Olisiko työttömälle ihmisarvoa alentavaa asua Frendien sarjan tyyliin kimppakämpässä?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Etin kimppakämppää puoli vuotta isossa kaupungissa! Ja ei löytynyt niin vuokrasin sitten halvan yksiön. Ensin pitäisi saada näitä kimppakämppiä johonkin. Ja joo olen asunut opiskeluajan solussa.
Minäkin asuin opiskeluaikana solussa, ja ahdisti koska se oli taloudellisesti niin riskialtista. Jos kämppis rikkoo jotain, sammuu suihkuun tai aiheuttaa tulipalon niin siinäpähän maksat sitten. Periaatteessa korvausvastuu on sillä joka vahingon aiheuttaa, mutta millä ihmeellä todistat että kalliin remontin aiheuttaja oli juuri kämppis etkä sinä itse?
Kun muutin, asunnossa ei ollut palohälyttimiä. Asensin niitä kaksi, ja ei mennyt edes yhtä viikkoa ennen kuin toinen kämppis unohti ruoan liedelle ja keittiössä haisi palaneen käry. Hän havahtui asiaan vasta kun asentamani palohälytin alkoi soida.
Ei enää ikinä soluun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se asunto pitäisi jakaa muiden kanssa? Ihan hyvin työttömillekin voitaisiin rakentaa pieniä opiskelijabokseja, jonne juuri ja juuri mahtuu sänky, parin neliön kylppäri ja avokeittiö. Ahdastahan se olisi, mutta ainakin olisi yksityisyys ja maltillinen vuokra.
Vaan kun ei olisi maltillinen vuokra. Kaveri on mielenterveys- ja ajoittain alkoholiongelmainen, on asunut parissakin jossain säätiön yksiössä, laitoksessa. Kalliimpi neliövuokra oli kuin meidän kolmiossa ihan keskustassa. Suomessa tehdään joka asialla bisnestä niin ei onnistu edulliset asunnot. Siis työtön asumaan pikku koppiin ja muu perhe muualle? Missä järki näissä ehdotuksissa? Niin no, järki on juuri siinä, työttömilläkin joku haluaa rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs työttömien perheet? Mihin laitetaan lapset ja työssäkäyvät puolisot?
Nyt on pakko kysyä että miksi ihminen joka saa tukia tekee lapsia? Minun mielestä ne ihmiset jotka saa tukia valtiolta eli rahaa pankkitilille valtiolta niin heidän ei pitäisi kenenkään lisääntyä. Ne omat lapset pitäisi kasvattaa omilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä että miksi ihminen joka saa tukia tekee lapsia? Minun mielestä ne ihmiset jotka saa tukia valtiolta eli rahaa pankkitilille valtiolta niin heidän ei pitäisi kenenkään lisääntyä. Ne omat lapset pitäisi kasvattaa omilla rahoilla.
Niin. Harmi, että vanhempasi eivät tätä tajunneet. Vaan sehän olikin vahinko asiakastilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä että miksi ihminen joka saa tukia tekee lapsia?
Tämäkin on kerrottu sinulle monta kertaa: ihminen voi joutua työttömäksi lasten saannin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on kerrottu sinulle monta kertaa: ihminen voi joutua työttömäksi lasten saannin jälkeen.
Nyt sekoitat minut johonkin toiseen ihmiseen. En ole ennen tätä kirjoittanut edes tänne.
Työttömyys ei saa olla elämäntapa vaan työttömäksi jos joutuu niin pitäisi pyrkiä heti takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekoitat minut johonkin toiseen ihmiseen. En ole ennen tätä kirjoittanut edes tänne.
Työttömyys ei saa olla elämäntapa vaan työttömäksi jos joutuu niin pitäisi pyrkiä heti takaisin töihin.
Pasckat
Asun mieluummin perheeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olet kirjoittanut monta kertaa. Terkkuja äiskälle!
Tää sopii meille vaimon kanssa. Kaksi huonetta ja keittiö ja sauna, terassi ja iso piha. Ei alenna ihmisarvoa yhtään. Muut talon asukkaat on lähinnä eläkeläisiä. Rouva on nyt matkoillaan pari kuukautta joten voisin ottaa tähän yhden mutta vain yhden naispuoleisen työttömän siksi aikaa. Taidan laittaa saunan päälle ja siemaista pari santtua.
Meidän ei tarvitse enää kuunnella tällaista! Siat vastuuseen!
Esko tässähei.Kimppaan ilmoittautui jo kaksi hemaiseva misua.Riikkulin ottamalla valtavalla velkamäärällä onnellinen loppu.Eskolla alkoikin kissanpäivät vai sonnin.Kela gold I love you.
Vierailija kirjoitti:
Kimppakämpissä lähtee omat ruuat kävelee, oon kuullut
omaa huoneeseen voi ostaa oman jääkaapin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia voi mennä toisin päin. Olin virkarouva ja sain lapsia. Sitten tuli muutto miehen työpaikan takia 320 km:n päähän. Hänen palkkansa on kuitenkin yli kaksinkertainen minuun verrattuna, Uudelta paikkakunnala sainkin sitten etsiä työtä yli 3 vuotta. 100 hakemusta 100km:n säteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimppakämpissä lähtee omat ruuat kävelee, oon kuullut
omaa huoneeseen voi ostaa oman jääkaapin
Vau.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, loiset. M28
mene siä sinne thaimaahan, niin saat ylivertaiset geenisi sikiämään etkä jää lapsettomaksi
Olen yrittänyt etsiä sopivaa asuntoa kimppa-asumiseen mutta tarpeeksi isoja ei löydy. Suomi on täynnä pikkuluukkuja. Näistä isommista on nyt huutava pula.