Mitä mieltä olet ihmisestä, joka pitää aurinkolaseja aina myös sisätiloissa päässä?
Joku on sanonut, että vain rokkitähdet ja täydet idiootit saavat pitää niitä sisällä
Kommentit (47)
Aurinkolasit päässä silmä ei saa auringossa signaalia tuottaa melaniinia ja näin iho palaa. Sisällä voi pitää, ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jossain vaiheessa niin valonarat silmät että pidin sisälläkin aurinkolaseja.
Nykyäänkin pidän pilviselläkin säällä, jos on muuten kirkasta.
Onko kellään mitään hajua mistä moinen mahtaa johtua? Kaikennäköistä vaivaa ja kolotusta tullu. Silmiin tulee myös sellasta väritöntä limaa, joskus kuivunu yönaika niin että on pitänyt käsin auttaa silmäluomet auki.
Ilmeisesti syitä on monia ja valonarkuus voi olla joko tilapäistä tai pysyvää. Kannattaa käydä silmälääkärillä, osa on tulehduksellisia.
Mulla jäi valoarkuus Roaccutan-kuurin jäljiltä pysyväksi "vaivaksi", ovat nyt olleet lähemmäs 20 vuotta tällaiset. Muksuna en koskaan käyttänyt edes aurinkolaseja.
Saa ansioitunut taiteilijakin pitää, ei kuitenkaan mikään turha julkkis.
Eli taiteilijat, kirjailijat ja näyttelijät.
Mun tutulla on silmäsairaus, jossa pupilli toimii huonosti ja silmiä häikäisee. Kuulemma kirkkaat valot aiheuttavat sama tunteen, kuin pupilleja suurentavien suurentavat silmätipat ja auringonpaiste
Jaa-a, enpä kyllä pahemmin mieti tuollaisia asioita.
Käytän usein kaupassa aurinkolaseja vahvuuksilla, koska en viitsi ottaa tavallisia laseja aina mukaan. Myös lasien vaihto ja laittaminen koteloon tuntuu kaupassa riskialttiilta, koska täytyy tehdä seisten. Ja aurinkolaseja on pakko pitää sisälle asti migreeniherkkyyden vuoksi.
Joissakin kaupoissa on niin kirkkaat ja valoherkille silmille huonot valot että tekee mieli laittaa aurinkolasit silmiä suojaamaan, joskus olen niin tehnytkin. Meidän oaikallinen Lidl on yksi sellainen paikka, hirvittävä valaistus, Tokmanni myös.
Ajattelen tyypistä, että tuo ei varmaan mieti sitä vauvapalstan aloittajaa, joka kyselee mitä mieltä kukin on mistäkin toimintatavasta.
Hänellä on varmaan joku silmäsairaus.
Laadukkaat linssit vähentävät häikäisyä ja niillä näkee sisälläkin aivan hyvin.
Kun ei tarvitse sirristellä, välttyy turhalta päänsäryltä.
Mieluummin lasit, kuin maksaa kuormittavia kipulääkkeitä.
Ei ole minulta pois. Ei ainakaan näy häiritsevä tuijotus.
Idioottimaista ja noloa. Heidän itsensä mielestä varmaan cool. Usein ovat myös todella epävarmoja itsestään.
The future's so bright I gotta wear shades.
M60
Minä pidän aurinkolaseja silloin kun valo vähänkin ärsyttää silmiä, ei tule päänsärkyä ja otsaryppyjä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jossain vaiheessa niin valonarat silmät että pidin sisälläkin aurinkolaseja.
Nykyäänkin pidän pilviselläkin säällä, jos on muuten kirkasta.
Onko kellään mitään hajua mistä moinen mahtaa johtua? Kaikennäköistä vaivaa ja kolotusta tullu. Silmiin tulee myös sellasta väritöntä limaa, joskus kuivunu yönaika niin että on pitänyt käsin auttaa silmäluomet auki.
Ilmeisesti syitä on monia ja valonarkuus voi olla joko tilapäistä tai pysyvää. Kannattaa käydä silmälääkärillä, osa on tulehduksellisia.
Mulla jäi valoarkuus Roaccutan-kuurin jäljiltä pysyväksi "vaivaksi", ovat nyt olleet lähemmäs 20 vuotta tällaiset. Muksuna en koskaan käyttänyt edes aurinkolaseja.
Minulla on ollut valoarat silmät lapsesta asti, pupillit olleet aina sellaiset etteivät ne ole osanneet pienentyä tarpeeksi. Kun koko elämän oli tottunut tuohon vaivaan, eipä sitä käynyt mielessä että lääkäri voisi jotain sille tehdä. No, satuin sitten saamaan pannikuliitin ja siihen määrätty kortisonilääkitys pienensi pupillitkin ja nykyään siedän valoa paljon paremmin, oli siis jotain tulehdusta.
Mutta lääkäri se osaa katsoa mikä juuri sinun silmissä ap on ja onko siihen toimivaksi havaittua lääkitystä. -sivuhuutelija
Ei pitäiskään, ap on sairas yksilö, joka on sairaloisen kiinnostunut toisten elämästä