onpa ruoka kallista, hitto
tänään taas kaupassa huomasi sen. Pitäisiköhän alkaa vielä leipoa leipäkin itse? Rahat ei ole ns. edes tiukilla, mutta hirvittää silti, millaisia summia ruokakauppaan menee, vaikka hintoja seuraankin, käytän tarjoukset hyväkseni jne.
Eiköhän taas kerran listata niitä parhaita säästövinkkejä?
- syksyisin marjat pakkaseen, mehuiksi ja hilloiksi, kannattaa hyödyntää myös naapurit, sukulaiset, tutut ja tuntemattomat, joilla on ylitarjontaa marjoista
- sienet pakkaseen metsästä
- tarjoukset kannattaa käyttää hyväksi, ostaa esim. pesuaineita kerralla enemmän, jos on hyvä tarjous
- kauppalapun kanssa kauppaan kerran pari viikossa
- perusruokaa arkena, viikonloppuisin voi sitten vähän herkutella
- töihin eväät
- keksit, pullat, valmiskastikkeet, jne maksavat yllättävän paljon, kannattaa opetella niiden tekoa itse
Lisää hyviä ideoita, ja vaikka niitä hyviä leipäohjeita!
Kommentit (3)
5 eurolla kassillinen tuoretta leipää, ei paha!
miten joku voi kehua Lidlin shampoota?Sehän on ihan paskaa. Puhumattakaan pesujauheesta. Huh, sanon minä!!
joten rahaa menee järjettömät määrät ruokaan!
Meille ostettiin leipäkone! Maksaa noin 70 euroa ja maksaa itsensä takaisin, kun on tehnyt noin 35 leipää. Eli nopeasti, sen jälkeen kaikki on kotiin päin. Ja osta jauhot Lidlistä, ei maksa mitään siellä.
Osta vain Lidlistä ja sieltäkin Lidlin omia halpatuotemerkkejä. Ja jos ostat syystä tai toisesta aina esim Prismasta niin osta vain X-traa/Dailya/Rainbowta eli omia halpatuotemerkkejä. Kaikki brändituotteet maksaa moninkertaisesti halpamerkkeihin nähden vaikka kuinka olisi kyseessä "säästöpakkaus" = kuluttajan hämäämistä. Esimerkiksi nyt MAmmuttimarkkinoilla mainostetaan Omo (vai Ariel?) pesuainetta "säästöpakkaus" 5kg 14,50 euroa. Ei se mikään halpa ole vaan törkykallis! Lidlissä 5kg Formil- pesuainetta (niiden oman merkki) maksaa normaalihinnalla 7 euroa eli puoleen hintaan!!! Ja ihan hyvin pesee ainakin meidän lapsiperheen pyykin.
Ja Lidl on vertailujen mukaan vieläkin halvempi kuin esim Prsiman X-tra/Daily ym halpamerkit.
Älä käytä puolivalmisteita, tee työpaikan eväätkin itse eikä mitään Saarioisen pikamikroaterioita.
Lisäksi esim. Lidlissä 1,5 litran pullo shampoota maksaa 1,29 euroa. Oikein hyvää ja törkeän halpaa.