Miksi ravintoloista saa pelkkää burgeria ja pizzaa?
Pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Todella ankeaa. Miksi ei ole tarjolla kunnon ruokaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä täällä saa sushia, raamenia, pastaa, salaattia, kiinalaista, intialaista, meksikolaista, erilaisia kalaruokia, kasvisruokaa, liharuokaa, keittoja, thairuokaa, korealaista.
t. 400 kilometriä Helsingistä.
Eikö mitään suomalaista?
Toki. Kasvikset on Suomesta, samoin kalat ja varmasti pitkälti lihakin. Jos ruokalajeja tarkoitat, niin riippuu siitä, mikä suomalaiseksi lasketaan. Onko pihvi ja perunat ranskalainen ruokalaji, lihapullat ruotsalainen ja pasta italialainen? Harvoimpa ravintolassa hernekeittoa ja karjalanpaistia on. Mitä tarkoitat suomalaisella?
No, vehnäleipä on käytännössä "ilmaista", joten sitä halutaan myydä mahdollisimman paljon.
Eikä esim lihaa tai kalaa, joka on kallista. Siksi!
Mua ärsyttää sama, joka paikassa on burgeria. Kai se on helppo tehdä, sen kasaamisessa onnistuu tumpeloinkin baarityöntekijä, ei tarvitse palkata kokkia.
Ap tainnut vain taapertaa ABC:lle. Saa sieltä myös sellaisen järkyttävän kana-annoksen, jossa on kokonainen vuohenjuusto-brie-palikka kanavainajan päällä. Kuin valkoinen jääkiekko maultaan ja näöltään, järkyttävä. Ja kana tapettu ilmeisesti janoon kun on niin kuiva.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Eivät vissiin osaa muuta tehdä.
Sitä tehdään mikä myy.
Vierailija kirjoitti:
Ap tainnut vain taapertaa ABC:lle.
Tsekkasin ensimmäisen eteen tulleen ABC:n menun, ja on ollut saatavilla mm. juustogratinoitua uunimakkaraa ja perunamuusia. Eli on muutakin kuin pizzaa ja hampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää sama, joka paikassa on burgeria. Kai se on helppo tehdä, sen kasaamisessa onnistuu tumpeloinkin baarityöntekijä, ei tarvitse palkata kokkia.
Vaikka lienee totta, että on vaikea löytää täysin kelvoton pizza Suomessa sijaitsevista ravintoloista, enkä ihan kelvotonta hampurilaistakaan ole saanut, niin ainakin itsellä kesti vuosia oppia, miten tehdä itse hyvä hampurilainen.
Suomalaiset haluavat syödä noita kahta mainittua etenkin, joten siksi niitä on myös tarjolla hyvin. Ei kai tässä mitään sen kummempaa selittävää tekijää ole.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä muuallakin kuin Kotipizzassa ja ABC:llä.
Onhan abc:lla vaihtoehtoja.
Eikö kalaruuat, kasvisruuat tai liharuuat voi olla suomalaisia? Tai keitot?