on laaja käsite.
Autisimi on sama kuin vammaisuus eli aivot eivät toimi normaalisti. Ei pysty selviytymään edes yksinkertaisista tehtävistä itsenäisesti. Miksi näitä pitäisi palkata yhtään mihinkään kun työttömän on myös tavallisilla älynlahjoilla varustettuja hakijoita.
Autistit on usein narkomaaneja ja tai lääkkeiden väärinkäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, autistiset miehet on vauva palstan vakio käyttäjäkuntaa ikäluokassa 30-70v, autistisia naisia 55-80 ikäluokassa täällä myös paljon, vauva palstan uusi nimi on AUTISTI KYSYY
Kaikki palstan käyttäjät on autistisia. Minä olen, ja sinäkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme haluaisi ottaa autisti vammaisen töihin joka ei selviydy edes yksinkertaisista työtehtävistä ilman apua. Vammaiset voisivat pysyä omissa loukoissaan poissa tavallisten ihmisten ilmoilta.
Ei se ole mikään vamma. Esimerkiksi insinööreistä ncbi.gov:n mukaan jopa 50% on autistipiirteisiä. Mensan jäsenistöstä valtavalla osalla on asperger/autismidiagnoosi (joka nykyään ympätään ASD:n alle). Maailman rikkain ihminen Elon Musk sai aikuisiällä autismidiagnoosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Olen sinunkin hommat hoitaaksesi ( Jes, Jes. Nyt saa hoidella omia asioita ja siitä maksetaan)
Jos tuo on sinun oikea asenne, niin vaikeuksissa olet, vaikkakin todellisuudessa olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olikin 3 ja 4 mitkä sekoittui.
Mut siis se asiakaspalvelupointti vielä. Oikeasti se aika on ohi kun asiakas on kuningas. Annatko oikeasti asiakkaiden kyykyttää työntekijöitä muutaman Roposen toivossa. Voin kertoa että nämä nuoleskelut johtaa myös asiakkaiden taholta väärinkäytöksiin. Tietoisiin petoksiin kun kaikesta saa itselleen jotain kun vähän tappelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelualan yrittäjänä voin sanoa, että vastauksesi kolivat poikkeavat ja en olisi todellakaan palkannut. Sorry
No minä olen ketjun aloittaja. Kuulisin mielelläni millaista rakettitieteilijää olisit halunnut minun sijastani sinne. Oletan että palkka alkaa kakkosella tai ehkä ykkösellä, niin mielestäni peruskohtelias, työnsä asiallisesti suorittava henkilö jolla on korkea stressinsietokyky on positioon sopiva.
Mitä sellaista, joka kertoi sun olevan peruskohtelias, työnsä asiallisesti suorittava henkilö jolla on korkea stressinsietokyky, mielestäsi kerroit aloituksen vastauksissa? Kun useimmat kuuulijat kyllä tulkitsevat nuo vastaukset ihan päinvastoin.
Koska vastauksesi eivät ole peruskohteliaita, tai asiallisia, vaan letkauttelevia ja osoittavat että pidät itseäsi keskustelukumppania parempana ja fiksumpana etkä viitsi edes alkaa kunnon keskusteluun. Eikä ne kerro korkeasta stressinsietokyvystä, vaan kyvyttömyydestä ymmärtää kysymystä ja tahallisesta haluttomuudesta ratkaista ongelmia, jotka sun mielestä ovat jonkun muun. Se ei ole stressinsietoa, sen on stressin (ja vastuun) väistelyä.
Vierailija kirjoitti:
ne vammaiset nörtit ovat mm. kehittäneet sen älylaitteen jolla kirjoitat tuotakin sontaviestiä nettiin. ja todennäköisesti kaikki kotisi laitteet jossa on mitään mikropiirejä.
normot toki osaavat markkinoida tai myydä niitä, mutta eivät ymmärrä niiden valmistuksesta tai edes siitä, mitä litografiakone, transistori tai piikiekko edes ovat. niiden toimintaa ymmärtää syvemmin vain henkilö jolla on autistinen pakkomielle teknologiaa kohtaan joka useimmiten syttyy jo lapsuusiällä. hyvin harva näistä ihmisistä on mikään neurotyypillinen joita lähinnä kiinnostaa urheilu, mopot ja viina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valehtelet. kyllä autistikin kykenee katsomaan asiaa laajemmin kuin ihan vain tuon simppeleimmän itsensä arkitason kannalta. Se että SINÄ olet vähän tyhmä ja minäkeskeinen ja haluat pysyä sellaisena, ei kerro MITÄÄN muista autisteista.
Autismi on laaja käsite.
Autisimi on sama kuin vammaisuus eli aivot eivät toimi normaalisti. Ei pysty selviytymään edes yksinkertaisista tehtävistä itsenäisesti. Miksi näitä pitäisi palkata yhtään mihinkään kun työttömän on myös tavallisilla älynlahjoilla varustettuja hakijoita.
Ei kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet?
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Autismissa korostuu totaalinen raittius. Vain 1,6% autistisista henkilöistä haluaa edes maistaa alkoholia puhumattakaan huumeista tai lääkkeiden sekakäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autismi on laaja käsite.
Kaikilla eliöillä on kykyä ongelmanratkaisuun, se on biologisen elämän lähtökohta. Se, että joku ei tee asioita sun haluamalla tavalla on enemmänkin sun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on sinun oikea asenne, niin vaikeuksissa olet, vaikkakin todellisuudessa olet oikeassa.
Nää kuitenkin vie voiton työhaastiksessa. Revi siitä.
Meidän asiakkaat ovat isoja yrityksiä, joten mikäli ongelmia olisi ehkä joutuisi vähän sietämäänkin kiukuttelua.
Kirjoitin työnantaja - työntekijä lähtökohdasta.
Autismi on laaja käsite.