Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko työttömälle ihmisarvoa alentavaa asua Frendien sarjan tyyliin kimppakämpässä?

Vierailija
28.05.2025 |

Mitä mieltä olet kimppa-asumisesta työttömille

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä puhutaan joissain kokoomusympyröissä ihan avoimesti, että sosiaaliturvan varassa olevat asutettaisiin johonkin parakkimajoituksen tyyliseen. Vietäisiin ihmisiltä oikeus yksityisyyteen. Kun pakkotyöpaikat vielä sijoitetaan vielä parakkien läheisyyteen, niin tuloksena on leiri. Tämä on totisinta totta, että tällaista kaavailee kulissien takana meidän päähallituspuolueemme. 

Tämä on ikivanha tapa. Kerätään vääränlaiset leirille. Kertoo kaiken tarpeellisen ko. poliitikoista. Koskahan laittaisimme heidät vastuuseen.

Vierailija
62/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit asua ihan missä vaan. Voin luvata, että ketään ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi. Ihmisille täytyy löytyä omat kodit. Jos joku on riskihenkilö pitäisi olla kai joku pieni ok-talo, jos ei muiden kanssa samaan kerrostaloon voi.

Vierailija
64/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakämpissä lähtee omat ruuat kävelee, oon kuullut

Vierailija
65/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs työttömien perheet? Mihin laitetaan lapset ja työssäkäyvät puolisot?

Nyt siis kaikki työttömät on lapsiperheitä ? Aloittaja varmaan tarkoitti sinkkuja ja muita yksin eläviä. Niin ne siellä Tanskan ihannesosiaalitukien maassa elävät myös kimppakämpissä. 

Saako muut kuin sinkut siis asua omissa kodeissaan? Kiitos Jeesus, kiitos Jeesus.

Vierailija
66/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh työtön tarvitsee isoa kotia!

Vierailija
67/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija-aikana asuin solussa. Se oli minulle ihan ok. Osasin kyllä pestä käyttämäni omat astiat, pitää jääkaapissa ruokani omalla hyllylläni, siivota vessankin omalla vuorollani, imuroida yhteistilat omalla vuorollani jne, mutta ongelmia tuli aina siinä, että ne muut soluasukkaat jotenkin ahdistuivat siitä, jos ei joka päivä istunut juttelemassa heidän kanssaan kuulumisia ja päivän kulkemisia. Eikä auttanut vaikka selitin, että tarvitsen joskus omaa aikaa palautuakseni päivästä ja minulle palautuminen on sitä, että olen omissa oloissani hetken aikaa. Harvassa olivat solukaverit, jotka sen tajusivat. Paras asuinhetkeni olikin sellainen, kun kolmen hengen solussa me kaikki olimme lähinnä omissa oloissamme. Ehkä pari kertaa viikossa kokoonnumme katsomaan televisiosta jotain sarjaa (usein frendeja, hehe).  Ne oli parhaat solukaverit, koska kaikki osasivat pitää huolta itsestään ja sietivät yksinoloakin ilman ihmeellisiä ahdistuskohtauksia.

Mutta nyt ei ehkä enää soluun. Olen parisuhteessa, meillä aktiivinen seksielämä ja soluissa seinät ei juuri ääntä eristä.. Ei kukaan kestäisi sitä, etät yhdess huoneessa pannaan aamuin ja illoin ja viikonloppusin ehkä päivälläkin.

Vierailija
68/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluanko asua Jeniffer Anistonin kanssa Manhattanilla?

Kyllä kiitos.

Eikös tuokin ole jo mummo ikäinen.

Vierailija
69/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se minulle sopisi, mutta en vaan tiedä, miten 5 lastani ja DI mieheni sopeutuisivat sinne kimppakämppään, ja miten kämppikset suhtautuisivat heihin.  Miten tila riittöisi, vai pitäisikö kenties erota ja jättää lapset miehelle, ja mitenkähän hän sitten pärjäisi.  Pitäisi etsiä lapsille hoitopaikka ja kuljettaa kouluun ja harrastuksiin, kun minä olen ne nyt hoitanut.  Onko siellä pyykki-, siivous- ja ateriapalvelua?

Vierailija
70/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vuokranantaja vuokraa kämppää useamman työttömän porukalle kun tietää mitä ennakkoluuloja työttömyys aiheuttaa. Vuokraisännät pelkäisi että kämppä menee palasiksi tms.

Vierailija
71/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos saa Math Perryn käyttämät aineet.

Vierailija
72/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan Wilmaan ja tulee jälki-istuntoa ja voi tulla kasvatus laitosta muutama vuosi

Vierailija
73/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palvomme kokkariperheiden lasten kirjoittamia provoja tällä tavalla? Eiköhän laiteta poliitikot vastuuseen.

Vierailija
74/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs työttömien perheet? Mihin laitetaan lapset ja työssäkäyvät puolisot?

He jäävät toki entiseen kämppään. Työtön haetaan eka työttömyyspäivänä mustallamaijalla käsiraudoissa solukämppään.

Vierailija
75/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että porukka raivostuu pikku hiljaa. Meitä kyykytetään ja kurjistetaan ja samalla haukutaan julkisesti niiden toimesta, jotka ovat kurjistamisen takana. Asioihin on saatava muutos. 

Vierailija
76/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämän kimppakämpän maksaa?

Kelako?

Entä kuka hoitaa lapseni silloin kun heidän isänsä on töissä tai työmatkalla? Palkkaako kela kotiin hoitajan työmatkojen ajaksi?

Eikö olisi edullisempaa yhteiskunnalle jos asuisin jatkossakin perheeni kanssa omassa kodissani, ja hoitaisin lapseni itse?

Vierailija
77/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos me olisimme miehen kanssa työttömiä, niin kimppakämppä olisi varmasti jokin kartano. Meillä on kolme lasta, joten tarvitsisimme vähintään kolme huonetta, mieluiten enemmän.

Vierailija
78/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tämän kimppakämpän maksaa?

Kelako?

Entä kuka hoitaa lapseni silloin kun heidän isänsä on töissä tai työmatkalla? Palkkaako kela kotiin hoitajan työmatkojen ajaksi?

Eikö olisi edullisempaa yhteiskunnalle jos asuisin jatkossakin perheeni kanssa omassa kodissani, ja hoitaisin lapseni itse?

Et kai kysy tältä ap-teiniltä tällaista? Aikuisten ei tarvitse selitellä asioitaan lapsille. Etenkään kokkariperheiden kotona asuville lapsille, jotka eivät itseään elätä. Jos joskus menevät töihin, se on vanhempiensa tai näiden varakkaiden ystävien järjestämä suojatyöpaikka.

Vierailija
79/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ei ole alentavaa, kun vuokra jaetaan tasaisesti. Silloin se on fiksua.

yt.

jääkäri

Vierailija
80/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin, loiset. M28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi