Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko työttömälle ihmisarvoa alentavaa asua Frendien sarjan tyyliin kimppakämpässä?

Vierailija
28.05.2025 |

Mitä mieltä olet kimppa-asumisesta työttömille

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se elämä kyllä sellaista olisi, kun käsikirjoitetussa sarjassa. Pääasiassa kaikki kököttää omissa huoneissaan. Nähty.

Vierailija
42/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se elämä kyllä sellaista olisi, kun käsikirjoitetussa sarjassa. Pääasiassa kaikki kököttää omissa huoneissaan. Nähty.

Miksei sitten voisi asua kimpassa ja säästää yhteiskunnan varoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi hyvinkin, jos äitisi tulisi myös sinne asumaan. Kaikki tietää miksi.

Vierailija
44/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä tein opiskelijana. Ei puhettakaan, että valtio olisi kustantanut minulle edes yksiötä.

Vierailija
45/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nyt opiskelivien pitäisi säästää yhteiskunnan rahoja?  Ajat on eri kuin ennen mihin monet vertaa tässä ketjussa

Vierailija
46/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puhutaan joissain kokoomusympyröissä ihan avoimesti, että sosiaaliturvan varassa olevat asutettaisiin johonkin parakkimajoituksen tyyliseen. Vietäisiin ihmisiltä oikeus yksityisyyteen. Kun pakkotyöpaikat vielä sijoitetaan vielä parakkien läheisyyteen, niin tuloksena on leiri. Tämä on totisinta totta, että tällaista kaavailee kulissien takana meidän päähallituspuolueemme. 

Vierailija
47/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä tein opiskelijana. Ei puhettakaan, että valtio olisi kustantanut minulle edes yksiötä.

Oletpas sinä sankari, saat varmasti arkkuun mukaasi diplomin tästä hyvästä. 

Vierailija
48/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma valinta jos asut normin ylittävässä asunnossa. Maksat sitten muista tuista sen ylimenevän osuuden.

Vierailija
49/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan vuokraa esim kolmiotaan kolmelle työttömälle. 

Vierailija
50/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa pari parikymppistä misua kimppaan.Riikkuli ottaa niin paljon uutta velkaa että Kelagold pysyy täyslatingissa.Esko 60v pitkäaikaistyötön.

Vierailija
51/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan oma valinta jos asut normin ylittävässä asunnossa. Maksat sitten muista tuista sen ylimenevän osuuden.

Minä en elä millään tuilla ja kuulun niihin onnellisiin, jotka saavat aivan riittävän suuruista palkkaa elämiseen. Itsetuntoni ei ole niin surkea, että minun pitäisi kohottaa itseäni arvostelemalla heikommassa asemassa olevia ja tukia tarvitsevia. Haluan aivan kaikille ihmisarvoisen elämän. Tämä yhteiskunnan kehitys, yleinen sokeus ja ihmisten itsekkyys on hirveää seurattavaa.

Vierailija
52/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kenen kanssa asuu.

Vierailija
53/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en elä millään tuilla ja kuulun niihin onnellisiin, jotka saavat aivan riittävän suuruista

Minä näen sen niin, että täällä on lähinnä tarjottu vaihtoehtoja tapauksiin, joilla tuet ei riitä haluamaansa asumukseen. Vapaaehtoisia vaihtoehtoja.

Vierailija
54/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että tuntemattomat tulee räkimään päin..

Vierailija
55/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en elä millään tuilla ja kuulun niihin onnellisiin, jotka saavat aivan riittävän suuruista

Karmeaa on se, että nyt on meneillään ihmiskunnan historian suurin ryöstö, jossa ihmisten ostovoima ja valtioiden varallisuus kupataan rikkaimman prosentin haltuun. Samaan aikaan jotkut ovat into pinkeänä näkemässä hirveästi vaivaa säästääkseen yhteiskunnalta jotain pikkuhiluja. Herätkää nyt.

Vierailija
56/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olejos kämppä on Helsingin keskustassa.  On jokaiselle kuuluva ihmisoikeus asua siellä - paitsi työntekijöille.

Vierailija
57/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Kela tykkää luokitella kämppäkaverit pariskunnaksi ja huonontaa jotain tukia, joten homma ei oikein kannata rahallisesti.

Kela ei edes tunnista kimppa kämppä asumista. Ennen samaa sukupuolta olevat saattoivat mennä läpi, mutta tuskin enää nekään. Ne Kelan vaatimat valokuvat asunnosta ja jääkaapin sisällöstä, missä kaikki ruuat on nimilaputettuja, on lähinnä nöyryyttäviä. 

Vierailija
58/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en elä millään tuilla ja kuulun niihin o

Kyllä niiden tukien pitää riittää omaan, normaaliin asuntoon. Voi jumalauta sentään. Siitä ei ole tämän maan talous kiinni. 

Vierailija
59/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs työttömien perheet? Mihin laitetaan lapset ja työssäkäyvät puolisot?

Nyt siis kaikki työttömät on lapsiperheitä ? Aloittaja varmaan tarkoitti sinkkuja ja muita yksin eläviä. Niin ne siellä Tanskan ihannesosiaalitukien maassa elävät myös kimppakämpissä. 

Vierailija
60/117 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluanko asua Jeniffer Anistonin kanssa Manhattanilla?

Kyllä kiitos.